nogmaals iedereen bedankt voor de informatie maar het is mij nog steeds niet duidelijk
ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat er 2 KEER sprake is van 3 MAAND!
ik vermoed dat het als volgt is:
1ste verwijzing naar 3 maand: je moet je reis starten binnen de 3 maand na de goedkeuring van je visum aanvraag (laten we dit de "vertrekperiode" noemen)
bvb. datum goedkeuring = 30/3, je moet dan je reis starten voor 30/6
2de verwijzing naar 3 maand: vanaf dat je in belgie toekomt mag je maximaal 3 maand blijven (de "geldigheidsperiode" van het visum). In ons geval is dat geen 3 maand maar 49 dagen vermits we een visum hebben aangevraagd voor 7 weken.
bvb. je komt in belgie binnen op 20/6, je moet dan belgie verlaten voor 20/9 (ongeveer) (in ons geval zal dat 20/6 + 49 dagen zijn)
is dit correct?
zo ja, hoe kan je weten wanneer de "vertrekperiode" begint te lopen? niemand zegt je waneer je aanvraag is goedgekeurd en dat staat ook nergens vermeld. De ambassade vraagt nu gewoon een copy van de vliegtuigtickets (bestaat dat nog?

??, tegenwoordig gebeurt toch alles online met electronic tickets die je pas de dag voor het vertrek kan krijgen???) en een verzekering.
ik vermoed (maar ben niet zeker) dat de "vertrekperiode" begint te lopen op het moment dat men in brussel bij binnenlandse zaken het akkoord geeft over de visum aanvraag. Kan iemand dat bevestigen? Of is dit toch een andere datum?
zoals steeds: alle feedback welkom.