Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Internet provider

Gestart door BigM, maandag 19 november 2012, 15:31:05

Vorige topic - Volgende topic

BigM

Hallo,

Mijn vriendin heeft problemen met haar internet provider in de davao city en ze wilt van provider veranderen ze is nu bij globe tattoo
Haar probleem is het valt heel de tijd weg en als ze verbinding heeft is het heel erg traag
Weten jullie mischien een goed en goeikoop internet provider

alvast bedankt BigM

vvjoris

Er zijn eigenlijk geen goede internetproviders in  :smiley-philippines:
Hier is een ander topic over,
http://www.filippijnen.org/index.php/topic,9876.0.html
daar komt uit dat je eigenlijk best mobiel internet hebt op je smartphone en op die manier ook connectie maakt met je laptop. Als je echter niet in een stedelijke omgeving bent, is ook dat hopeloos.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Pjottr

Smart sucks Globe sucks Voor de rest weet ik het niet. Ze hebben beiden de grootste mond dat ze de beste zijn maar de kwaliteit van hun produkten is Sh....
Ook Filipino's klagen hoor niet alleen ik.
En ik woon in het centrum van een stad waar mijn Internet wegvalt door de vele gebruikers. Smart doet daar niets aan.
Smart telefoon signaal heb ik niet in huis. Globe wel maar ook zwak. Dus niet alleen in a remote area ook dicht bij een base station is het waardeloos.
Maar er is vlgs mij niets anders tenzij er hier mensen zijn die wel een alternatief weten.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Willy

Citaat van: BigM op maandag 19 november 2012, 15:31:05
Hallo,

Mijn vriendin heeft problemen met haar internet provider in de davao city en ze wilt van provider veranderen ze is nu bij globe tattoo
Haar probleem is het valt heel de tijd weg en als ze verbinding heeft is het heel erg traag
Weten jullie mischien een goed en goeikoop internet provider

alvast bedankt BigM
PJ, lid van forum woont in Davao, gebruikt PDLT als ik mij niet vergis. Als ik er op verlof ben blijkt dat toch goed te werken naar Filipijnse normen, afgezien van de vele "burn-outs"

bananacreek

Citaat van: Willy op zondag  2 december 2012, 13:05:24
Citaat van: BigM op maandag 19 november 2012, 15:31:05
Hallo,

Mijn vriendin heeft problemen met haar internet provider in de davao city en ze wilt van provider veranderen ze is nu bij globe tattoo
Haar probleem is het valt heel de tijd weg en als ze verbinding heeft is het heel erg traag
Weten jullie mischien een goed en goeikoop internet provider

alvast bedankt BigM
PJ, lid van forum woont in Davao, gebruikt PDLT als ik mij niet vergis. Als ik er op verlof ben blijkt dat toch goed te werken naar Filipijnse normen, afgezien van de vele "burn-outs"

BROWNOUTS bedoelen u ?


Tinulang_Manok

Citaat van: Pjottr op zondag  2 december 2012, 04:07:26
Smart sucks Globe sucks Voor de rest weet ik het niet. Ze hebben beiden de grootste mond dat ze de beste zijn maar de kwaliteit van hun produkten is Sh....
Ook Filipino's klagen hoor niet alleen ik.
En ik woon in het centrum van een stad waar mijn Internet wegvalt door de vele gebruikers. Smart doet daar niets aan.
Smart telefoon signaal heb ik niet in huis. Globe wel maar ook zwak. Dus niet alleen in a remote area ook dicht bij een base station is het waardeloos.
Maar er is vlgs mij niets anders tenzij er hier mensen zijn die wel een alternatief weten.


Een alternatief is er wel, maar direct goedkoop is het niet.
Als je een Peplink koopt (Peplink 20 kost ongeveer â,¬300, website: http://www.peplink.com/balance/)
Hiermee kun je meerdere providers bundelen en de gezamelijke bandbreedte benutten (maar ook alle providers betalen :dollareyes: )
Als dan één van de providers problemen heeft, vang je het met een ander op, je kunt er ook een 3G/4G stick in stoppen zodat je niet volledig afhankelijk bent van landlines.

Amare et sapere vix deo conceditur

mike-bel

ja, goede internet verbinding in al dan niet landelijke streken blijft een probleem


innka3

 :denk: wat is nu het beste/snelste ''prepaid wireless internet'' in de region manila/cavite .dus daar bij aankomst zo kopen.zonder abo.

