Komt nog bij dat de bevolking langs de kusten van Maleisische oorsprong is. De inheemse bevolking werd al eeuwen geleden naar de bergen verjaagd. Sommige natuurgodsdienstige invloeden werden wel overgenomen alsook bepaalde delen van het bijgeloof.
Als ik kijk naar de geboortestad van mijn vrouw Cadiz City dan vind je een Cadiz in het zuiden van Spanje.
Mijn schoonouders Crispino en Sofia gaven hun kinderen sjieke namen maar die worden amper gebruikt. Mijn vrouw was de enige die aan de bijnamen ontsnapte.
Enkel hier zijn enkele Filippijnse die deze drang niet kunnen bedwingen en er één bedenken. Onze zoon nam ooit de telefoon op en antwoordde: "Er woont niemand hier met die naam."
Ik vind het persoonlijk nutteloos om je kind een naam te geven en vervolgens die niet te gebruiken!
Doe dan maar Piet, anders is het soms niet te volgen, niet door dong-dong (naast dodong), ging-ging, ding-ding, lot-lot, jo-jo, love-love en ann-ann, zomaar wat namen op een vierkante kilometer.
Gelukkig heet niemand er Piet. Met de verkorting en verdubbeling zou men hem Pi-Pi noemen.