De dag vóór het vertrek : onze Theo bij al onze bagage

vertrek op 1 april
Na een stevig ontbijt met de familie in Ieper vertrokken we om 9.00 uur naar Charles de Gaulle Aeroport te Parijs. We waren zowaar de tweede die konden aanschuiven in de nog niet geopende incheckbalie van Qatar Airways.
Maar de laatsten zullen de eersten zijn, dachten een groep Australische pubers toen ze de inmiddels fel aangegroeide rij wachtenden zomaar mochten voorbijpasseren en als eerste inchecken. Pfff, ik maakte me er niet druk om ... ik had toch niets anders gepland vandaag ;-) . Het inchecken van onze vele koffers verliep van een leien dakje en de vriendelijke hostess liet ons zelfs nog toe twee koffers van onze handbagage mee in te checken. Leuk meegenomen. Dan de gebruikelijke paspoortcontroles en het scannen van de handbagage, waar onze kleine Theo zowaar gefouilleerd werd ... zijn schoenen gaven uiteindelijk toe dat zij verantwoordelijk waren voor het aanhoudende gepiep. Onze meegenomen frisgekoelde dranken mochten we ongeopend de vuilbak inkieperen om doodleuk vast te stellen dat eenmaal voorbij de controle men wel toegelaten werd om drankjes aan te kopen en uit te drinken. Whatever.
Tijdens onze zes uur durende vlucht naar Doha bewees Qatar Airways dat ze hun 5 toegekende sterren voor de volle 100 % waard zijn. Ook AC/DC (echt ?), Nirvana, Guns 'n' Roses, Red Hot Chili Peppers en de Pixies hielpen me om de tijd sneller te laten gaan. In Doha kwamen we aan om 23.20 uur of 22.20 uur CET.
Nice crew:

donderdag 2 april
Even vanuit het vliegtuig een vijtal kilometer met de bus naar de kleine luchthaven, onmiddellijk de inmiddels gekende controles om in dezelfde tijd terug te bussen naar de vertrekbasis van Qatar Airways. Deze keer waren we zoet voor 9 uur en toen de kapitein ons op het geplande landingsuur wist te vertellen dat er file was, was het welletjes geweest. De air traffic deed ons nog een half uur (!) of drie rondjes rond Manila vliegen, zodat de uiteindelijk gevlogen afstand 7767 km was i.p.v. de geplande 7293 km.
Het uitchecken in NAIA Manila verliep vlot en toen ik de taxichauffeur vroeg om ons naar het via internet geboekte Cuneta Court Hotel te brengen had hij even een big smile op zijn gezicht. "It's more something for a one night stand sir". We hadden dus een rendez-vous kot geboekt. Tja one night stand ? We blijven ook maar een nacht in Manila, dus dat valt nog ergens te rijmen, troostte ik mezelf. Maar aangekomen in het hotel leek alles nog best wel mee te vallen.

Eerste dag ff naar de mall of asia. Slechts 800 meter van ons hotel, dus gewoon te voet.

En lekker gaan eten