Informatie uit het publieke deel van dit forum mag overgenomen worden mits bronvermelding en kosteloze verspreiding.
Voor zowel fotomateriaal als alles uit het ledendeel van het forum geldt bijkomend dat er voorafgaandelijk goedkeuring van de auteur nodig is.

ELJO Balikbayan BOX   Voshaar Schuttingen   Home Oriental Asian Market
Filippijnen forum
24 Mei 2012, 10:01:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Strong Nautical highway  (gelezen 520 keer)
A A A A
gosternokke
Forumlid
*

Geslacht: Man
Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Gepost op: 22 Juni 2011, 12:57:07 »

Zijn er forumleden die via de westelijk nautical highway al eens vanuit manila naar het zuiden hebben gereist met de auto ?
Ik heb zelf paar jaar terug de oostelijke strong natical highway gedaan vanaf Manila door laguna province en dan door Bicol heen ,dan de RORO Matnog -Allen  enzoverder.  Met name vanwege de toestand van de weg op Samar , wil ik dit niet meer doen,
Ik wil nu de westelijke pakken dus Manila  dan de RORO Batangas - Calapan   over Mindoro en dan de RORO Roxas-Caticlan en zo verder naar het zuiden.  Iemand die de toestand van de wegen op de westelijke naautical highway kent ?
balikbayan
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Antwoord #1 Gepost op: 22 Juni 2011, 13:19:25 »

Leuk topic ik wil dit rondje maken op de motor.

Mindoro weet ik niet maar op Panay zijn de wegen overwegend prima Roxas - Caticlan - IloIlo
pierrevanwies
Forumlid
*

Belg Belg

Philippines Philippines

« Antwoord #2 Gepost op: 22 Juni 2011, 17:37:35 »

Als u vanuit Mindoro naar Panay kunt dan is het vraagstuk opgelost,

want iloilo naar Bacolod kan geen probleem zijn,

en Dumaguete naar dapitan dipolog heeft een dagelijkse carferry.   jajaja
Robert
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Antwoord #3 Gepost op: 22 Juni 2011, 19:16:51 »

Zijn er forumleden die via de westelijk nautical highway al eens vanuit manila naar het zuiden hebben gereist met de auto ?
Ik heb zelf paar jaar terug de oostelijke strong natical highway gedaan vanaf Manila door laguna province en dan door Bicol heen ,dan de RORO Matnog -Allen  enzoverder.  Met name vanwege de toestand van de weg op Samar , wil ik dit niet meer doen,
Ik wil nu de westelijke pakken dus Manila  dan de RORO Batangas - Calapan   over Mindoro en dan de RORO Roxas-Caticlan en zo verder naar het zuiden.  Iemand die de toestand van de wegen op de westelijke naautical highway kent ?

Van Calapan naar Roxas is geen enkel probleem, waarom pak je niet van Batangas de boot naar Balatero, dat is bij het plaatsje Puerto Galera, ga je van daaruit naar Calapan en verder naar Roxas.
Is echt een mooi stukje van Puerto naar Calapan.
Het is uiteraard maar een idee, Puerto naar Calapan is ongeveer 50 km.
gosternokke
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Antwoord #4 Gepost op: 22 Juni 2011, 23:06:07 »

Nou volgens de info die ik van internet heb geplukt gaat die RORO niet van  Batangas  naar  Balatero maar naar Calapan toe.  Die boten naar balatero zijn toch allen voor passagiers en niet voor voertuigen ?
Goed te horen dat de conditie van de weg op deze route wel in orde lijkt.
Digos
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

Crash,boem,patat t'is wer van dat!!!!

« Antwoord #5 Gepost op: 23 Juni 2011, 00:33:10 »

Die hele "Strong Nautical highway" moet je wel met een hele korrel zout nemen.......de verbinding is er wel.....maar ze zeggen niet hoe en wat en niet in detail.

Ik heb daar ook al info over gezocht en de meeste info over de toestand vind je op persoonlijke blogs als je wat rondsurft.

http://www.travelmart.net/philippines/nautical.html

Je moet overal ro ro nemen, maar er word nergens gerept wanneer die gaan, en dat vind je dan weer terug in de blogs.

Amice
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Philippines Philippines

Soms moet je sneller zijn dan de klos!

« Antwoord #6 Gepost op: 23 Juni 2011, 01:03:39 »

Als gostermokke die route doet, kan hij zich wellicht aanmelden daarvoor bij google street view, dan is het info probleem ook opgelost in vervolg.  happy2

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent
pierrevanwies
Forumlid
*

Belg Belg

Philippines Philippines

« Antwoord #7 Gepost op: 23 Juni 2011, 05:29:01 »

Zo staat het hier geschreven in cruising magazine....

From Batangas,you will arrive at the clean and modern Calapan port after a two-hour ship ride.If you are traversing the Nautical Highway,ther are signs [and corrospondenting kilometers] that will lead you to Roxas town in south. This is the jump-off point to Panay island.
balikbayan
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Antwoord #8 Gepost op: 23 Juni 2011, 09:47:08 »

Als u vanuit Mindoro naar Panay kunt dan is het vraagstuk opgelost,

want iloilo naar Bacolod kan geen probleem zijn,

en Dumaguete naar dapitan dipolog heeft een dagelijkse carferry.   jajaja

Het beste is om als je richting iloilo rijd linksaf te gaan in Pototan richting Dumangas daar kan je met een RoRo naar Bacolod.

Kost voor een losse passagier 1 euro  biggrinn
Robert
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Antwoord #9 Gepost op: 23 Juni 2011, 17:35:08 »

Nou volgens de info die ik van internet heb geplukt gaat die RORO niet van  Batangas  naar  Balatero maar naar Calapan toe.  Die boten naar balatero zijn toch allen voor passagiers en niet voor voertuigen ?
Goed te horen dat de conditie van de weg op deze route wel in orde lijkt.

Er is een bootverbinding naar Balatero, dat weet ik zeker. En daar kan je ook gewoon met een voertuig op, ben er zelf wezen kijken, ben even de naam van die shipping line kwijt, kan het wel eens navragen.
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omhoog
  Print  

Ga naar: