hmm, tja, maar het hele onderwijs systeem is van 1840 geloof ik, dus drastisch aan vernieuwing toe. Allereerst zou dat n mega operatie wezen(denk maar aan de invoering van de mammoetwet in Nederland destijds) en dan zouden ze daarvoor dus allereerst de leerkrachten dienen om t scholen.
Bezijdens dat komt dan ook nog de CHED, Unesco enz om de hoek kijken om aansluiting en goedkeuringen en certificaten te verkrijgen.
Daar is geen geld voor hier en als het er al is dan wordt ook hier dat liever weg gegraaid. Er is nogthans geen regering die daar werk van heeft gemaakt.
Aldus zouden eerst de politici gedwongen moeten worden daar iets aan te doen.
Ik bedoelde eigenlijk dat die ontwikkelingsorganisaties die taak voor een stuk op zich kunnen nemen. Ze moeten natuurlijk wel geen alternatief onderwijssysteem in het leven roepen, maar wat extra opleiding aanbieden nadat ze hun diploma behaald hebben. Maar in de eerste plaats moeten we er natuurlijk naar streven dat het onderwijssysteem daar hervormd wordt. Ik kan niet snappen dat derde wereld landen ontwikkelingshulp krijgen, maar daar slechts heel weinig van investeren in onderwijs. Goed onderwijs is één van de basispijlers voor een goede economie.
Dat is allereerst omdat er teveel aan de strijkstok blijft hangen en ik denk niet dat westerse economen daar op zitten te wachten, als ik ongelijk heb was het immers allang gebeurt.
Derde wereld landen leven van giften die soms angstvallig in stand gehouden worden.
De Filippijnen is daar een goed voorbeeld van aangezien daar 10% van het BNP binnenkomt via OFW workers, die filipino's hebben dus hun lesje goed geleerd dienaangaande.
Er is immers niets beter verdient dan gratis geld krijgen.