Loop inderdaad niet te hard van stapel, en zet af en toe de roze bril af, dat kan ongelukken voorkomen

En bezoek zeker de filippijnen, daar zal ze zeker weer een andere kant van zichzelf laten zien, als ze onder haar eigen familie thuis is, familie is over het algemeen het belangrijkste wat een filipina heeft.
Het is zo moeilijk om haar europa te laten zien omdat er in het verleden veel misbruik is gemaakt van de visum mogelijkheid, men kwam, ging de illegaliteit in en ging nooit meer terug. Daarom heeft men de obstakels steeds hoger gemaakt totdat je ze bijna niet meer over kwam, maar onmogelijk is het niet, zeker als ze werk heeft en dat kan bewijzen, het is ook goed haar europa te laten zien voordat je trouwt, zodat ze ziet dat het niet het land van melk en honing zoals op tv is, je kunt dat vertellen, maar ze zal het geloven als ze het met eigen ogen ziet.
Mijn eigen vrouw dacht ook dat ze rechtstreeks in het paradijs terecht zou komen ondanks dat ik haar anders verteld had (ze is voor ons trouwen nooit in europa geweest, want jong, werkloos, ongetrouwd, dus ik dacht dat wordt hem toch niet), nu na 1,5 jaar weet ze: in europe people are rich in money but poor in happiness, en dat geluk belangrijker als geld is. Nu de familie nog

.
Het "formulier dat ik de verantwoordelijkheid kan dragen over haar verblijf en terug vlucht" is een voorwaarde, geen oplossing, dus ondanks dat, worden vele visums (visum aanvragen dus) afgewezen.
"zal er toch en volgende stap gezet moeten worden he" -> ja! ga naar de filippijnen, mooi land, vriendelijke mensen, chaotisch verkeer, maak kennis met je schoonfamilie, daar ben je ook mee getrouwd!
"maar waarom kan hij dan opnieuw trouwen en zou zij dat niet kunnen??" In de filippijnen is alles mogelijk voor
Als je vriendin een recente CENOMAR heeft is er geen probleem, anders...... waarschijnlijk problemen...... scheiding bestaat niet in de filippijnen, annulment of marriage wel, maar dat kan lang duren......
Geld MOET natuurlijk niet gestuurd worden, dat bepaal je (hopelijk) zelf. Het is wel zo dat zij de wens van haar familie om geld te krijgen min of meer als een plicht ziet. Zij zal nu ook geld sturen, en waarschijnlijk verwachten dat jij minstens hetzelfde stuurt. Sociale voorzieningen zijn er niet in de filippijnen, daar dienen kinderen voor. Is het kind getrouwd met een blanke, dan valt die de eer te beurt, en net zoals hier mensen frauderen met de sociale zekerheid, gebeurt dat in de filippijnen ook, filippijnen zijn zeer creatief in het overleven. Maak duidelijke afspraken!
Aan de andere kant, filipina's zijn buitengewoon knappe, lieve, verzorgende, koppige vrouwen, zoals een duitse vriend ooit tegen mij zei: Als de duitse mannen wisten wat hier rondloopt, dan woonden er slechts vrouwen in Duitsland.