Heeft iemand ervaring met het huren van een wagen op Bohol? Ik ben er zelf vorig jaar in mei geweest en het leek me wel te doen om daar zelf rond te rijden. Nu ga ik eind maart terug naar

om onder andere enkele dagen op Bohol te verblijven.
Bedoeling is om vanuit Tagbilaran naar Anda te rijden (andere kant van het eiland) en dan van daaruit één en ander te gaan bekijken met eigen vervoer.
Graag jullie ervaringen, advies, opmerkingen enz.
Groeten,
Tourist
Waarom een auto? Ik heb al een paar keer een brommer gehuurd, was dan wel in Puerto Galera en het is super fijn om met een brommer rond te toeren op de Phils. Het traject dat je wilt doen is een goeie 100 KM, dus zeker te doen met een brommer of scooter. Tenzij je met een aantal mensen wilt rondtrekken dan is een auto een gepaster vervoermiddel maar dan is de vraag of dit wel aan te raden is, daar zullen een aantal leden hier u een beter advies op kunnen geven.
Van één ding ben ik wel zeker en vind ik nogal bedenkelijk, ze verhuren een brommer zonder verzekering, dus dat risico moet je er maar bij nemen. Je moet ook goed opletten als je iets huurt dat je je rijbewijs niet afgeeft zoals ze geprobeerd hebben bij mij ... waarop ik vroeg of we dan het rijbewijs niet nodig hebben ... no problem sir, you don't need it ... we waren nog geen 10 minuten weg en we hadden al controle aan ons broek en wat was het eerste wat de politie ons vroeg, juist, mijn rijbewijs. Gelukkig heb ik dat niet willen afgeven en kon ik het netjes tonen. Mocht ik het niet bij hebben dan had ik waarschijnlijk problemen gehad.