Even wat uitleg voordat ik begin met dit topic. Ik ga voor 2 maanden rondreizen door de Filipijnen en kom na het bereizen van andere landen weer terug als dit land mij bevalt. Ik zal dan ook veel foto's maken van wat ik zie en meemaak en dit hier plaatsen. Daarnaast heb ik een fotoblog genaamd
www.vitoinasia.com waar ik regelmatig posts aanmaak van verschillende zuidoost Aziatische landen/gebieden/steden. Aangezien dit forum gericht is op de Filipijnen zal ik alleen de reisverslagen/foto's van dit land hier in dit topic plaatsen. Mocht je vragen of suggesties hebben dan sta ik hier voor open.

Ok, 4 September zette ik dus voor het eerst voet in de filippijnen(Manilla). Ik kwam vanuit Bangkok en dacht veel vergelijknissen te herkennen, maar nee. Manilla is dus in weinig opzichten hiermee te vergelijken.
Voor 3 nachten heb ik in het Gran Prix hotel gezeten wat gelegen is in Ermita. Prima hotel, kostte me 1500php per nacht en alles was goed voor elkaar. Schoon, vriendelijke werknemers, prima "complementary" onbijt, zowel Filipino als westers en het is redelijk centraal gelegen.
Ik heb weinig met Manilla, maar misschien niet de juiste plaatsen bezocht. Ik ben naar Asia mall geweest om wat spulletjes te kopen en Ocean Park bezocht(leuk, maar erg toeristisch).
Op 7 September ben ik aangekomen in Cebu city en ik verblijf nu in Cebu R hotel. Dit is een aanrader tot en met! Hele vriendelijke mensen werken hier, alles is schoon, ontbijt is erg goed te doen, douche meteen warm en ga zo maar veder. Het kost me maar 850 php per nacht en dat vind ik weinig voor dit niveau hotel. Check hun site maar eens:
http://ceburhotel.comDe mensen in Cebu zijn vele malen vriendelijker dan in Manilla, zijn meteen nieuwsgierig waar je vandaan komt en maken graag een praatje met je. Hier heb ik ook een meisje ontmoet dat ik al bijna een jaar ken via facebook, ze heeft me van de airport afgehaald en meteen het één en ander laten zien. Tot nu toe bevalt Cebu mij enorm goed en voel me al redelijk thuis zoals ik dat had in Thailand had. Vanaf morgen ga ik de stad wat beter verkennen en zal ook de bekende crown regency bezoeken om wat mooie kiekjes te schieten. Misschien nog aanraders in Cebu city wat ik moet zien?
In de mall ondertussen het avondeten 4 SM pale's gedronken wat mij erg bevalt, maar in de buurt van mijn hotel verkopen ze alleen red horse. Ondertussen mijn 3e RH op en heb de bui aardig hangen

Toch een prima zacht biertje voor 6,9%

Voordat ik mijn RH biertjes kocht ben ik nog wezen basketballen met wat kinderen die op straat hingen. Ze waren erg nieuwsgierig en vonden het maar al te prachtig om met een jonge buitenlander om te gaan.
Ik zal spoedig hier wat foto's plaatsen en vanaf volgende week ga ik naar Bohol. Eerst de dame in kwestie beter leren kennen, want het klikt nog niet echt tussen ons. Ze is erg verlegen en ondanks ze goed engels kan is ze niet erg "talkaktive". Ze is wel ontzettend lief voor me en misschien moet ik haar wat meer tijd geven. Will see.
Have a good evening sir