@ infas......de echtgenote van Willy is

geen Filipina, daarmee.
Voor de rest sluit ik me aan wat Amice zegt
Wellicht heb je gelijk willy maar wat kost dan een retourtje HK of SIngapore met verblijf aldaar?( je kunt overigens dezelfde dag nog terug)
De beslissing om heen en weer te pendelen om die 21 dagen telkens te verkrijgen lijken me meer te kosten dan de fees en de acr i card.
Overigens is het niet nodig om na de 59 dagen het land te verlaten ,je kunt verlengen tot 16 maanden,eerst dan moet je even het land uit om vervolgens hernieuwd met de 21 dagen te beginnen.
Na ieder vertrek begint die 21 dagen weer opnieuw.
De ACR 1 card is bedoeld om zich te kunnen identificeren bij verblijf op de filippijnen. In nederland(ik neem aan ook belgie) dient men zich ook te kunnen identificeren en is dit niet makkelijker dan een paspoort meesleuren...nog afgezien van het feit dat die dan gejat kan worden?
Verder luchthaven dusseldorf of waar dan ook wijzen op het feit dat je 21 dagen vrij mag verblijven, een onwardticket is wel een vereiste.
Toen ik nog niet gehuwd was, vertrok ik altijd met een 59 dagen visum (Peter Bogaert) in men paspoort en zelfs met een one way ticket, nooit geen problemen gehad. Nadien gewoon verlengen bij immigration, en dat was ook geen probleem en heb toch zo wel de meeste tijd in de Phils verbleven (verlengingen) tot ik men permanent residents had.
Dit jaar in Brussel vroegen ze ons bij de check in (KLM) naar een visum, gehuwd en BBstamp bij aankomst geen probleem dan.
Kortom Willy, neem beide een 59 dagen visum hier in

om te vertrekken en verleng je visum aldaar voor de resterende tijd dat jullie er verblijven.
Uit mijn ervaring is dat de beste manier.
Ik begrijp ook dat bij een verlenging dit voor jullie maal twee is......maar het is niet anders.
Er zijn nu ook wel bepaalde dingen waar je niet onder uit kan en dat je moet aanvaarden in de phils.
Veel goekoper zal je het niet kunnen maken.