jiggy
Forumlid
Geslacht:
 Belg
 Belgium
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 29 Januari 2012, 00:26:01 » |
|
1. SANDRA 2. SANDRA 3. SANDRA 4. .... 1.000 SANDRA
Verder : - haar moeder, die me herinnert aan mijn eigen moeder : steeds bezorgd , blij is met 1 peso, en de gelukkigste mens ter wereld is als ik haar een doos Skyflakes meebreng uit de Mall. De gesprekken met haar, al praat zij amper engels, en mijn Tagalog kontilang is.... - haar moeders nicht , die steeds op de achtergrond blijft, maar zorgzaam is en steeds met water "speelt" : wassen, de planten water geven, schrobben, de hond wassen,... Haar verbazing toen ik haar door hardnekkig aandringen een koffie kon bereiden, en haar zo duidelijk kon maken dat we allen " the same same" zijn... - sandras kinderen : de dochter die nog thuis is en me bijna dagelijks verrast met een pasalubong als ze van school terugkeert. Haar oudste dochter met kleinkind, dat me lolo noemt en met mij wil spelen , aan mijn broek trekt om op bed te gaan "jump-jump" doen, op mijn voet wil schommelen, met mij boksen, maar bang wordt als ik in bloot bovenlijf uit de douche komt en dan een behaarde borstkas ziet. Hehe - haar nichtjes en haar "adopted" : meisjes die samen met haar kinderen studeerden en die ze in de periode in huis nam om zo hun familie te ontlasten. Allen noemen haar nog steeds "mammy". - Elmo, de hond, die me reeds goed kent na 40 dagen. Die op mijn stem reageert , die ik kan laten zitten, pootje geven en blaft als ik zonder hem de poort sluit om iets te halen. - de buren , die me ook als hun buurman zien en niet meer als een Joe.. - de vendors, wel 30 per dag die ik groet, of hun dag goedmaak met mijn aankoop - de tricycledrivers aan de gate met wie ik shots deelde met pulutan - de guard en de "poortdraaier" aan de gate - al diegenen die ik ne ff vergeet, ...... - op het terras voor het huis zitten 's morgens om 6 u met koffie en (helaas nog steeds ) een sigaret en het dag zien worden en het leven dat zich op gang trekt - 40 dagen in shorts en op slippers - de adobo, zoals alleen SANDRA die kan maken met de lekkerste marinade vol liefde bereid - de verse mango's waarvan het sap van je vingers druipt - de tahong met frietjes en de lekkere mayonaise van Best Foods - de creativiteit van de Pinoy om te overleven. - de echtheid van de mensen, want door maskers prik ik vlug heen - mijn blijvende verwondering van de chaos en het grote mierennest van mensen waarbij alles en iedereen toch perfect zijn plaats heeft, zonder jaloezie...
en opnieuw : - SANDRA , de vrouw met wie ik een kan zijn in lichaam en geest - SANDRA die ik kan aanstaren terwijl ze slaapt als een engel - SANDRA als mijn zorgzame partner - SANDRA als mijn teamgenoot om plannen te maken en in de toekomst te denken - SANDRA waarin het kind naar boven komt als ik een Mentos of zakje chips meebracht van "ate uit de buurtwinkel" - SANDRA die zingt en danst en met wie ik zot kan doen als een kind
Ja bovenal dus duidelijk SANDRA. Ik wist niet dat liefde zo mooi kon zijn, en dat op mijn 54e. Noem het geen verliefdheid meer maar oprechte liefde en respect voor elkaar. Want we kennen elkaar nu quasi 2 jaar dus het is niet een opkomende liefde, doch... De vlinders in de buik kriebelen nog meer dan na onze eerste ontmoeting in juli 2010. SANDRA... ik hoop dat we vlug weer samen kunnen zijn en blijven....... Sandra, Nene, Salome kong : Mahal na mahal kita, malambing kong kaibigan.....
|