hartelijk dank v oor de informatie tot zover
hoelang duurt het bij de dfa (red ribbon) is dat in een dag te realiseren of duurt dat langer?
en een vriend van mij gaat ook trouwen op de filippijnen (op korte termijn zondag 07 augustus 2011)
maar niet onder huwlijkse voorwaarden (wist niet dat dat kon) maar heeft een eigen bedrijfje
kan hij dan op de filippijnen trouwen en in nederland ook maar dan wel op huwlijkse voorwaarden?
groeten klaas
Ja dat kan dus, eerst de huwelijkse voorwaarden opstellen bij een attorney (kostte mij P 5000, dat is teveel), registreren bij de office of deeds, en dan bij de marriage license aanvraag mee inleveren.
En goed opletten dat het kruisje op de certificate of marriage bij "have entered into a marriage settlement, a copy of which is hereto attached" staat.
Om de huwelijkse voorwaarden legaal te krijgen in Nederland moeten ze denk ik ook gelegaliseerd worden, maar hoe dat moet weet ik niet omdat ik daar tot nu toe te lui voor ben.
De redribbon procedure kostte ons bijna een maand, dat kan als het goed is ook via DHL, zij regelen de red ribbon en sturen dan de meuk naar jou.
Vergeet niet dat na de red ribbon het geheel weer moet worden gelegaliseerd door de nederlandse ambassade.