Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

independence day

Gestart door rony, vrijdag 10 juni 2011, 10:12:17

Vorige topic - Volgende topic

MadRed

En toch gaat deze onafhankelijkheid over Spanje en niet over de USA.

balikbayan

Dat maakt het hele gebeuren alleen maar nog grappiger  :lachen:

Maar goed feest is feest  :happy:

Maar hoe dan ook

De onafhankelijkheidsdag in de Filipijnen is een feestdag op 12 juni ter herinnering aan het uitroepen van de Filipijnse onafhankelijkheid van Spanje op die datum in het jaar 1898.

Tot 1962 was dat 4 juli, de dag dat het land onafhankelijk werd van de Verenigde Staten, de onafhankelijkheidsdag en dat was in 1946

spo0n

Wss een grote show waar de Filipina's tegen elkaar liggen op te pronken van hoe goed en hoeveel luxe ze hier niet getroffen hebben. Ocharme de sukkelaars die ervoor gaan werken :p

Johan En Elvie

Wie weet wanneer ze in brussel independence day vieren dit jaar in 2012.

In Torhout is het Zaterdag 9 juni (Zaal de mast, industrielaan 2, 8820 Torhout)
In Brugge is het Zondag 17 juni (Belfort, Georges Rodenbachzaal-Hendrik Pickeryzaal, Markt 7, 8000 Brugge)
In Gent is het 30 juni (Woodrow Wilsonplein, Zuidpark, 9000 Gent)

Groetjes,
johan
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Michaela


In Nederland
IndependenceDay
Datum: 2 juni 2012
Locatie: Spaarnwoude Halfweg Haarlem

Cosyns Guy

Citaat van: MadRed op zaterdag 11 juni 2011, 15:58:57
Citaat van: balikbayan op zaterdag 11 juni 2011, 13:03:17

Hahahahaha hetzelfde land waar ze nu allemaal naar toe willen proest  :lachen:


Ik heb er nog geen horen zeggen dat ze graag naar Spanje willen.

Zou je nog van verschieten hoeveel er in Spanje zijn.Ongeveer 35.000 mannen en vrouwen.Het enige probleem is de taal als ze hier komen werken,daarom gaan
ze meestal naar landen waar Engels gesproken word.
Interessant is ook dat ik gelezen heb dat filipijnen in 131 verschillende landen resideren of werken.

josv

Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag 24 april 2012, 21:56:22
ze meestal naar landen waar Engels gesproken word.
Interessant is ook dat ik gelezen heb dat filipijnen in 131 verschillende landen resideren of werken.

Tis net als een blauwe auto kopen en denken dat je de enige bent. Toen ik eenmaal een relatie met een Filipina had kwam ik ze plotseling overal tegen, op m'n werk, in het ziekenhuis en als hulp van m'n nicht.

:ontopic: Helaas was Independence Day in Amsterdam 'n beetje 'n teleurstelling voor mijn vrouw. Al op het parkeerterrein liep ze blij te babbelen maar tijdens ontmoetingen met diverse forumleden ( NE/BE ) werd ze vaak genegeerd door de "asawa's". Jammer maar helaas, mij zien ze er niet meer  :floet:
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....

huisman45

dan komt de arogantie om de hoek kijken Josv ,
ze vinden zich beter etc etc als jou asawa  :crazy: :crazy: :crazy:
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

Pjottr

Citaat van: josv op woensdag 25 april 2012, 13:38:26
Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag 24 april 2012, 21:56:22
ze meestal naar landen waar Engels gesproken word.
Interessant is ook dat ik gelezen heb dat filipijnen in 131 verschillende landen resideren of werken.

Tis net als een blauwe auto kopen en denken dat je de enige bent. Toen ik eenmaal een relatie met een Filipina had kwam ik ze plotseling overal tegen, op m'n werk, in het ziekenhuis en als hulp van m'n nicht.

:ontopic: Helaas was Independence Day in Amsterdam 'n beetje 'n teleurstelling voor mijn vrouw. Al op het parkeerterrein liep ze blij te babbelen maar tijdens ontmoetingen met diverse forumleden ( NE/BE ) werd ze vaak genegeerd door de "asawa's". Jammer maar helaas, mij zien ze er niet meer  :floet:
Wat is dat toch met die Filipina's Waar komt dat ergerlijke gedrag toch vandaan. Of ze hebben last van Tampo of zijn extreem jaloers.
Heb dit getoetst met kennissen van me die met Indonesische en Thai getrouwd zijn maar die herkennen dit niet echt!!
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Johan En Elvie

Citaat van: Pjottr op donderdag 26 april 2012, 13:58:51
Citaat van: josv op woensdag 25 april 2012, 13:38:26
Citaat van: Cosyns Guy op dinsdag 24 april 2012, 21:56:22
ze meestal naar landen waar Engels gesproken word.
Interessant is ook dat ik gelezen heb dat filipijnen in 131 verschillende landen resideren of werken.

Tis net als een blauwe auto kopen en denken dat je de enige bent. Toen ik eenmaal een relatie met een Filipina had kwam ik ze plotseling overal tegen, op m'n werk, in het ziekenhuis en als hulp van m'n nicht.

:ontopic: Helaas was Independence Day in Amsterdam 'n beetje 'n teleurstelling voor mijn vrouw. Al op het parkeerterrein liep ze blij te babbelen maar tijdens ontmoetingen met diverse forumleden ( NE/BE ) werd ze vaak genegeerd door de "asawa's". Jammer maar helaas, mij zien ze er niet meer  :floet:
Wat is dat toch met die Filipina's Waar komt dat ergerlijke gedrag toch vandaan. Of ze hebben last van Tampo of zijn extreem jaloers.
Heb dit getoetst met kennissen van me die met Indonesische en Thai getrouwd zijn maar die herkennen dit niet echt!!


Awel ik heb dit ook nog nooit gemerkt en kom elke dag in contact met filipijnse vrouwen en ze zijn allemaal even vriendelijk en nooit heb ik de indruk dat ze jaloers zijn of mijn vrouw iets willen aanpraten of zo.
Het zullen terug uitzonderingen zijn die hier op het forum gepost worden
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.