boky
Forumlid
 Belg
 Belgium
|
 |
« Gepost op: 19 December 2011, 14:03:22 » |
|
hallo iedereen , zo als iedereen wel zal weten is er een typhoon geweest in delen van filippijnen . Nu ik heb een vriendin in een getroffen gebied daar , normaal stuur ik nooit geld op , om dat ze er niet om vraagt ( ze heeft mooie job daar) . nu heb ik zelf voorgesteld haar een beetje geld testuren , voor de schade aan hun huis , en wat nood zakelijk dingen tekopen . nu ze vertelde me over western union , maar ik weet totaal niet goe het werkt , ik heb dus haar naam adres en tel nummer, moet ik nog iets meer hebben ? en kan ik het via men bank doen , of post ? al vast mvg boky
|
|
|
|
|
|
|
|
|
polowonder
Forumlid
 Belg
 Belgium
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 19 December 2011, 14:11:56 » |
|
Onze ervaring is dat Moneytrans véél goedkoper is. Wij betalen € 5 voor om het even welk bedrag. En, indien je wenst, wordt het GRATIS tot aan het adres geleverd. Anders laat je het afleveren in een LHuillier pawn shop. De ontvanger geeft het 'transaction' nr op, en het geld is beschikbaar. O ja, en Moneytrans geeft meer PHP voor je euro.
Als je dan toch WU wil gebruiken, dat kan in de meeste postkantoren
|
|
|
|
|
|
|
|
|
robert van dijck
Forumlid
Geslacht:
 Belg
 Belgium
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 19 December 2011, 14:12:15 » |
|
Moneytrans is veel goedkoper, je moet er wel voor naar een MT kantoor, vind je op hun webside.
groet
robert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
robert van dijck
Forumlid
Geslacht:
 Belg
 Belgium
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 19 December 2011, 14:14:01 » |
|
Onze ervaring is dat Moneytrans véél goedkoper is. Wij betalen € 5 voor om het even welk bedrag. En, indien je wenst, wordt het GRATIS tot aan het adres geleverd. Anders laat je het afleveren in een LHuillier pawn shop. De ontvanger geeft het 'transaction' nr op, en het geld is beschikbaar. O ja, en Moneytrans geeft meer PHP voor je euro.
Als je dan toch WU wil gebruiken, dat kan in de meeste postkantoren
Klopt als een bus.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
boky
Forumlid
 Belg
 Belgium
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 19 December 2011, 14:16:56 » |
|
ok dank u voor de snelle info , hier ben ik al veel me 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
polowonder
Forumlid
 Belg
 Belgium
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 19 December 2011, 14:23:08 » |
|
Elke zichzelf respecterende stad heeft wel een Moneytrans kantoor. Alleen is de helpdesk en zijn de kaartjes (je spaart en krijgt op het eind een gratis transactie) ééntalig frans
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mawibata
Forumlid
Geslacht:
 Belg
 Belgium
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 19 December 2011, 14:32:26 » |
|
Wij zijn ook heel tevreden over Moneytrans. (Agent in MOL  ) 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
innka3
Forumlid
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 19 December 2011, 14:43:13 » |
|
Wij zijn ook heel tevreden over Moneytrans. (Agent in MOL  )  zei waarschijnlijk ook met jou  :offtopic:btw heb je je hd nog  en weer 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Baliw-katok
Forumlid
Geslacht:
 Belg
 Belgium
be yourself and respect the other
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 19 December 2011, 21:05:59 » |
|
Andere mogelijkheid is RIA money transfer. In elke grote stad zijn wel één of meerdere agenten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jiggy
Forumlid
Geslacht:
 Belg
 Belgium
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 25 December 2011, 18:52:57 » |
|
Ook ik kan Moneytrans zeer aanbevelen. Zoals reeds vermeld hierboven : amper 5 euro kosten, DIREKT geld beschikbaar en ook nagekeken : een betere koers dan W.U. (toch die dag) Als je dit alles optelt kan je tientallen euro's uitsparen, of anders bekeken : opsturen.
Nog aardig detail qua service bij Moneytrans: het bedrag kon niet worden afgehaald vermits er een fout geslopen was in de naam van de begunstigde. Ik vreesde al dat de som verloren zou zijn, doch met een simpel telefoontje naar het betreffende kantoor (bredabaan - Merksem) werd dit rechtgezet en kon het bedrag toch geind worden.
Jammer genoeg is de website van Moneytrans niet veel soeps en staan lang niet alle kantoren vermeld. Zo zag ik onlangs nog een bord hangen in Zelzate (ca 12000 inw.) zodat ik vermoed dat er nog heel wat kantoren zijn buiten de grote steden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Myosotis
Vergeet me nietje
Forumlid
 Nederlander
 Netherlands
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 28 December 2011, 13:26:36 » |
|
laatste keer had ik ook met de wu een bedrag over gemaakt maar betaalde voor transfer 17 euro enigste mooi aan de wu is dat ze het al binnen een half uur op ken halen met Money trans heb ik geen ervaring!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jiggy
Forumlid
Geslacht:
 Belg
 Belgium
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 29 December 2011, 04:32:42 » |
|
laatste keer had ik ook met de wu een bedrag over gemaakt maar betaalde voor transfer 17 euro enigste mooi aan de wu is dat ze het al binnen een half uur op ken halen met Money trans heb ik geen ervaring!
ook met Moneytrans is het geld onmiddellijk beschikbaar, uiteraard altijd rekening houdend met het tijdsverschil qq openingsuren van de kantoren....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
polowonder
Forumlid
 Belg
 Belgium
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 7 Maart 2012, 13:06:41 » |
|
Heeft iemand hier http://www.exchange4free.ph/ ervaring mee? Volgens hun website is het gratis, maar hoe werkt het? Hebben zij hier (Vlaanderen) kantoren? Hoe is hun ratio voor het wisselen? Dit staat in hun FAQ's: What are the benefits of using Exchange4free money transfers?
Exchange4free provide the cheapest and fastest Philippines money transfer service with a global payout network offering the following money transfer services:
Bank Transfers: Payment into a bank account Cash collections: At over 250,000 money transfer payout points globally Mobile Money Transfers: You can have money credited onto a mobile phone in various countries worldwide
Our Philippines money transfer system ensures both guaranteed best exchange rates and lowest costs.
Banks will charge their clients the following fees for Philippines money transfers:
Huge spreads and margins on the exchange rate International transfer fees Commissions Your receiving bank may also charge you a deposit fee for receiving your money! You will also need to spend time going into your bank branch for Philippines money transfer services
Exchange4free offer our Philippines money transfer clients the following benefits:
Guaranteed best exchange rates where we will beat any quote Direct money transfers - save between 5-15% NO FEES to transfer your money NO DEPOSIT FEES at receiving banks NO HIDDEN COSTS ZERO COMMISSIONS Book a live exchange rate online or call for a quote Safe and Secure online system 24 hours a day, 7 days a week Cash payouts at over 250,000 locations worldwide Fully registered and regulated money transfer agency
Our objective is to be the low cost money transfer provider in each country in which we operate offering a state of the art money transfer system and superior service capability.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kano
Forumlid
Geslacht:
 Nederlander
 Philippines
Everything has beauty, but not everyone sees it
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 7 Maart 2012, 13:39:19 » |
|
Nou ja gratis is het natuurlijk niet. Men berekent een hogere wisselkoers dan de interbank rate en dat is hun winst. Vreemd genoeg kun je niet direct zien welke koers zij gebruiken. Zo te lezen kan uitbetaling plaatsvinden bij elke BPI bank. Weet niet of je een kantoor nodig hebt om geld over te maken of dat het ook per internetbetaling kan. Ik zou zeggen waag er eens een email aan en stel je vragen.
|
|
|
|
|
|
 Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
|
|
|
veromie
Forumlid
Geslacht:
 Belg
 Philippines
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 7 Maart 2012, 14:22:28 » |
|
hello vlaamse vrienden wij doen almets iets opsturen toe de  met LCC te aalst in de Vrijheidstraat 8 te aalst en de wisselkoers is nog geen 1 peso veschil en de transferwerk = 4euro en de 5 de keer gratis hopend u hiermee van dienst te zijn geweest 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mawibata
Forumlid
Geslacht:
 Belg
 Belgium
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 7 Maart 2012, 22:10:54 » |
|
Ook ik kan Moneytrans zeer aanbevelen. Zoals reeds vermeld hierboven : amper 5 euro kosten, DIREKT geld beschikbaar en ook nagekeken : een betere koers dan W.U. (toch die dag) Als je dit alles optelt kan je tientallen euro's uitsparen, of anders bekeken : opsturen.
Wij zijn ook zeer tevreden met Moneytrans. Goedkoop, goede koers 
Jammer genoeg is de website van Moneytrans niet veel soeps en staan lang niet alle kantoren vermeld. Zo zag ik onlangs nog een bord hangen in Zelzate (ca 12000 inw.) zodat ik vermoed dat er nog heel wat kantoren zijn buiten de grote steden.
Gelijk heb je, het kantoor in MOL staat ook niet op hun site 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Luc
Forumlid
Geslacht:
 Belg
 Belgium
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 7 Maart 2012, 22:34:25 » |
|
Wij zijn ook zeer tevreden met Moneytrans. Goedkoop, goede koers  Zijn ook een keertje in Mol geweest maar nu is er in Hasselt RIA Money transfer  Ongeveer hetzelfde als Moneytrans. http://www.riafinancial.com/Default.aspx
|
|
|
|
|
|
“There’s a sucker born every minute!” only now they found the internet.
|
|
|
vvjoris
Forumlid
Geslacht:
 Belg
 Belgium
Plan, bereken en doe!
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 7 Maart 2012, 22:59:52 » |
|
Wij zijn ook zeer tevreden met Moneytrans. Goedkoop, goede koers 
Gelijk heb je, het kantoor in MOL staat ook niet op hun site  Moneytrans scheelt niet zoveel met Western Union, ietske minder schandalig duur. Komiek bij WU is wel dat transfer rates bvb in Singapore en Hong Kong wel menselijk zijn, om van hier uit België te versturen moet je echt bereid zijn geld weg te smijten, bij een laat ons zeggen gemiddelde transfer, van een 100 - 150 euro is het 4 keer zo duur als LCC (15.50 euro tov 4 euro), en je krijgt de slechtst mogelijke wisslkoers. Dus WU enkel te gebruiken bij hoogdringendheid (geld is er onmiddelijk), anders altijd LCC....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kano
Forumlid
Geslacht:
 Nederlander
 Philippines
Everything has beauty, but not everyone sees it
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 8 Maart 2012, 01:45:13 » |
|
Nederlanders kunnen gebruik maken van Surichange.nl. Kosten zijn € 5 ongeacht het bedrag. Goede wisselkoers. Bedragen van €2000 of meer moeten wel verklaard worden. Niettemin ben ik wel benieuwd naar wat exchange4free kan betekenen.
|
|
|
|
|
|
 Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
|
|
|
shando
Forumlid
 Citizen of Indonesia
 Philippines
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 8 Maart 2012, 08:41:24 » |
|
Nederlanders kunnen gebruik maken van Surichange.nl. Kosten zijn € 5 ongeacht het bedrag. Goede wisselkoers. Bedragen van €2000 of meer moeten wel verklaard worden. Niettemin ben ik wel benieuwd naar wat exchange4free kan betekenen.
Heb m'n twijfels over exchange4free. Ik heb het vluchtig bekeken maar volgens mij ontbreek er nog wat informatie. Ik kan het verkeerd hebben.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jiggy
Forumlid
Geslacht:
 Belg
 Belgium
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 8 Maart 2012, 09:36:43 » |
|
....Moneytrans scheelt niet zoveel met Western Union, ietske minder schandalig duur. Komiek bij WU is wel dat transfer rates bvb in Singapore en Hong Kong wel menselijk zijn, om van hier uit België te versturen moet je echt bereid zijn geld weg te smijten, bij een laat ons zeggen gemiddelde transfer, van een 100 - 150 euro is het 4 keer zo duur als LCC (15.50 euro tov 4 euro), en je krijgt de slechtst mogelijke wisslkoers. Dus WU enkel te gebruiken bij hoogdringendheid (geld is er onmiddelijk), anders altijd LCC....
Dat zou ik niet zomaar durven stellen Joris ! Ik kan nu de vergelijking niet echt concreet maken, maar .. het verschil Moneytrans vs. WU is in elk geval dat bij MONEYTRANS er ook slechts een vaste kost van 5 € is per transactie ! Dat kan in sommige gevallen al 10 € en meer goedkoper zijn dan WU ! En .. de 10e keer is verzenden gratis ! Ik checkte ook op die bewuste dag het koersverschil en .. ook daarbij was Moneytrans beter dan WU. Totaal verschil : ca 17 € , als ik het mij nog een beetje herinner... Enne... ook geld ter plekke onmiddellijk beschikbaar...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vvjoris
Forumlid
Geslacht:
 Belg
 Belgium
Plan, bereken en doe!
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 8 Maart 2012, 09:51:08 » |
|
....Moneytrans scheelt niet zoveel met Western Union, ietske minder schandalig duur. Komiek bij WU is wel dat transfer rates bvb in Singapore en Hong Kong wel menselijk zijn, om van hier uit België te versturen moet je echt bereid zijn geld weg te smijten, bij een laat ons zeggen gemiddelde transfer, van een 100 - 150 euro is het 4 keer zo duur als LCC (15.50 euro tov 4 euro), en je krijgt de slechtst mogelijke wisslkoers. Dus WU enkel te gebruiken bij hoogdringendheid (geld is er onmiddelijk), anders altijd LCC....
Dat zou ik niet zomaar durven stellen Joris ! Mijn excuses, het is wel mogelijk, want ik heb nog maar één keer gestuurd met Moneytrans, naar Indië, en toen zag ik dat de kost ongeveer 't zelfde was als WU. Maar het verschil WU - LCC blijft wel enorm.... zeker voor relatief kleine bedragen....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ladgar
Forumlid
 Belg
 Belgium
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 8 Maart 2012, 09:51:15 » |
|
Moneytrans scheelt niet zoveel met Western Union, ietske minder schandalig duur. Komiek bij WU is wel dat transfer rates bvb in Singapore en Hong Kong wel menselijk zijn, om van hier uit België te versturen moet je echt bereid zijn geld weg te smijten, bij een laat ons zeggen gemiddelde transfer, van een 100 - 150 euro is het 4 keer zo duur als LCC (15.50 euro tov 4 euro), en je krijgt de slechtst mogelijke wisslkoers. Dus WU enkel te gebruiken bij hoogdringendheid (geld is er onmiddelijk), anders altijd LCC....
Moneytrans heeft haast dezelfde tarieven als LCC , en is niet schandalig duur , vvjoris verwart blijkbaar met Moneygram , wat een cloon is van Western Union. Als hij een website met correcte informatie wil opzetten over de Filippijnen zal hij wel wat nauwkeuriger moeten zijn , zoals zijn uitleg dat Cebu City gelegen is op het eiland Visaya Ik tel dus 3 eilanden: Visaya, waar Cebu is, Mactan, daar rechtover, en het eiland waar Manilla is. 7001 eilanden, dus nog 6998 te gaan.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
xav
Forumlid
Geslacht:
 Belg
 Belgium
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 8 Maart 2012, 17:14:20 » |
|
hoe werkt moneytrans juist...? ik bedoel, waar kunnen ze het geld in de phils afhalen...? via bank, via remitance office...? dat is niet echt duidelijk op hun website (zoals meerdere dingen)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ladgar
Forumlid
 Belg
 Belgium
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 8 Maart 2012, 17:27:04 » |
|
Moneytrans verstuurt het geld via New York Bay Remmitance naar de Filippijnen. Op de website van New York Bay Remittance kunt ge ook de uitbetaling tracken. Informatie over manieren van uitbetaling zie http://nybayremit.com/wp/Uitbetaling bij de pawnshops zoals M Lhuiller , alle banken , door to door in de grote steden , BDO card enz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
xav
Forumlid
Geslacht:
 Belg
 Belgium
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 8 Maart 2012, 18:13:39 » |
|
Moneytrans verstuurt het geld via New York Bay Remmitance naar de Filippijnen. Op de website van New York Bay Remittance kunt ge ook de uitbetaling tracken. Informatie over manieren van uitbetaling zie http://nybayremit.com/wp/Uitbetaling bij de pawnshops zoals M Lhuiller , alle banken , door to door in de grote steden , BDO card enz 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|