Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

SVB Kinderbijslag

Gestart door Fail_over, woensdag 18 juli 2012, 12:56:10

Vorige topic - Volgende topic

Fail_over

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

innka3

 :confused2: heb je dan fraude gepleegd  :confused2: ze wonen toch in  :belgiesmiley:  :denk:

Fail_over

voorheen woonde ik in NL. toen kreeg ik kinderbijslag. ondanks dat ze niet bij mij woonden. Na verhuist naar Be stoptte dat omdat ik in Be woon. ook niks uit Be omdat ze niet bij mij wonen. Nu wonen ze wel bij mij n Be dus krijg ik bijslag uit Be. snap je het nog?
bijslag uit Be is 3x zoveel als in NL.......
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Fail_over

deze brief indiceert dat kinderbijslag voor kinderen verblijvend in het buitenland aan banden wordt gelegt. ergens maar goed ook. in sommige gevallen is dubbele bijslag te verkrijgen. er zijn gevallen bekend van veel kinderen in Marokko en Turkye die dubbel vangen. voor al dan niet bestaande kindren. een geboorte certificaat is zo te verkrijgen.....
Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

kamperman

hoe vraag je kinderbijslag aan voor een kind dat je hebt in de filippijnen en geld dat ook
als je wel getrouwd bent maar het kind niet van jou is???

Fail_over

Citaat van: kamperman op woensdag 18 juli 2012, 20:38:52
hoe vraag je kinderbijslag aan voor een kind dat je hebt in de filippijnen en geld dat ook
als je wel getrouwd bent maar het kind niet van jou is???

Je kunt altijd kinderbijslag aanvragen bij de SVB als je zorgdraagt (financieel) voor een kind. Of dit kind van jou is of niet maakt (nu nog) niet uit.

Je moet bewijzen overleggen, dat je tenminste â,¬ 408,- per kwartaal per kind aan onderhoud betaalt.

In mijn geval (met 3 kids) was het â,¬ 408 per maand, dus â,¬ 1224,- per kwartaal. De kinderbijslag was zo'n â,¬ 600 per kwartaal dus ...

Het is niet dat je in de rivier valt dat je verdrinkt, het is dat je niet meer boven komt......

Budgie

@ Kamperman
In het verleden was de dochter van mijn ex bij mij en kreeg ik gewoon kinderbijslag voor haar daar ik degene was die haar verzorgde en onderhield en haar verblijfplaats was niet van belang Alleen moet je wel kunnen aantonen dat je de kosten maak Voor zakgeld bijvoorbeeld is het handig als je het op haar rekening stort Voor voeding mag je het normbedrag aanhouden per dag dat ze bij je is enz.
Getting older beats the alternative -dying young

panshit

Vraag.
Wie kan mij vertellen hoe het zit met de kinderbijslag?
Mijn zoon is 3 maanden geleden getrouwd met een filipina.
Nu is zijn vrouw zwanger.
Hij is in Nederland uit geschreven kan hij nog aanspraak maken op kinderbijslag?

Bedankt

Amice

Citaat van: panshit op zaterdag 21 februari 2015, 09:41:58
Vraag.
Wie kan mij vertellen hoe het zit met de kinderbijslag?
Mijn zoon is 3 maanden geleden getrouwd met een filipina.
Nu is zijn vrouw zwanger.
Hij is in Nederland uit geschreven kan hij nog aanspraak maken op kinderbijslag?

Bedankt

Nee, want hij is uitgeschreven in nederland en betaald derhalve geen AKW premie meer.

Uitzonderingen hierop is als hij werkt voor een nederlandse overheidsinstelling of op de een of andere manier toch verzekeringspremies in dit kader betaald.



Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

jamietagabundok

AKW premie?  Dat betaald toch niemand  ?  Kinderbijslag komt toch uit de algemene pot.     ?   Of heb  ik mijn loonstrook dan nooit goed bekeken    :lachen: