Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Klantenbinding op zijn Filipijns

Gestart door Ketelbinkie, dinsdag 30 oktober 2012, 09:03:04

Vorige topic - Volgende topic

Dreamer1975

Op restaurant gaan in de phils is altijd een aparte beleving,gelukkig heb ik nu in marikina twee restaurants gevonden met perfecte keuken EN bediening.
Wat me vooral ergerde in andere restaurants is het serveren van voorgerecht,hoofdgerecht en dessert op hetzelfde tijdstip.Ooit een gehad in een restaurant dat ze mijn halo halo serveerden samen met de soep en het hoofdgerecht !
Dat je jouw eigen tafel niet kan kiezen vinden ze er blijkbaar ook normaal en als je dan zelf gaat kiezen zijn ze blijkbaar van op hun tenen getrapt in sommige restaurants.Van klantenbinding hebben ze idd geen kaas gegeten en niet alleen in restuarants,ze denken enkel aan vandaag,wat morgen brengt van klanten zien ze morgen wel.

Kano

Het probleem is dat men in veel gevallen denkt dat de klant er voor de ondernemer is. M.a.w. je moet blij zijn dat je iets mag  kopen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ketelbinkie

Daar wringt inderdaad de schoen en is er geen alternatief (lees concurrent) dan blijft het lastig kiezen in feite heb je dan dus geen keuze. Typisch voorbeeld is de kartelvorming bij benzinestations en dienaangaande onderlinge prijsafspraken; al zouden ze dan maar op service concurreren, maar zelfs dat gebeurt meestal nog niet eens. Heb het idee dat een filipino/a een wat minder kritisch ingestelde consument is dan de doorsnee kano in dit land.

O.B.Bommel

Ik heb eens van mijn echtgenote begrepen dat ze in  :smiley-philippines: niet graag naar de kapper gaat omdat die zelf uitmaken hoe JIJ (tenminste als vrouw begrijp ik) geknipt moet worden. Als je iets anders wil moet je dus stevig in discussie. Tja, ik begrijp dat niet.
Je moet dus een kapper zoeken die knipt volgens jouw wensen. Beetje raar maar past dus in dit restaurantbeeld, hoewel die nog net niet zeggen wat je gaat eten.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Budgie

Citaat van: shando op maandag  5 november 2012, 20:00:30
Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op maandag  5 november 2012, 15:29:55
Ik heb eens van mijn echtgenote begrepen dat ze in  :smiley-philippines: niet graag naar de kapper gaat omdat die zelf uitmaken hoe JIJ (tenminste als vrouw begrijp ik) geknipt moet worden. Als je iets anders wil moet je dus stevig in discussie. Tja, ik begrijp dat niet.
Je moet dus een kapper zoeken die knipt volgens jouw wensen. Beetje raar maar past dus in dit restaurantbeeld, hoewel die nog net niet zeggen wat je gaat eten.

Klopt helemaal!!! Iets anders kennen en/of begrijpen ze niet. Het is eigenlijk met alles zo. Het lijkt of ze zo geprogrammeerd zijn ofzo!

Dat zijn ze ook min of meer want een Filipino(a) is nooit geleerd om ergens over na tedenken dus doen ze het op de manier zoals ze zelf denken dat het goed is
Alleen diegene die ontdekt hebben dat nadenken profijt geeft willen het nog wel eens doen
En vergeet niet kinderen word geleerd om blindelings te doen wat hun ouders ze opdragen.
Getting older beats the alternative -dying young

Ketelbinkie

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op maandag  5 november 2012, 15:29:55
Ik heb eens van mijn echtgenote begrepen dat ze in  :smiley-philippines: niet graag naar de kapper gaat omdat die zelf uitmaken hoe JIJ (tenminste als vrouw begrijp ik) geknipt moet worden. Als je iets anders wil moet je dus stevig in discussie. Tja, ik begrijp dat niet.
Je moet dus een kapper zoeken die knipt volgens jouw wensen. Beetje raar maar past dus in dit restaurantbeeld, hoewel die nog net niet zeggen wat je gaat eten.
Zie het al helemaal voor me, ik neem op de kappersstoel plaats en de kapper zegt tegen me, het door mij voor u gekozen model om uw haar te knippen wordt: Kaal met een kuifje :lachen: :lachen: :lachen:.

O.B.Bommel

Ik realiseer me wel dat ik bij de kapper weleens zei "maak er maar wat van". In de  :smiley-philippines: loop je als man hoogstens het risico dat je een Don Bosco-coupe aangemeten krijgt, ze zijn kapper-technisch vrij conservatief.
In  :nederlandsevlag: wordt ik inmiddels geknipt door mijn vrouw, die was een keer meegeweest naar de kapper en zei dat ze dat ook wel kon. Heeft een roeping misgelopen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Rich

Citaat van: O.B.Bommel en Tom Poes op dinsdag  6 november 2012, 06:19:43
Ik realiseer me wel dat ik bij de kapper weleens zei "maak er maar wat van". In de  :smiley-philippines: loop je als man hoogstens het risico dat je een Don Bosco-coupe aangemeten krijgt, ze zijn kapper-technisch vrij conservatief.
In  :nederlandsevlag: wordt ik inmiddels geknipt door mijn vrouw, die was een keer meegeweest naar de kapper en zei dat ze dat ook wel kon. Heeft een roeping misgelopen.

:lachen:  :thumb:
Rich de Nederbelg.

gosternokke

Bij mij idem.   Toen men vrouw een keer meeging toen ik naar de kapper ging en zag wat dat kostte voor een knipbeurt van 10 minuten , zegt ze dat kan ik ook.  Dus zo een elektrische tondeuse en een goede schaar aangeschaft, en dus kom ik al bijna 15 jaar niet meer bij de  kapper    :jajaja:       Ook de kids zijn dus nog nooit bij een echte kapper geweest.  

In  :smiley-philippines:   wil ik dan nog wel eens naar een kapper gaan, omdat het voor  :eu: begrippen geen drol kost, minder dan 50 pesos.   Maar dan toch ook weer geen kwantvriendelijkheid wat ik bespeur.  na de knipbeurt word er ongevraagd parfum of iets dergelijks over heen gespoten.  Daarna beginnen de meeste kappers nog ongevraagd met een massage van nekspieren en hoofd.
Hou ik helemaal niet van.     Zoiet vraag je toch eerst of de klant daar  wel prijs op stelt  ?

Amice

Nou, ik moet de service die ze hier geven anders nog in nederland tegenkomen hoor.

In nederland bieden ze die massage uberhaupt al niet aan, laat staan dat ze neus,wenkbrauwen en al dat soort haren zullen wegknippen voor het 10 voudige bedrag wat ze vragen.

katten doe ik dan ook liever naar de nederlandse kappers.

Indien men geen massage wilt dan zeg je dat toch gewoon   :ikkeniebegrijp: en dan doen ze het ook niet.

Ik ga hier al jarenlang naar dezelfde kapper en in begin had ik die problemen ook, maar nu weten ze wel dat wat ik wel wil en wat niet.

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent