Informatie uit het publieke deel van dit forum mag overgenomen worden mits bronvermelding en kosteloze verspreiding.
Voor zowel fotomateriaal als alles uit het ledendeel van het forum geldt bijkomend dat er voorafgaandelijk goedkeuring van de auteur nodig is.

ELJO Balikbayan BOX   Voshaar Schuttingen   Home Oriental Asian Market
Filippijnen forum
24 Mei 2012, 19:37:23 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 4 5 6 [7]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Het dagelijkse leven met een Filipina  (gelezen 1769 keer)
A A A A
Budgie
Forumlid
*

Geslacht: Man
Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Antwoord #60 Gepost op: 6 November 2011, 23:59:32 »

Vervolg
Wat betreft het eten zoals ik al schreef eet ze gewoon Nederlands de meeste dagen met mij Ben ook net als Phille de kok in huis maar de meeste dagen ook rijst als lunch of sàvonds zo rond 10 uur als ze weer honger heeft
En voorts heel veel vis want dat kent ze van thuis uit hun vissersdorp
Gelukkig voor mij heb ik een zwager die graag op zee vist met een kotter vanuit IJmuiden en nu dus een liefhebber heeft als afzet Als hij komt neemt hij elke keer kilo`s gefileerde makreel mee maar ze heeft hem ook zo gek gekregen dat hij alle koppen schoonmaakt en brengt alsmede bij de fileerderij een grote hoeveelheid zalmkoppen en graten zodat er volop sinegang ed gekookt kan worden
Ook neemt hij dan inktvis en krabben voor haar mee De inktvis en de gedroogde vis die ze soms krijgt kookt ze op een campingbrandertje in het schuurtje achter het huis in verband met de geur maar voor de rest bak ik de makreel gewoon in huis o.a meest elke donderdagmiddag als ze met een paar vriendinnen van school onder de middag hier eten Rijst met vis en ze zijn er gek op ook de vriendin uit Peru
Een voordeel is wel dat omdat ze uit verschillende delen van de Filippijnen komen en die uit Peru ook Engels spreekt Engels de voertaal is
Moet zeggen dat ik wat dat betreft niet heb te klagen want ook met haar vriendin die vlakbij woont en hier al meer dan 35 jaar woont spreekt ze Engels of tegenwoordig meestal Nederlands.
Maar als ze hun eigen taal spreken vind ik niet typisch Filippijns want ik denk dat als 2 Nederlanders elkander in de Filippijnen spreken gebruiken ze ook Nederlands

@ Ganda jouw probleem met het slingeren van een maandverband herken ik Heeft waarschijnlijk met de leeftijd te meken Mijn dochter flikte dat ook regelmatig maar sinds ik haar na een waarschuwing een verse in haar blouse gestopt had heb ik ze nooit meer gezien

Wat betreft onaangekondigd bezoek bij mijn ex was dat geregeld maar mijn huidige asawa heeft er net als ik een hekel aan en dus is alles op afspraak Bij onaangekondigd bezoek is het meestal zo dat ik naar de deur moet en de betreffende Filipina vertel dat ze niet thuis is Alleen als we daar zijn komen ze wel onaangekondigd maar als we wat hebben afgesproken gingen we gewoon weg en lieten de visite bij tante achter.

Een ander ding wat voor een Filipina vrij gewoon is is de zorg voor de ex-partner Hoorde van de week van mijn vrouw dat haar vriendin weer een week of zo voor haar ex man had gezorgd want die was ziek Dit houd dus in eten en drinken brengen en de boel een beetje schoon houden.
Nu is haar vriendin al meer dan 35 jaar hier en al 15 jaar gescheiden maar zij en asawa vinden het beiden heel normaal want er is niemand die voor hem zorgt Maar zogauw als hij weer wat beter is kan hij zich weer zelf redden.
« Laatste verandering: 7 November 2011, 22:52:22 door Budgie » Gelogd
Pagina's: 1 ... 4 5 6 [7]   Omhoog
  Print  

Ga naar: