Informatie uit het publieke deel van dit forum mag overgenomen worden mits bronvermelding en kosteloze verspreiding.
Voor zowel fotomateriaal als alles uit het ledendeel van het forum geldt bijkomend dat er voorafgaandelijk goedkeuring van de auteur nodig is.

ELJO Balikbayan BOX   Voshaar Schuttingen   Home Oriental Asian Market
Filippijnen forum
24 Mei 2012, 23:53:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hulp gezocht in Amsterdam  (gelezen 354 keer)
A A A A
harrie1966
Forumlid
*

Geslacht: Koppel
Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

harrie.boormans
« Gepost op: 6 Januari 2012, 11:27:31 »

nederlandsevlag smiley-philippines

Hallo Lieve mensen. Ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben op zoek naar een man of vrouw die ons wil helpen met onze moeder. Het zit zo, mijn vriend en ik wonen en werken in Eindhoven. Zijn moeder woont in Amsterdam. Zij is erg ziek geweest en kan slecht lopen. ze kan ook erg slecht Nederlands. Je voelt het al aankomen dus. Ze komt bijna niet meer buiten en is erg afhankelijk van ons twee. Ik ken geen Tagalog helaas en zij geen Nederlands. Mijn vriend wel maar we kunnen niet elke week op en neer gaan met de trein. Wat zoeken we dan ? een man of vrouw die soms met haar naar de stad of film of zwemmen of wat andere leuke dingen kan doen. En 1 keer per maand een beetje schoonmaak werk (Ik help dan mee natuurlijk) Ik maak me grote zorgen over haar. Als je dit verhaal je aanspreekt dan laat maar wat horen hier op het Forum

Groetjes Harrie applaus

Oops foutje gemaakt is natuurlijk geen poll maar een oproep sorry
« Laatste verandering: 6 Januari 2012, 12:12:20 door harrie1966 » Gelogd
jens
let niet op mijn pen daar ik geen notaris ben.zeer ruw forumumlid
Forumlid
*

Geslacht: Man
Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Antwoord #1 Gepost op: 6 Januari 2012, 14:52:37 »

hallo harrie  welcome hiero.

ik kan je helaas niet helpen , [enschede te ver weg] maar veel succes met je zoektocht.

hoe oud is moeder, en hoelang is zij al in nederland? het lijkt mij toch dat er genoeg pinai in de buurt van A,DAM woond om dit probleem op te lossen.
in ieder geval veel succes er mee.

neem het leven niet te zwaar, je komt er toch niet levend van af.
Voshaar Schuttingen
Luke
Forumlid
*

Belg Belg

Philippines Philippines

« Antwoord #2 Gepost op: 7 Januari 2012, 08:38:27 »

mmmmm Ik dacht dat de Filipinos zo gehecht waren aan de familie??  floet
Waarom woont je moeder daar alleen??
Phille
Koloniale kapitalistische betweter met roze bril
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #3 Gepost op: 7 Januari 2012, 10:49:18 »

Inderdaad, goeie opmerking  thumb en dan ben ik ook zeer nieuwsgierig naar het antwoord.
josv
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Philippines Philippines

« Antwoord #4 Gepost op: 7 Januari 2012, 11:20:19 »

Inderdaad, goeie opmerking  thumb en dan ben ik ook zeer nieuwsgierig naar het antwoord.

Waar dat verhaal van die hechte band vandaan komt heb ik nooit zo begrepen maar goed.

Het komt me ook wel wat bekend voor maar dan van chinese zijde. Opa woonde al jaaaaaaaaren in NL. Kinderen hadden eigen carriere dus konden niet verhuizen, opa wilde niet verhuizen ( stronteigenwijs, ook een in de PH bekende eigenschap ), sprak ook geen NL. Dan maar voor een paar uur per week in soort "gezelschaps dame/heer" gevonden. Opa blij, kinderen blij.