Kano

Zeer velen hebben regelmatig internetproblemen, zoals geen of trage verbinding. Daar heb ook ik heel veel last van. Ik heb Globe al vele jaren, want Smart werkt hier niet, maar nu is het signaal zwakker geworden en valt vaak volledig uit.
Op mijn verzoek kwamen er een paar zogenaamde "technicians" van Globe de verbinding controleren en die zeiden "Sir we know what the problem is, you are out of coverage". Op mijn vraag hoe dat kan na zoveel jaren wel "coverage" te hebben gehad en mijn huis en de straalzender niet zijn verplaatst kwam (uiteraard) geen zinnig antwoord. Maar ik vermoed, weet het eigenlijk wel zeker, dat Globe zoveel klanten erbij heeft gekregen, dat hun apparatuur het niet meer bij kan benen. Het is ook wel te merken, want na schooltijd, in het weekend en op feestdagen is het bar en boos.  Aan de "technicians" gevraagd of zij een oplossing wisten. Jawel, die hadden ze wel: "We can disconnect you from Globe". Ik was met stomheid geslagen.
:crazy: :negatief: :benweg: :run:

Lees dit (Engelstalige) artikel maar eens dat onlangs in de Manila Times stond. Dan weet je waarom de internetproviders in de Filipijnen ondanks giga winsten niet investeren in meer en betere infrastructuur.

http://www.manilatimes.net/telecoms-will-never-world-class-kind-telco-owners/359549/

Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Precies dat zou het hier ook zijn....meer klanten aanwerven maar geen uitbrieding van de bandwidth......dan komen ze weer met een excuus dat de submarine cable ergens gebroken nog niet hersteld was.....maar je wordt ten alle tijden van het kastje naar de muur gestuurd en Manila bellen? (dan krijg je een callcenter)...dat is het begin van het einde....en bij het kantoor in Dumaguete klagen?.....wordt niet aangenomen...alle klachten moeten via het Globe Help nummer.... :ripba8: :ripba8:





Ik kan hoogstens 5 Mb krijgen terwijl 50 Mb voorhanden zou zijn maar mijn bunker is meer dan een km van het cabinet vandaan en dan gaat het feest niet dor...downtown PLDT geen probleem maar die komen niet in verder gelegen barangays................. :run: :run: :run:








Ronny55

Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Kano

Kijk dat is een redelijk goede snelheid. Ik haal maximaal zo'n 3 Mbps als de verbinding goed is. Er ligt hier op Bohol wel een PLDT fiber kabel langs de weg maar kan geen aansluiting krijgen (alleen in Panglao en Tagbilaran)
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

bananacreek

Met GLOBE kan je niet meer als 5Mb conection krijgen als je meer dan een km van het dichtstbijzijnde distribution cabinet zit...... :denk: :denk: :negatief: :negatief:

PLDT alleen downtown areas......

Luc

Citaat van: bananacreek op vrijdag  3 november 2017, 14:07:49
Met GLOBE kan je niet meer als 5Mb conection krijgen als je meer dan een km van het dichtstbijzijnde distribution cabinet zit...... :denk: :denk: :negatief: :negatief:

PLDT alleen downtown areas......

Met vectoring kun je via koper hogere snelheden halen maar dat vergt natuurlijk investeringen. Proximus in  :belgiesmiley: is daar volop mee bezig



https://www.edpnet.be/nl/support/installeren-en-gebruiken/internet/wat-is-vectoring-technologie.html
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

bananacreek

NTC heeft al vaker beloofd om op te treden tegen de dure en langzame internet verbindingen op de :smiley-philippines: (Aquino tijd) maar het blijft gewoon bij beloftes want een aantal politici hebben stakes in deze maatschappijen (Globe en PLDT) en Telstar uit Australia werd toegang geweigerd (naast hun Call-Center verbindingen) om toe te treden als competition in de Internet provider business in de  :smiley-philippines: 

Deze twee maatschappijen hadden een overeenkomst getekend om zulks te waarborgen en zou ook door de NTC zijn geaccepteerd....


stijn54

Globe heeft nu een trial promotie voor 3 maanden  van :
1299 pesos monthly 400 gb up to 5 mbps
1599 pesos monthly 500 gb up to 10 mbps
1899 pesos monthly 600 gb up to 50 mbps

