De bedragen die ik hier hoor lijken me voor mij toch onhaalbaar. Ik ben een belg met een normale be levensstijl. Ik eet patatten in belgie dus hier ook @ p60/kg. In belgie doe ik ook geen jas aan binnenshuis in de winter dus hier zit ik ook niet in mn blootje als ik te warm heb. Een beetje airco kan voor mij geen kwaad. Gevolg, maandelijkse electriciteit tussen de 12 en de 15000 per maand. Ik moet er wel aan toevoegen dat wij ook 2 aircon kamers verhuren. Die zijn wel niet altijd verhuurd. In belgie ga ik ook niet op boodschappen met de fiets dus hier neem ik voor het gemak ook maar de auto. Ik ben al snel 10000peso per maand aan benzine kwijt zonder onderhoud, of inschrijving van de auro mee te rekenen. In belgie hebben wij een ziekteverzekering van hoge standaard. Niet zoals de filipijnse verzekeringen die duur zijn en vol limitaties zitten. De belgische overheid
www.dozs.be verzekerd mij samen met mijn vrouw en kind voor 380euro per maand. Daar in zit ook mijn bijdrage aan de sociale zekerheid zodat ik ook zoals andere belgen later van een pensioen kan genieten. Bovendien brengen wij graag nog om de 18maand eens een bezoekje aan het belgenland. Kost al gauw 3000 euro enkel voor de reis. Het geluk heb ik dat ik mij van schoonfamilie al niets hoef aan te trekken. De vrouw gaat al graag eens naar de kapper. Ik ga al graag een naar de beachbar een pintje drinken. Ganse tijd thuis zitten is ook niets. Maw, mijn levensstijl heb ik weinig veranders sind ik hier ben. De kosten zijn voor mij hetzelfde als in belgie. Mijn inkomen is kleiner en ik moet er harder voor werken. Hier doe ik wel mijn werk graag. Ik wil maar zeggen dat velen misleidt worden door forumprijzen door mensen die hier snel even hun vaste kosten samen tellen. Het leven is veel meer dan water electriciteit en huishuur. Daarom dat velen die hier op de phils komen wonen binnen een jaar terug in belgie zitten. Niet inclusief pensioen gerechtigden dan... Ik wens jullie alvast veel geluk met jullie 300euro. Chapeau aan degene die het kunnen. Ik ben er zeker van dat degene ook in belgie genoeg hebben met 300euro.