Zo'n raar verhaal is het niet hoor ! Tis dat het 'n beetje uit de buurt is maar anders had mijn vrouw zeker zo'n oudje 'n paar uur per week op sleeptouw willen nemen !!

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....
harrie1966
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

harrie.boormans
« Antwoord #5 Gepost op: 7 Januari 2012, 11:57:18 »

Het is inderdaad niet zo vreemd dat ze alleen woont. Ze is ooit getrouwd geweest met een Nederlandse man. Ze zijn nu gescheiden. Ze wou in Nederland blijven wonen en er toen een huis gevonden in Amsterdam. Haar kinderen wonen nog in de Filipijpijnen. Alleen 1 zoon dus niet niet en die woont en werkt in Eindhoven. Dus zo raar verhaal is het niet. En niet iedere Filippijn is gelijk vriend of familie van je. Natuurlijk kennen we wel veel mensen en zien we elkaar op party`s. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze meteen helpen als je ze vraagt. Ze hebben werk kinderen. Vandaar dat ik het hier probeer.

thankyoufw5
Phille
Koloniale kapitalistische betweter met roze bril
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

« Antwoord #6 Gepost op: 7 Januari 2012, 12:51:16 »

Het is inderdaad niet zo vreemd dat ze alleen woont. Ze is ooit getrouwd geweest met een Nederlandse man. Ze zijn nu gescheiden. Ze wou in Nederland blijven wonen en er toen een huis gevonden in Amsterdam. Haar kinderen wonen nog in de Filipijpijnen. Alleen 1 zoon dus niet niet en die woont en werkt in Eindhoven. Dus zo raar verhaal is het niet. En niet iedere Filippijn is gelijk vriend of familie van je. Natuurlijk kennen we wel veel mensen en zien we elkaar op party`s. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze meteen helpen als je ze vraagt. Ze hebben werk kinderen. Vandaar dat ik het hier probeer.

thankyoufw5

Dan laat je ze toch verhuizen naar Eindhoven, als ze in jullie buurt woont is het probleem toch opgelost ... ik snap het niet goed!  weetikniet
harrie1966
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

harrie.boormans
« Antwoord #7 Gepost op: 7 Januari 2012, 13:03:31 »

Ha ha weet je hoe lang het duurt voor je een huis krijgt hier? zeker 5 jaar. En wie zegt dat ze daar weg wil. Maar we dwaalen af van de vraag die ik gesteld had. Dus laten we niet antwoorden geven waar we niet mee geholpen zijn. Je snapt niet wat er aan de hand is en hou er rekening mee dat erg ziek is.

Groetjes Harrie
boldy
een trotse filantroop
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

life's to short to be an asshole

« Antwoord #8 Gepost op: 7 Januari 2012, 13:09:00 »

Ha ha weet je hoe lang het duurt voor je een huis krijgt hier? zeker 5 jaar. En wie zegt dat ze daar weg wil. Maar we dwaalen af van de vraag die ik gesteld had. Dus laten we niet antwoorden geven waar we niet mee geholpen zijn. Je snapt niet wat er aan de hand is en hou er rekening mee dat erg ziek is.

Groetjes Harrie

juist  altijd maar weer een vraag met een wedervraag beantwoorden schieten we geen zak mee op jajaja .  maarja zoals altijd gebeurd dat weer hier  negatief

het leven is net een lul keihard en veel te kort
josv
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Philippines Philippines

« Antwoord #9 Gepost op: 7 Januari 2012, 13:16:30 »

Dan laat je ze toch verhuizen naar Eindhoven, als ze in jullie buurt woont is het probleem toch opgelost ... ik snap het niet goed!  weetikniet

Phille, in NL is een spreekwoord dat zegt: "ouwe bomen moet je niet verplaatsen". Toen mijn schoonmoeder ziek werd heeft ze ruim 1 maand bij ons gewoond. Maar toch wilde ze uiteindelijk terug naar haar berg, bamboo-hutje etc. 4 maanden later was ze overleden maar wel op d'r eigen plekkie !!

Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: