Mijn vrouw is in verwachting. Ze is 30 jaar en krijgt haar eerste kind. Er doen hier allerlai verhalen de ronde waar ik geen geloof aan hecht. Zij is wel vreselijk bang.
- Eerste kind aan 30 betekent een heel moeilijke bevalling : waarschijnlijk keizersnede.
Dit verhaal komt van een dokter, proberen zij geld te verdienen op die manier? Wie heeft hier ervaring mee? Waar gaan we best voor de bevalling, private of public?
- Na een keizersnede mag je een jaar geen sex meer hebben
Dat is wel heel heel lang, ik hoor dat dit normaal 6 weken is.
- Een keizersnede zou eventueel kunnen nodig zijn omdat ik zelf vroeger ingeleid ben omdat ik anders te zwaar zou worden.
- BULLSHIT!
Wat dan wel? De breedte van het bekken bepaalt dat. Heeft je vrouw een smal of breed bekken? Zeg nu niet: "Sinds ze zwanger is het breder" Dat kan niet. Vocht- en vetopslag wat het lichaam doet tijdens de zwangerschap verandert niets aan de botstructuur. Zijn er meer keizersnedes in de familie? Zus, moeder of tantes.
- Oei, drooglegging.
Dat kon ik even niet laten.
Als dat al te veel is voor het lichaam dan wordt het platte rust voor zeker 2 jaar.
- Te zwaar kan komen door te eten voor twee. Dat was een uitvlucht vroeger maar logisch?
60 kg moeder en 3,5 kg baby (op het einde) zouden evenveel eten. Waarom eet dat kind zoveel minder eens het buiten is en rondhuppelt? 
Nee, niet jouw geboortegewicht is de doorslag voor de arts maar jouw witte neus. 
Even je vrouw opensnijden en dichtnaaien en in één beweging jou naaien. Dwz jouw portefeuille.
Je vrouw zal wel of niet borstvoeding geven? Het verhaal is dat alleen armen borstvoeding geven. Poedermelk zorgt volgens de fabels ervoor dat het kind een beroemheid zal worden. Soms zelfs dat ze witter worden maar sinds de Chinese fabrikanten terechtgesteld zijn die afval uit het verffabriek erdoor mengden, valt dat tegen.
Nog een fabel: borsten rekken door borstvoeding.

Te laat, dat deed de zwangerschap. Zo logisch als: amputeer de vier poten van een hond en hij wordt doof.

Bewijs: hij komt niet meer als ik roep.

Klik het citaat om naar de site te gaan!
Bevallen oudere zwangeren net zo normaal als jongere zwangeren?
Uit Amerikaans maar ook Nederlands onderzoek is gebleken dat de kans op een bevalling via de keizersnede toeneemt met de leeftijd. Hoe dit komt is (nog) niet duidelijk, maar waarschijnlijk doordat men - zowel de vrouw als de gynaecoloog - het idee heeft om zo min mogelijk risico te lopen bij deze "kostbare" zwangerschappen.
Hierbij moet men zich evenwel goed realiseren dat de kans op complicaties bij zowel moeder als kind groter is dan bij een gewone bevalling.
Eens één begint met een trend...
Zijn er complicaties door de keizersnede? Kassa, kassa voor de dokter en ziekenhuis.
Is er prenatale zorg? Echo, bloedonderzoek, bloeddruk opvolging. Geen echte favoriet bij de

dokters. Te veel werk en hoe werkt dat ding weer?
Snijden, dichtnaaien en volpompen met antibiotica is winstgevender.
Antibiotica want het is een extra wonde die kan infecteren en dan ben nog verder van huis.
Goeie raad: een tweede dokter raadplegen en steeds vragen om een gedetaileerde argumentatie. Niet zo van "because it is like that"
Ze kunnen via echo, bekkenmeting en groeiprognoses een schatting maken van de kans dat het kind er via de natuurlijke weg uitkan.
misschien raden ze je wel aan om Colgate white te gebruiken voor je tanden te poetsen.
Toch ooit gezegd in een programma over de Filippijnen:
Een meisje getuigt over haar eerste maal. Volgens haar vriend gebruikte de vriendin van zijn beste vriend (zijn we nog mee?) Colgate als voorbehoedsmiddel.
"Het deed zo zeer en ik was desondanks van de eerste keer zwanger"

Juist, de tube openen, beneden aan de ingang houden en knijpen maar.

Extra fris geurtje en gelijk een meting van het gemiddelde IQ-niveau.
Why does this toothpaste smell like fish?