op het forum Misterke. Je stelt een hele hoop eisen en voorwaarden. Maar wat heb JIJ te bieden? En wat zou je ervan denken om een relatie te bouwen op basis van liefde?
Liefde kost tijd. Ik geloof niet dat je liefde kan vinden met iemand die aan de andere kant van de wereld zit en je enkel via chatten ontmoet. Verliefdheid (op basis van aantrekkelijkheid en inhoud van die chats) misschien wel, maar dat gaat vaak over na een tijdje en dan is het de vraag of liefde volgt. Dus ik wil aan die liefde bouwen, maar ik denk dat om dat bouwwerk stabiel te maken bepaalde van mijn wensen (eisen is misschien wat te hard) een vereist fundament zijn. Aan liefde bouwen met iemand die ik lelijk vind is toch moeilijk en hetzelfde met iemand waar al Jan en alleman mee ... Je snapt het wel.
Hetzelfde geldt natuurlijk ook van de andere kant: ik wil me niet anders voordoen dan ik ben, want dan heeft de andere kant verwachtingen die nadien niet ingevuld kunnen worden en loopt het alsnog stuk.
Wat heb ik te bieden: ik ben niet arm (maar wil het nu ook niet nog eens zomaar allemaal weggeven), ben zachtaardig, trouw, ... 't Is moeilijk om goeie punten van jezelf op te noemen (bescheiden misschien).
Ik voel me aan 40 nog niet echt oud, maar als ik zo'n knap 20 jaar jongere dame zie, dan is er wel een beetje een tweestrijd: enerzijds valt verliefd worden op zo iemand heel makkelijk (aantrekkingskracht van de schoonheid en de jeugd), maar er is natuurlijk toch een groot verschil, waarschijnlijk ook in maturiteit.
Wat die huishoudster betreft: dat is niet echt een conditie. Op m'n eentje ga ik zowieso een huishoudster in huis moeten halen. Maar ik ben wel een beetje van de oude stempel op dat gebied en zou het toch aangenamer vinden om bij thuiskomst met open armen door de vrouw des huizes ontvangen te worden met het eten en dat ze voor de kinderen (of althans mijn zoon) zorgt. Ik zoek zeker niet zomaar een "meid" met "extralegale voordelen" om het zo even te noemen. Ik zoek vooral iemand om vast te houden (en te worden), te knuffelen, liefde te delen, lief en leed te delen, ...