Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Oudste boom in de Filippijnen

Gestart door Herbie, maandag 12 november 2012, 08:59:17

Vorige topic - Volgende topic

Herbie

Vandaag weer wat aan het rond rijden met de motor. Tot mijn vrouwke plots zei stoppen hier, ze waren vis en garnalen kleintjes en grote aan het verkopen waren. Zij maar aan het kijken naar die garnalen hahah. En ik wat rond kijken, tot ik tot mijn verbazing een grote boom zag, met een bord er voor. Zo, ik maar eens gaan zien. Die boom is rond de 500 jaar  :weetikniet: Zo heb ik maar een paar foto's genomen. Ik was daar zeker al tientallen keer gepasseert, maar ja wie kijkt er nu naar een boom.  :ikkeniebegrijp:







En prawns hebben we ook gekocht  lekker lekker,

Nog wat informatie er over.

http://lovemindanao.blogspot.com/2012/10/bitaog.html
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Baliw-katok

Leuk weetje Herbie. Merci voor de fotootjes.  :thumb:

Herbie

Citaat van: Baliw-katok op maandag 12 november 2012, 09:10:44
Leuk weetje Herbie. Merci voor de fotootjes.  :thumb:

Het is een drie tal km van Cabadbaran centrum, niet zo ver. Gewoon de kust volgen. Want op de side geven ze wel een moeilijke uitleg.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

gosternokke




  In Maoyon staan enkle exemlparen die al  duizend jaar zouden zijn.   Maar deze zijn weinig bekend in  :smiley-philippines:    Sinds de start van de Maoyonriver tours zijn deze bomen eigenlijk pas ontdekt.

Herbie

Nog maar pas ontdekt, zo gaan we er nog meer van horen dan.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Tinulang_Manok

Nu het toch over bomen in de :smiley-philippines: gaat, ook op Sipaway, San Carlos City Neg.Occ. staat een knots van een Balete Tree.
Ik weet niet hoe oud hij is, maar groot is hij wel, hij staat op het schoolplein in San Juan.


Amare et sapere vix deo conceditur

Amice

Citaat van: gosternokke op zondag  5 mei 2013, 19:03:58



  In Maoyon staan enkle exemlparen die al  duizend jaar zouden zijn.   Maar deze zijn weinig bekend in  :smiley-philippines:    Sinds de start van de Maoyonriver tours zijn deze bomen eigenlijk pas ontdekt.


Als ik die mensen als kabouters bij die boom zie, dan zou ik wel eens die hele boom op een plaatje willen zien..moet toch n reusachtig ding zijn dan.  :weetikniet:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

MrJean

Als die bomen 'ns konden praten, hè!!!!!

Mijn zus heeft zulke knotsen van bomen gezien in 't Sequioa National Park in Californié in de V.S.




Herbie

Citaat van: Herbie op maandag 12 november 2012, 08:59:17
Vandaag weer wat aan het rond rijden met de motor. Tot mijn vrouwke plots zei stoppen hier, ze waren vis en garnalen kleintjes en grote aan het verkopen waren. Zij maar aan het kijken naar die garnalen hahah. En ik wat rond kijken, tot ik tot mijn verbazing een grote boom zag, met een bord er voor. Zo, ik maar eens gaan zien. Die boom is rond de 500 jaar  :weetikniet: Zo heb ik maar een paar foto's genomen. Ik was daar zeker al tientallen keer gepasseert, maar ja wie kijkt er nu naar een boom.  :ikkeniebegrijp:







En prawns hebben we ook gekocht  lekker lekker,

Nog wat informatie er over.

http://lovemindanao.blogspot.com/2012/10/bitaog.html

Oké bijna zes jaar later boom aan het rotten, binnen in. Zo hebben ze hun oplossing in de :smiley-philippines: Grootste takken af zagen.





Rotte stukken er uitkappen en dan maar cementeren.





Resultaat na acht weken.







Benieuwd hoe hij er zal uitzien als alles is afgewerkt :weetikniet:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Kano

De plaatselijke metselaar als boomverzorger ?? :lachen:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn