Alleszins heeft mijn generatie en al die jonger zijn het 'spek aan hunne rekker'. Vervroegd pensioen vanaf 62 en minstens 40 jaar gewerkt. Dat wil dus zeggen dat ik alleszins meer dan 40 jaar zal hebben gewerkt op die leeftijd. Dat in vergelijk met die ambtenaarkens en de NMBS,leger en politie. Natuurlijk gaan ze staken, ze zien hun luilekkerleventje een einde nemen.
Ambtenaren hebben tegenwoordig geen vervroegd pensioen meer, als ze eerder ophouden betalen ze dit zelf. Dat is een. Twee: als er al een groep is die voor zijn pensioen mag vrezen zijn het eerder de ambtenaren dan de particuliere verzekeraars, op particuliere pensioenen kan je niet korten op woonlandbeginsel.
Dat er gekort wordt op sociale uitkeringen naar het buitenland, hadden ze al veel eerder moeten doen. Daar is al veel te veel fraude mee gepleegd.
De AOW is in de toekomst niet veilig, dat vind ik principieel wel onjuist, dat is een soort pensioen en geen risicoverzekering en waar ook weer aanvullende pensioenen op zijn gebaseerd, maar dat is maar een mening van mij.
De Nederlandse ambtenaren worden voor hun pensioen geacht in NL te wonen, want hun uitkeringen zijn hier belast, ik ben dus benieuwd welke constructie wordt bedacht.
Ik zou overigens nooit officieel NL verlaten, altijd een adres hier houden, maar dat is een persoonlijke keuze.
Waar ik banger voor ben is dat de AOW gekort gaat worden boven een bepaald pensioen, die hebben het geld niet nodig zeggen ze dan (daarom maar op tijd stoppen), maar dat heeft niks met woonland te maken. Maar ik verwacht wel barre tijden op dat gebied, geniet er nog maar van, apres le deluge.