Internet in de Filippijnen, meer bepaald in Cebu

Gestart door vvjoris, maandag 1 oktober 2012, 16:11:47

Vorige topic - Volgende topic

vvjoris

Janice heeft sedert juni 2011 smart bro internet in Cebu. De laatste maanden is de kwaliteit van de verbinding steeds lechter en slechter. Chatten via YM met video is quasi onmogelijk, het ding loopt altijd vast na 5 minuten. Skype is helemaal onmogelijk.

Ikzelf had afgelopen juli en augustus een pldt aansluiting. Ging quasi probleemloos, af en toe een korte onderbreking.

Iemand anders ervaring hiermee? In een ander topic las ik over Globe problemen in Negros. Heeft er iemand een idee of Janice zonder veel problemen zou kunnen opzeggen? In  :belgiesmiley: stuur je gewoon een aangetekende brief dat je niet meer wil betalen omdat ze diensten aanrekenen die ze niet leveren en je verhuist van provider, maar werkt dat in de  :smiley-philippines: ook? Anders moeten we bij die prutsers blijven tot juni 2013 ....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Kano

Je kunt direct opzeggen, maar je dient de resterende periode tot einde contract te betalen. Dit is de zgn 'lock-in" periode.  Lees de kleine letterjes. Fun in The Philippines.  :jajaja:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Herbie

Als je met je gsm vol connection hebt dan heb je met je smart bro ook. Als dat niet het geval is zoals op veel plaatsen in de  :smiley-philippines: Heb je een probleem en data verlies. Daarom heb ik nu een Huawei aangekocht. Want Joy heeft in haar huis zeer slechte verbinding. Daarom gebruikt ze nu ook een usb kabel als verleng stuk, zoals ik al eens aangetoont heb in een ander topic. Buiten achter het huis is het perfect. So the Bro kaart in de Huawei en die gebruiken als Router. Plaatsen in de tuin en verbinden met de laptop alles opgelost hopelijk  :weetikniet: Hier werkt het perfect. Zo zal het daar ook wel zijn.  :thumb: Laat je binnen drie weken wel weten.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

vvjoris

Citaat van: Kano op maandag  1 oktober 2012, 16:24:33
Je kunt direct opzeggen, maar je dient de resterende periode tot einde contract te betalen. Dit is de zgn 'lock-in" periode.  Lees de kleine letterjes. Fun in The Philippines.  :jajaja:
Dat is dan 9000 pesos voor niks...
Dan stuur ik liever wat bakken Duvel naar  :smiley-philippines: met balik bayan, dan heb ik iets lekker te drinken als ik terug daar ben.  :happy:
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

PHwaarde

Mijn lief maakt ook gebruik van Smart Bro (prepaid). Haar is het ook opgevallen dat sinds begin van dit jaar de internetkwaliteit slechter is geworden. Om de haverklap disconnected. Terwijl chatten met de webcam in het begin probleemloos ging.

Amice

Hier in Manila werkt smart nog steeds redelijk maar het ligt er ook aan hoe de antenne gericht is.
Mijn buurman heeft ook smart Bro maar klaagt ook dat hij een slechte verbinding heeft en dat terwijl de antenne van Smart aan het einde van de straat staat.

Smart bellen en de antenne laten stellen maar dat is dan weer een dove ellende op zichzelf want je kunt ze zeer slecht bereiken. *1888 is (nog) wel gratis.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

vvjoris

Citaat van: shando op dinsdag  2 oktober 2012, 00:26:48

satellite internet van smart... Werkt goed!


Hoeveel kost dat? Is dat effectief met sateliet? Dus dwz dat het ook werkt (met laptop die op dat moment batterij gebruikt) als er brownout is?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

vvjoris

Eigenlijk zouden admin misschien de topics over internet 'verenigen'? Er is nog een ander topic, over draadloos internet in Manila, en nog een derde over internet in nog een andere stad...

Ik heb nu een nieuw vraagje:

Ik ben van plan een tablet aan te schaffen, en heb ook net een abonnement genomen op een krant, waarbij ik tevens gratis toegang krijg tot de on line versie. Volgende keer dat ik naar  :smiley-philippines: ga, neem ik de tablet mee, en zou het wel leuk zijn als ik de krant ginder on line kan lezen.

Vraag: wie kies ik als provider in de  :smiley-philippines:? Janice heeft negatieve ervaringen, elders lees ik over ondermaats presteren van Globe, en er is ook een algemeen Topic dat iemand van Phil. Government de telecom-prutsers tot de orde wil roepen. Daat zal in de nabije toekomst wel niet veel beterschap uit resulteren, vrees ik. Vraag is dus: welke provider voor mobiel internet kiezen in de  :smiley-philippines:, liefst prepaid aangezien ik er nog nuet permanent verblijf....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

xav

Citaat van: vvjoris op zaterdag 20 oktober 2012, 16:11:01
Eigenlijk zouden admin misschien de topics over internet 'verenigen'? Er is nog een ander topic, over draadloos internet in Manila, en nog een derde over internet in nog een andere stad...

Ik heb nu een nieuw vraagje:

Ik ben van plan een tablet aan te schaffen, en heb ook net een abonnement genomen op een krant, waarbij ik tevens gratis toegang krijg tot de on line versie. Volgende keer dat ik naar  :smiley-philippines: ga, neem ik de tablet mee, en zou het wel leuk zijn als ik de krant ginder on line kan lezen.

Vraag: wie kies ik als provider in de  :smiley-philippines:? Janice heeft negatieve ervaringen, elders lees ik over ondermaats presteren van Globe, en er is ook een algemeen Topic dat iemand van Phil. Government de telecom-prutsers tot de orde wil roepen. Daat zal in de nabije toekomst wel niet veel beterschap uit resulteren, vrees ik. Vraag is dus: welke provider voor mobiel internet kiezen in de  :smiley-philippines:, liefst prepaid aangezien ik er nog nuet permanent verblijf....

toen ik er laatst was heb ik een prepaid van globe genomen voor 1 maand... was juist geen 1000 peso... was wel voor mijn gsm, maar werkt ook perfect voor een tablet... s'avond is er idd wel een tragere verbinding, zal er ook wel mee te maken hebben hoeveel gebruikers er online zijn in de omgeving...

Amice

Smart Bro is de laatste week anders ook huilen met de kraan open. Zeer slechte verbinding, websites niet kunnen openen enz. opvallend is dat het veelal USA sites betreft maar yahoo,facebook dan weer wel zonder problemen.

Prepaid in manila blijkt Sun nog de beste resultaten te geven maar is dan ook beperkt tot manila.
Voor de rest is het allemaal zooi en gelijk van hetzelfd laken een pak.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent