Hallo,
Laat me maar beginnen met mezelf kort even voor te stellen: ik volg dit forum al enige tijd en ben sinds vorige week lid geworden. Zoals zovelen hier heb ik een Filipijnse vriendin. Ik heb haar enkele jaren geleden leren kennen en ondertussen hebben we een relatie met elkaar. Binnenkort komt zijn voor enkele weken op bezoek naar

België. Haar schengenvisum is bevestigd en haar paspoort is ondertussen in orde gebracht op de ambassade in Makati. Nu hebben we echter vernomen dat er nogal veel problemen zijn met immigration officers op de luchthaven van Manila die hun eigen landgenoten niet doorlaten omdat hun papieren zogezegd niet in orde zijn.
Iemand op het forum die hiermee ervaring heeft? Volgens wat we weten van de immigration wetgeving is enkel een retourticket, een paspoort dat nog minstens zes maanden geldig is en een correct afgeleverd visum verplicht. Ik veronderstel dat het vooral gaat om een extra "bijverdienste" van de betreffende ambtenaren, maar wij zijn nu niet echt geïnteresseerd om hun spaarpotje aan te vullen.
Alvast bedankt om eventuele ervaringen te delen.
Groeten,
Bjorn