Ik zit nu al manieren te verzinnen om genoeg sloffen mee te smokkelen naar NL in augustus

Wat roken betreft :
Its more fun in the Philippines 
Tja, hier in

5 euro voor een pakje van 20 gauloises (brunes, de echte dus, niet die lichte rommel)
Singapore: "echte" marlboro 15 euro voor 10 pakjes
Cebu: "min of meer "echte'" marlboro 10 euro voor 10 pakjes in Ayala Mall
Cebu "Stork mint", lokale sigaretten,, maar perfect rookbaar (geen hoestbuien) 8 pesos voor een pakje, dat is dus 15 eurocent é....

wie gaat er met dat verschil lopen?
Ik had 2 sloefen mee, eentje in bagage en eentje in handbagage....controle niks, nochtans 3 grenzen gepasseerd....
Josv kan zowieso 2 sloffen meenemen want Nene rookt niet maar kan wel n slof tabaco aangerekend worden he.
Het is idd een enorm prijsverschil.
Tja, ik houd mijn vader maar in gedachten:
Leven lang gerookt. 35 jaar in 3 ploegendienst gewerkt om met 54 jaar met de VUT te kunnen. Hij heeft er 1 jaar van kunnen genieten. Dat jaar was hij gestopt met roken. Longkanker en na 3 maanden
Die leefde dan ook niet in metro manila he.
Ondanks dat ik niet rook blijft de asfalt laag er nog wel opzitten door de polution hier.
Roken of niet, ook al heb je je hele leven niet gerookt dan kun je nog eerder de pijp uitgaan. Externe factoren noemen ze dat dan, waar jij geen donder over te zeggen hebt hoor.
Sinds de ramp in japan, hoor ik hier steeds meer mensen die ziek zijn met allemaal dezelfde klachten.
Er zijn ook nog 2 plasma wolken op aarde neergedaalt afkomstig van de zon,die het noorderlicht rood en groen kleurde. Wie garandeert ons dat we daar niet ziek van worden of 10 jaar korter door zullen leven?