Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Klantenbinding op zijn Filipijns

Gestart door Ketelbinkie, dinsdag 30 oktober 2012, 09:03:04

Vorige topic - Volgende topic

Luke

Ik moet hetzelfde zeggen als Amice...
Indien je wenst kan een lieftallige dame manicure, pedicure, oor-cure en wegwerken van grijze haren.
Wel tegen aangepaste prijs natuurlijk.  :biggrinn:

bruno13

hetzelfde voor mij
kapper,masseuze,manicure of pedicure ze zijn allen vriendelijk en ben tot nu toe nog nooit int zak gezet in phil
kapper doet zijn werk heel goed,alles eraf met een scheermesje of schaas
massage is  heerlijk en voor die prijs masseren ze hier in :belgiesmiley:  :nederlandsevlag: nog gene vinger  :lachen:
zelfde voor mani of pedicure
i love the philippines en op restaurant in feite nog maar weinig problemen gehad,dat de petatten voor de soep komen en niet iedereeen zijn eten had hebben wel al eens voor gehad in leyte maar ja

bananacreek

Bij mij gaat alles eraf inclusief trimmen wenkbrauwen en neus/oor haren voor P40 + P10 tip en daar is de man blij mee, en hij mag mij NIET masseren en ook geen scheermesjes gebruiken want die worden voor 20 klanten gebruikt en ik neem het risico voor Hep-B niet.

.

Je moet ze altijd ter vriend houden als je in die stoelen zit want als ze de neusharen knippen of de wenkbrauwen of de oorharen dan zou dat gevaarlijk kunnen zijn.............. :jajaja: :lachen:

innka3

Citaat van: Amice op dinsdag  6 november 2012, 10:59:45
Nou, ik moet de service die ze hier geven anders nog in nederland tegenkomen hoor.

In nederland bieden ze die massage uberhaupt al niet aan, laat staan dat ze neus,wenkbrauwen en al dat soort haren zullen wegknippen voor het 10 voudige bedrag wat ze vragen.


zeker al een tijdje weg uit   :nederlandsevlag:
als je een keertje in  :nederlandsevlag: komt dan naar een turkse kapper gaan,die halen zelf de haren uit
je oren  :thumb:

vvjoris

Ben in Gaisana Grand Mall - Basak - Mactan naar kapper geweest: was perfect in orde: geknipt en geschoren (met nieuw scherrmesje, maar wel droog) door gay kappertje, die daarna Janice's haar onder handen nam. Koste in verhouding met  :belgiesmiley: twee keer niks, en 't meiske kweetni hoe content....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Ketelbinkie

Dit topic gestart met een negatieve berichtgeving over een bepaald restaurant. Meestal is het klagen over in de  :smiley-philippines: maar soms (gelukkig maar) kan je ook iets positiefs melden. De forum leden die met eigen vervoer rijden in de  :smiley-philippines: zullen ongetwijfeld van tijd tot tijd (bij mij veel meer dan lief is) zijn geconfronteerd met een lekke band. Niet voor niks talloze vulcanize shops langs de wegen, die veelal goede zaken doen. Soms zit ik me wel eens af te vragen of houten wielen met ijzerbeslag (a la de schillenboerwagen en paard er voor gespannen anno <1960) geen betere oplossing is. Maar ja dat zal wat houteriger rijden :lachen:. Maar goed vandaag met de zoveelste lekke band naar de garage. Deze band was de laatste keer voor een lek in dezelfde garage gerepareerd in maart van dit jaar. Overigens een zeer goed geoutilleerde garage die zo maar ergens in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: zou kunnen staan. Voor de prijs van 110 peso die men rekent hoef je niet naar een vulcanize shop langs de straatkant te gaan waar ze 70 peso vragen maar gelet op het aanwezige gereedschap en manier van werken de kans groot is dat je lichtmetalen velg naar de kloten gaat. De monteur is bezig en ziet dat het lek zich bevindt exact ter plaatse van de vorige reparatie. Hij ziet ook dat aan de hand van de plakker (soort van handtekening zal ik maar zeggen) dat het in deze garage is gebeurd. Het lek is gedicht en de band weer op spanning gebracht en terug onder pick up. Dus vraag ik zoals gewoonlijk om zijn werkbon om in het kantoor te gaan betalen om daarna de zaak zonder lekke band te verlaten. Tot mijn verbazing zegt ie, u hoeft niet te betalen, want de vorige reparatie, nota bene in maart van dit jaar, is niet goed uitgevoerd. Nou mijn bek viel echt open. Nogmaals  hem gevraagd of er mijnerzijds misschien iets niet goed was begrepen, maar zijn antwoord was resoluut en duidelijk: U hoeft niet te betalen. De monteur maar 50 peso tip gegeven, want wil ook niet het etiket van kuripot opgespeld krijgen. Kom daar maar eens om in  :nederlandsevlag: of  :belgiesmiley:. Oh ja, had uiteraard de kwitantie van de vorige reparatie niet bij me, trouwens al weg gegooid, bewaar wel sommige rekeningen maar zeker niet van de reparatie van een lekke achterband. Dus klantenbinding op zijn  :smiley-philippines: kan ook wel positief uitpakken.

vvjoris

Citaat van: Ketelbinkie op maandag 26 november 2012, 09:09:21
Nogmaals  hem gevraagd of er mijnerzijds misschien iets niet goed was begrepen, maar zijn antwoord was resoluut en duidelijk: U hoeft niet te betalen. De monteur maar 50 peso tip gegeven, want wil ook niet het etiket van kuripot opgespeld krijgen. Kom daar maar eens om in  :nederlandsevlag: of  :belgiesmiley:. Oh ja, had uiteraard de kwitantie van de vorige reparatie niet bij me, trouwens al weg gegooid, bewaar wel sommige rekeningen maar zeker niet van de reparatie van een lekke achterband. Dus klantenbinding op zijn  :smiley-philippines: kan ook wel positief uitpakken.

Kan in  :belgiesmiley: of  :nederlandsevlag: ook (zelden) voorkomen, er zijn effectief mensen en bedrijven die op een correcte manier zaken doen....

Een onozel voorbeeld misschien maar vorige week had ik ook iets voor met mijn krantenabonnement omdat de bank mijn domiciliƫring nog niet in orde gebracht had .... omdat ze gezegd hadden dat de levering 'onderbroken' was ben ik 2 dagen mijn krant niet gaan halen, en ik kreeg dan een mail van HLN dat mijn abonnement met twee (werk)dagen gratis zou verlengd worden, omdat het eigenlijk een vergissing van hen was .... Het gaat hier om 2 euro of zo, maar correct is correct....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

jim miata

Citaat van: Kano op maandag  5 november 2012, 07:19:34
Het probleem is dat men in veel gevallen denkt dat de klant er voor de ondernemer is. M.a.w. je moet blij zijn dat je iets mag  kopen.

Ik eet heel veel buiten de deur maar die mentaliteit ken ik heel goed in Nederland hier echt nog nooit meegemaakt ! wel de verkeerde volgorde van gerecht de soep na of gelijktijdig met het hoofdgerecht, ik denk dan ze (de klanten) moeten met die soep hun rijst veraangenamen en zie dat idd gebeuren dat ze een lepel soep over hun rijst gieten, ze vinden, net als ik, dat witte rijst met niks ook smaakt naar niks. Wat ik vreemd vind is dat als ze de bestelling opgenomen hebben niet meteen eerst de drankjes serveren, je zit je dan toch vaak een beetje te vervelen, en als je het drankje bijtijds geserveerd krijgt, ben je ook sneller aan nog een drankje toe dus zakelijk is het ook al niet. maar personeel dat doet alsof je blij mag zijn dat je er mag eten kom ik alleen in Nederland tegen, ik kan over de bediening hier alleen maar zeer tevreden zijn
ik geniet mijn pensioen in de tropen

janvanderijt

woon nu 3 jaar in de filippijnen en ik vind het heerlijk
ik begrijp dat ik in een derde wereld land woon nu
en dat het niet gaat zoals in nederland is begrijpelijk
ik pas me aan en geniet van de schoonheid van dit land
heb het heel erg naar mijn zin
en begrijp heel goed dat het hier allemaal net iets anders gaat
maar de meeste mensen hebben een lach  en een goed hart
hier brengen ze nog eten naar de buren  en die zijn blij
in nederland krijg je te horen
denk je dat ik dat zelf niet kan kopen of zo
ben blij dat ik hier woon ondanks dat er voor onze levenstijl wel een paar tekort komingen zijn
en ik sterf liever onder een palmboom dan onder een eik
groetjes jan :atyourservice:

jim miata

Zo is het Jan, het zijn de gasten die zelf niet kunnen koken zelf nooit een bedrijfje hadden het zijn die figuren die het minst gewend zijn die het hardste klagen, dan zeg ik: JE HOEFT HIER NIET TE WONEN OF VERBLIJVEN
ik geniet mijn pensioen in de tropen