Informatie uit het publieke deel van dit forum mag overgenomen worden mits bronvermelding en kosteloze verspreiding.
Voor zowel fotomateriaal als alles uit het ledendeel van het forum geldt bijkomend dat er voorafgaandelijk goedkeuring van de auteur nodig is.

ELJO Balikbayan BOX   Voshaar Schuttingen   Home Oriental Asian Market
Filippijnen forum
24 Mei 2012, 22:53:10 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3  Allemaal   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: ziekenhuizen  (gelezen 753 keer)
A A A A
Joerie
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Gepost op: 8 December 2011, 22:30:55 »

Hoe zit dat eigenlijk met de gezondheidszorg op de Filippijnen? Nu ja, ik verwacht niet dat dit zal zijn zoals in België, maar ik vraag me af of het echt zo erg is als ik sommige verhalen hoor.
Voor alle zekerheid heb ik me een goede verzekering aangeschaft hier nu ik voor een jaar naar daar vertrek.  biggrinn
ganda
Forumlid
*

« Antwoord #1 Gepost op: 8 December 2011, 23:01:10 »

Je kan op de Filipijnen maar beter niks tegenkomen, een goede verzekering is een must. Geen geld = geen verzorging.

jens
let niet op mijn pen daar ik geen notaris ben.zeer ruw forumumlid
Forumlid
*

Geslacht: Man
Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Antwoord #2 Gepost op: 8 December 2011, 23:27:54 »

met de betere ziekenhuizen in de filippijnen is niets mis hoor, zelfs zeer goed. dwz de dokters in de filippijnen staan als bekwaam te boek .  dollareyes dat hebben ze daar nu éénmaal ook last van , maar als je een goede vezekering hebt is er niets aan de hand.
bij een evt operatie moet je veelal vooruit betalen , maar is met een goede verzekeringsmaatschapij op voorhand wel te regelen .
ook moet je je eigen bloeddonor meenemen ,voor het geval van. dus als je een aparte bloedgroep hebt is het raadzaam om daar eens uit te kijken naar een geschikte donor hehe, je weet maar nooit he. [verkeer in de fils wel eens gezien?]
ok veel plezier op de filippijnen. waar ga je ergens heen op de fils?

neem het leven niet te zwaar, je komt er toch niet levend van af.
Voshaar Schuttingen
bananacreek
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Philippines Philippines

« Antwoord #3 Gepost op: 9 December 2011, 14:08:40 »

Niets aan de hand met de "goede" ziekenhuizen, maar zoals GANDA al zei: GEEN GELD, DAN ZIT JE IN DE PROBLEMEN.... jajaja jajaja

Ik heb PhilHealth maar dat is niet veel....maar dan toch beter dan niets....

Bijvoorbeeld Cebu Doctors is Ok, maar je hebt GELD nodig............ jajaja jajaja

Geen geld....dan kom je op deze afdeling............ negatief negatief

Joerie
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #4 Gepost op: 9 December 2011, 20:56:19 »

met de betere ziekenhuizen in de filippijnen is niets mis hoor, zelfs zeer goed. dwz de dokters in de filippijnen staan als bekwaam te boek .  dollareyes dat hebben ze daar nu éénmaal ook last van , maar als je een goede vezekering hebt is er niets aan de hand.
bij een evt operatie moet je veelal vooruit betalen , maar is met een goede verzekeringsmaatschapij op voorhand wel te regelen .
ook moet je je eigen bloeddonor meenemen ,voor het geval van. dus als je een aparte bloedgroep hebt is het raadzaam om daar eens uit te kijken naar een geschikte donor hehe, je weet maar nooit he. [verkeer in de fils wel eens gezien?]
ok veel plezier op de filippijnen. waar ga je ergens heen op de fils?

Mijn uitvalsbasis wordt Manila.
stijn54
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #5 Gepost op: 10 December 2011, 04:58:33 »

@joerie. Zouden we mogen weten welke je verzekering je hebt genomen en hoeveel dit je gekost heeft?
Bedankt
Joerie
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #6 Gepost op: 10 December 2011, 18:47:05 »

@joerie. Zouden we mogen weten welke je verzekering je hebt genomen en hoeveel dit je gekost heeft?
Bedankt

Ja ik heb een jaarcontract afgesloten via het reisbureau Connections waar ik ook mijn vlucht gebookt heb. Dat kost mij 470 euro. Lijkt me wel een goede deal.
Kano
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Philippines Philippines

Everything has beauty, but not everyone sees it

« Antwoord #7 Gepost op: 11 December 2011, 01:21:47 »

Joerie, betreft het een reisverzekering en weet je zeker dat een onafgebroken verblijf van een  jaar is gedekt?

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
ladgar
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #8 Gepost op: 11 December 2011, 03:21:19 »

In de polisvoorwaarden van Connections staat duidelijk geen langer verblijf in het buitenland dan 94 dagen.
Luc
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #9 Gepost op: 11 December 2011, 03:59:20 »

In de polisvoorwaarden van Connections staat duidelijk geen langer verblijf in het buitenland dan 94 dagen.

hoedjeaf

“There’s a sucker born every minute!” only now they found the internet.
Pagina's: [1] 2 3  Allemaal   Omhoog
  Print  

Ga naar: