zuiver objectief bekeken is het inderdaad schandelijk dat we na bijna 14 maanden nog geen nieuwe regering hebben.. ik krijg bijna plaatsvervangende schaamte, een echte belgenmop wordt het...
maar... daar treffen ALLE politieke fracties zowat schuld, met op kop PS EN NVA.
nu de wever er niet bij is is het makkelijk te roepen natuurlijk, dat deed hij al eens eerder, toen hij niet aan zet was...
ik kan ook niet voorspellen wat de uitkomst zal zijn. naar nieuwe verkiezingen? met nog scherpere stellingen en onderhandelingen van 2 jaar

hmm... ik mag er niet aan denken.
maar zoals een aantal anciens uit de politiek reeds stelden : vroeger was er de bereidheid om te praten en compromissen te sluiten.
men kan niet verlangen dat AL de programmapunten van zijn eigen partij zullen gerealiseerd worden.
ik zie het er niet beter op worden : hoe meer staatshervorming (en dus hoe meer bevoegdheden naar de gewesten), hoe minder voeling er zal onstaan met het
nationaal politiek niveau en ... hoe minder men elkaar zal begrijpen....
misschien een tip voor de "onderhandelaars" : in conclaaf gaan en niet buiten komen vooraleer er "witte rook" uit de schoorsteen komt..
of... bij wet vastleggen dat bij een onstentenis van akkoord na x aantal maanden, de lopende regering opnieuw een legitieme bestuursploeg wordt,
want .. het niet vinden van een overeenstemming op redelijke termijn duidt er toch op dat het met de partijen binnen de nieuwe machtsverhoudingen ook niet
van een leien dakje zal lopen...