Informatie uit het publieke deel van dit forum mag overgenomen worden mits bronvermelding en kosteloze verspreiding.
Voor zowel fotomateriaal als alles uit het ledendeel van het forum geldt bijkomend dat er voorafgaandelijk goedkeuring van de auteur nodig is.

ELJO Balikbayan BOX   Voshaar Schuttingen   Home Oriental Asian Market
Filippijnen forum
24 Mei 2012, 18:30:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]  Allemaal   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: In Blijde Verwachting, wat met de nationaliteit?  (gelezen 766 keer)
A A A A
airadidi
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #10 Gepost op: 6 November 2011, 19:49:26 »

Hoi,
Mijn verloofde is momenteel zwanger van mij.
Ze zou (indien het lukt, aanvraag is ingediend in Manila) met een visum van 90 dagen komen op 5 december 2011.
Bestaat er een mogelijkheid dat ik haar hier kan houden tot en met de bevalling?
Als ze hier komt zal ze 2 maand zwanger zijn + de 3 maand visum=5maand zwangerschap.
Is dit haalbaar om een verlenging aan te vragen? Een procedure op te starten dat we gaan huwen? Of zijn er andere mogelijkheden?
Aan de man die de bevalling zelf heeft moeten betalen...mag ik weten wat dit je gekost heeft want ik zal waarschijnlijk in hetzelfde schuitje zitten!
Dank u wel!
Didier
ganda
Forumlid
*

« Antwoord #11 Gepost op: 6 November 2011, 22:15:49 »

Hoi,
Ze zou (indien het lukt, aanvraag is ingediend in Manila) met een visum van 90 dagen komen op 5 december 2011.
Bestaat er een mogelijkheid dat ik haar hier kan houden tot en met de bevalling?
Als ze hier komt zal ze 2 maand zwanger zijn + de 3 maand visum=5maand zwangerschap.
Is dit haalbaar om een verlenging aan te vragen? Een procedure op te starten dat we gaan huwen? Of zijn er andere mogelijkheden?
Aan de man die de bevalling zelf heeft moeten betalen...mag ik weten wat dit je gekost heeft want ik zal waarschijnlijk in hetzelfde schuitje zitten!
Dank u wel!
Didier

Verlenging van het visum
In principe wordt een kort verblijf niet verlengd. De akkoorden voorzien echter dat wanneer onderdanen van een van de landen waarmee een akkoord werd afgesloten, wegens overmacht het Schengengrondgebied niet tijdig kunnen verlaten (binnen de geldigheidstermijn van hun visum), het visum door het gastland kosteloos wordt verlengd tot een terugkeer mogelijk is.

http://www.kruispuntmi.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=5557
Ronny55
Forumlid
*

Geslacht: Man
Belg Belg

Philippines Philippines

Gelukkig hier

« Antwoord #12 Gepost op: 20 November 2011, 13:09:55 »

Hoi,
Dank u wel!
Didier
Idien je vriendin alle documenten kan meebrengen nodig voor een huwelijk in Belgie kan dat, als je de toelating krijgt en je vraag tot huwelijk wordt goed gekeurd. enkele uittreksels hierover
Verlenging van het visum

In principe wordt een kort verblijf niet verlengd. De akkoorden voorzien echter dat wanneer onderdanen van een van de landen waarmee een akkoord werd afgesloten, wegens overmacht het Schengengrondgebied niet tijdig kunnen verlaten (binnen de geldigheidstermijn van hun visum), het visum door het gastland kosteloos wordt verlengd tot een terugkeer mogelijk is.

Enkel in het akkoord met Macedonië is uitdrukkelijk bepaald dat een kosteloze verlenging ook mogelijk is om humanitaire redenen, ernstige beroepsredenen of persoonlijke redenen.

Omzetting in een verblijf van (on)beperkte duur

In uitzonderlijke situaties kan het kort verblijf omgezet worden in een verblijf van beperkte of onbeperkte duur. Bijvoorbeeld:

* Familieleden van Belgen en Unieburgers die tijdens hun kort verblijf alle vereiste documenten kunnen voorleggen, kunnen een gezinsherenigingsprocedure opstarten bij de gemeente. Voor familieleden van derdelanders geldt deze mogelijkheid niet onverkort.
      >>> meer info op de pagina's van gezinshereniging

Niet wat je kent is belangrijk maar wie je kent
Pagina's: 1 [2]  Allemaal   Omhoog
  Print  

Ga naar: