Ook niet te ver van een dorp waar ik alle levensmiddelen kan kopen en niet te vergeten een betrouwbare internet verbinding is een must. Weet iemand raad?
Los van de exacte lokatie waar je je wenst te vestigen. Al je levensmiddelen kopen in de dorpswinkel lijkt me "wishful thinking". Ik kan er natuurlijk volledig naast zitten. Voor wat dagelijkse boodschappen zal de sari sari of convenience store c.q. kleine supermarkt in een dorp nog wel soelaas bieden, maar verder houdt het dan echt op en voor de rest ben je echt aangewezen op een supermarkt in een grotere stad en wens je boodschappen te doen zoals je in

gewend bent, zal er niks anders op zitten als naar een mall te rijden waar je bij Robinson of SM om er 2 te noemen, alles van je gading zult vinden. Wat betreft internet, zal dat in de meer rural gebieden toch enigszins problematisch kunnen worden nog los van de betrouwbaarheid want die haalt het nergens zoals je gewend bent in

. Woon zelf op Negros (Oriental) en de internetverbinding van Globe is in het algemeen redelijk, niet super snel, voor mij niet belangrijk. Belangrijker consistent en dat lukt aardig in het algemeen.