.
Als den Belg nederlander of europeaan geld naar het buitenland wenst te sturen dan komt de belasting daar meteen mee om de hoek kijken om te vangen, ik vraag me nog steeds af waarom dat bij die gastarbeiders,vreemdelingen enz. niet gebeurt.
Om de vergrijzing te kunnen blijven betalen dienen we nu al jaren later met pensioen te gaan en....de basis voor die vergrijzing ligt in de baby booming van na de oorlog, al die babies van toen hebben allen meegewerkt aan het betalen van het sociale systeem, dat ten eerste en ten tweede is door overheidsmaatregelen het krijgen van meer kinderen impopulair gemaakt, is de pil jarenlang in het ziekenfonds pakket opgenomen,kinderbijslag enkel voor de eerste 2 kinderen aantrekkelijk gemaakt enz.
Heb nog nooit belastingen betaald als ik geld naar het buitenland stuurde
krijgen van meer kinderen impopulair gemaakt? Toch niet in België
De basiskinderbijslag bedraagt:
€ 86,77 voor het eerste kind,
€ 160,55 voor het tweede kind,
€ 239,72 voor elk kind vanaf het derde
Kinderen ten laste
Heb je kinderen fiscaal ten laste, dan verhoogt het belastingvrij minimum. Met één kind ten laste, wordt dit verhoogd met 1.400 euro, met twee kinderen ten laste 3.590 euro, met drie kinderen 8.050 euro, met vier kinderen 13.020 euro en per kind boven het vierde 4.970 euro (2011). Kinderen met een handicap tellen dubbel bij de berekening van het aantal kinderen ten laste.