Informatie uit het publieke deel van dit forum mag overgenomen worden mits bronvermelding en kosteloze verspreiding.
Voor zowel fotomateriaal als alles uit het ledendeel van het forum geldt bijkomend dat er voorafgaandelijk goedkeuring van de auteur nodig is.

ELJO Balikbayan BOX   Voshaar Schuttingen   Home Oriental Asian Market
Filippijnen forum
25 Mei 2012, 00:19:48 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 25   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Met de auto van Manila naar Palawan.  (gelezen 3478 keer)
A A A A
gosternokke
Forumlid
*

Geslacht: Man
Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Antwoord #110 Gepost op: 4 Februari 2012, 04:29:22 »

Gister een jungletrekking gedaan door het ,,oerwoud,,   van Palawan.     Was bewolkt ,dus niet te warm, zeker als je wat hoger zit in de bergen.   Met een gids, naar de Bataktribe,  de kleinste van alle cultural minorities van de Filippijnen.  Er zijn nog zo een 300 stamleden in leven.   Mooie tocht en veel kleine riviertjes moeten doorwaden, niet diep aleen kniehoogte, maar ongelooflijk snelle stroming, en liggen vol met gladde ronde stenen, dus voor je tweet lig je onderuit.    We hebben de tent mee , das ook weer nieuwvoor ons overnachten voor het eerst in  smiley-philippines : in een tentje ( 4 persoons).   vooral op Palawan trek je dan veel bekijks, hebben veel mensen nog nooit gezien denk ik ?    Fotoos volgen soon hoop ik .
Bulldozer
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Philippines Philippines

« Antwoord #111 Gepost op: 4 Februari 2012, 09:48:51 »

Mooi verslag Gosternokke. Ik zou er inderdaad voor kiezen om ook het meeste via land te doen ipv gelijk met de boot van Manilla naar Palawan. Ik heb zelf ooit eens met de auto van Manila naar Bohol en weer terug gereden. Waarom heb je trouwens een driver? Ik vind het veel leuker om zelf te rijden dan er naast te zitten.

Ik ben benieuwd naar de foto's van de jungle. Je hebt maar 1 overnachting gedaan of een trekking van meedere dagen?
Baliw-katok
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

be yourself and respect the other

« Antwoord #112 Gepost op: 4 Februari 2012, 10:20:28 »

Gister een jungletrekking gedaan door het ,,oerwoud,,   van Palawan.     Was bewolkt ,dus niet te warm, zeker als je wat hoger zit in de bergen.   Met een gids, naar de Bataktribe,  de kleinste van alle cultural minorities van de Filippijnen.  Er zijn nog zo een 300 stamleden in leven.   Mooie tocht en veel kleine riviertjes moeten doorwaden, niet diep aleen kniehoogte, maar ongelooflijk snelle stroming, en liggen vol met gladde ronde stenen, dus voor je tweet lig je onderuit.    We hebben de tent mee , das ook weer nieuwvoor ons overnachten voor het eerst in  smiley-philippines : in een tentje ( 4 persoons).   vooral op Palawan trek je dan veel bekijks, hebben veel mensen nog nooit gezien denk ik ?    Fotoos volgen soon hoop ik .

Wow, zo'n bezoek midden in het oerwoud aan de Bataks, schitterend !
Neem je dan malariapillen als je zo'n jungletocht maakt.  Lijkt me toch enig risico, niet ?

gosternokke
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Antwoord #113 Gepost op: 6 Februari 2012, 05:11:40 »

@  Bulldozer,
    Ik woon nog niet zo lang in  smiley-philippines  ben nog niet gewend aan het verkeer , en vind zelf rijden behoorlijk inspannend.  Ik ben bovendien nachtblind, en knalde dus paar dagen terug bijna op zo een onverlichte ossekar , die farmers gaan gewoon in stikdonker met zo een ossekar stapvoets over de hihgway, gelukkig zag de persoondie  naast me zat de kar wel  thumb

Nee nog geentrekking gedaan van meerdere dagen, heb ik nog geen genoeg lichamelijke conditie voor  helaas.

Overmorgen een trekking op program naar een verborgen waterval in de bergen,  iedereen hier in Caramay weet van het bestaan van die waterval,  alleen een paar mensen weten hoe er te komen,  en nog minder mensen zijn er al eens geweest.     Dat soort dingen intersseerd ensen hier totaal niet.    Dus ik hoop de juiste persoon te kunnen vinden om te kunnen gidsen.

Fotoos staan op me laptop dus moet effen wifi zijn te vinden om ze te kunnen plaatsen.

@ Baliw- Katok

Nee malariapillen zijn in Palawan niet meer nodig, er is alleen nog malaria in het uiterste zuiden van palawan, Balabac eiland en omgeving.
jiggy
Forumlid
*

Belg Belg

Belgium Belgium

arsene.geirnaert
« Antwoord #114 Gepost op: 6 Februari 2012, 21:19:47 »

In 1 van deze strandhuisjes gaan we dus de komende tijd verblijven,  ze zijn niet groot alleen een slaapkamer en badkamer, maar ja in  smiley-philippines ben je toch meest van de dag buiten of weg ,dus een woonkamer zullen we hopelijk niet missen
@ Gosternokke. Ik weet niet of je momenteel nog in dit huisje verblijft, maar... ik ben er helemaal "weg van". Ziet er te gek uit. zoiets zouden we willen bouwen op Cebu. Daar heeft Sandra's moeder een stuk grond dat tot aan het strand rijkt.
Mocht je daar nog zijn, zou je dan niet wat extra foto's willen plaatsen, of mij mailen? Ik geef je mijn mailadres dan wel via PM.
Fijn verblijf daar nog ! !
gosternokke
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Antwoord #115 Gepost op: 8 Februari 2012, 12:15:19 »

@ Jiggy

waarom kom je zelf niet even paar daagjes hier ?   Puerto P is iets meer dan half uurtje vliegen van Cebu, en gelijk je duimstok meenemen kun je zelf de maat nemen
  lachen  

Nee even serieus Palawan is mooi , weet niet of er er ooit hier geweest bent.  En ik zit zelf niet eens op het mooiste stukje van Palawan, El Nido is nog veel mooier, maar ook veel toeristischer en drukker.  Hou zelf niet zo van drukte, geeft mij maar rust en natuur.  

« Laatste verandering: 8 Februari 2012, 12:21:46 door gosternokke » Gelogd
gosternokke
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Antwoord #116 Gepost op: 8 Februari 2012, 12:27:03 »

Sochtends vertrokken vanaf huis over de Caramaybridge richting het batakinformatiecenter  waar we eerst het meseum bezoeken en de gids oppikken.
gosternokke
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Antwoord #117 Gepost op: 8 Februari 2012, 12:29:48 »

Na bijna 1 uur rijden komen we bij het Batakcentrum aan, groot bord dus kan niet missen.
gosternokke
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Antwoord #118 Gepost op: 8 Februari 2012, 12:33:07 »

Hier het batakmuseum van buiten af gezien, ziet er voor  smiley-philippines begrippen allemaal netjes uit.
gosternokke
Forumlid
*

Nederlander Nederlander

Netherlands Netherlands

« Antwoord #119 Gepost op: 8 Februari 2012, 12:38:35 »

Museum hangt vol attributen zoals die door de bataks gebruikt werden, Speren, pijlenboog, draagmanden, mandjes voor honing te verzamelen, kortom te veel om op te noemen..  Ook muziekinstrumenten, simpele gitaren met snaren van darmen gemaakt en trommels met de huid van varanen.
« Laatste verandering: 8 Februari 2012, 14:13:10 door gosternokke » Gelogd
Pagina's: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 25   Omhoog
  Print  

Ga naar: