Hallo, ik zit in MacArthur Eastern Samar. Volgend jaar verhuizen we naar Hernani Garawon. Ik vind het hier heel leuk maar ben nu eenmaal aan het internet gebonden. Het is de enige manier om contact te houden met mijn familie in België en bovendien helpt google mij bij het zoeken naar de beste oplossingen.
Voor het ogenblik werk ik met een globe tattoo. Het ding werkt en dankzij hun supersurfplan blijft het relatief betaalbaar: 250 pesos voor 5 dagen.
Ik vraag mij af of er geen betere (snellere) oplossingen bestaan via satelliet? Iemand ervaring?
Samar is nu ook niet de meest vooruitstrevende provincie.Ikzelf woon in calubian,Letye,met zicht op Samar.Wij gebruiken ook globe tatoo of smart bro.Zolang ge maar signaal hebt is het redelijk ok,alleen streamen van muziek of film is niet mogenlijk.Chatten,surfen,kranten lezen enz gaat met het nodige geduld.Alleen paar maanden geleden waren er problemen met de globe antenne,ging binnen de week opgelost zijn.Maar ja ge zijt in de phils he,dus na 6 maand nog niks,van kwaad naar erger.Onthou altijd dat de filipijnen een derde wereld land is en blijft..........