Hallo aan allen

Even mijzelf en de situatie voorstellen.
Sinds verleden jaar (mei 2010) heb ik mijn vriendin Kathleen (35j, ikzelf 47j) leren kennen via een filippijnse daging site.
Eerste via de site, dan via chat en skype. We zitten op dezelfde golflengte en wensen ons leven samen verder uit te bouwen.
Ze heeft een hogere opleiding genoten en is economisch zelfstandig want ze verdient goed haar brood als informatica consultant bij haar werkgever.
Ze is ook nooit getrouwd geweest…alvast nog niet.
Ik heb ze dan ook voor de eerste maal ontmoet in de Filippijnen begin 2011 tijdens een reis van 3 weken, gedurende dewelke zij alles tot in de puntjes had
voorbereid : bezoeken, rondreis, contact met haar gescheiden vader…
Het perfecte plaatje, en neen ik ben niet naïef. De klik die er in het begin was, is er alleen maar door versterkt.
Ik geef uiteraard toe dat wij (en hier bedoel mijzelf en waarschijnlijk andere mede forumleden) niet de gemakkelijkste keuze hebben gedaan om een relatie op te bouwen.
Maar…waar een wil is, is een weg.
Wij zijn nu volop in de voorbereiding om een visum aan te vragen : korte duur (ze blijft 3 weken), bezoek aan familie of vrienden
Wat de documentatie betreft, denken we alles rond te hebben want duidelijk vermeld op
http://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Naar_Belgie_komen/Visum_Voor_Belgie/Korte_Duur/bezoek_aan_familie_of_vrienden/Maar ik heb hierbij nog een aantal vragen waarop ik niet onmiddellijk een antwoord vind op de site van buitenlandse zaken (de kleine lettertjes weet je wel)
- In welke taal dient de visumaanvraag ingediend te worden?
- Aangezien ik Nederlandstalige documenten heb en zij de hare in het engels opmaakt, is dat ok?
- Welke moeten eventueel vertaald worden door een beëdigde vertaler?
…
Ik wens niet van her naar der gestuurd te worden, want ik weet dat ze (de Belgische staat) het ons niet steeds gemakkelijk maakt.
Alvast bedankt voor jullie reacties allerhande.
Groetjes
Didier