Mijn vriendin heeft plan van 1599 onderschreven maar ze heeft maximum 5mbs speed nooit meer; plan van 1899 was niet beschikbaar waar ze verblijft. In de globe shop kunnen ze geen antwoord geven wat er gebeurd met de snelheid als men na proefperiode van drie maanden naar plan van 1299 pesos gaat. Heeft men dan nog een speed van 5 mbps of gaat dat gemiddeld nog lager zijn bvb 3 mbps. En zou het een probleem zijn om het plan 1299 uit te proberen en indien niet genoeg speed het upgraden tot 1599 pesos. Iemand enig idee?

bananacreek

Ze laten je eerst de suiker proeven en knijpen dan de zaak af naar 3-5Mb...... :lachen: :lachen: :jajaja: :jajaja: :run: :run: :run: :run:




Maar bij gebrek aan beter...... :confused2: :confused2: :denk: :denk: :denk:

peldoman

Zo is het Creek, heb het gecheckt bij verschillende providers, dat doen ze.

Kano

De Filipijnen heeft de meest dure telecom services.



Artikel (in het Engels) : http://www.manilatimes.net/ph-telecoms-not-lousiest-also-expensive/360948/
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

tjenn

Had een jaar geleden een Prepaid Home Wifi (50procent stronger) device gekocht van Globe 1999 pesos. Heeft altijd goed gewerkt niet supersnel maar ok voor mij. Nu plots gisteren geen bereik meer :ikkeniebegrijp: Ik naar Globe daar zeiden ze dat ik mijn simkaart moest herladen maar ik had nog een 6 dagen data waarde supersurf999 voor een maand tegoed. Ik dacht maybe de simkaart broken maar blijkbaar werkte die nog via hun telefoon. Na gevraagd te hebben om mijn device eens te checken bleek het defect te zijn volgens hun kon het geen signaal meer ontvangen,  kon het laten repareren maar ik ken dat al hier... geen garantie dat het wel gaat gefikst zijn en hoelang want het moest naar Manila verzonden worden en het voornaamste hoe duur zou het uitvallen. Dus gevraagd voor een ander toestel maar dat was niet in stock de same shit zoals in vele gevallen alhier. Vroeg dan voor een alternatief....ze gingen eens nakijken in de computer waar ik woonde en bereikbaarheid van het net. Bleek volgens de computer dat ik helemaal geen signaal had voor LTE  woonde aan de rand van Tagbilaran. Maar ik heb wel een heel jaar gesurft op LTE why nu ineens niets meer. Waarschijnlijk door een upgrade van Globe, konden mij niet helpen geen alternatief want geen LTE signaal. :ikkeniebegrijp: Ben dan als een geslagen hond naar huis gegaan  :negatief: Toch geprobeerd die simkaart in mijn smartphone te steken omdat dat ginder werkte.... en blijkbaar bij mij thuis ook want ik heb internet en kan surfen :ikkeniebegrijp: Misschien omdat mijn smartphone nog vrij nieuw is want bij mijn oudere smartphone's werkt het niet. In alle geval mijn telefoon op wifi sharing gezet en kan terug surfen via mijn laptop zoals daarvoor, thank you lord  :thumb:

Herbie

Het voordeligste voor internet Globe is momenteel GOTSCOMBODD70 : 1.5GB Surfing With Unlimited Texts to All Networks goed voor 7 dagen, voor 28 dagen komt het op 280 peso. :thumb: Stukken goedkoper dan Supersurf999 voor 30 dagen
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

tjenn

Citaat van: Herbie op maandag  8 januari 2018, 10:50:48
Het voordeligste voor internet Globe is momenteel GOTSCOMBODD70 : 1.5GB Surfing With Unlimited Texts to All Networks goed voor 7 dagen, voor 28 dagen komt het op 280 peso. :thumb: Stukken goedkoper dan Supersurf999 voor 30 dagen
Ik heb daar nooit van gehoord of reclame van gezien misschien niet goed opgelet maar het bestaat wel degelijk en ja het is een stuk goedkoper volgende keer eens uittesten, thx. Herbie.

innka3

dat hele internet is gewoon kloten,ik werk wereldwijd ook in Africa daar is het nog beter als hier.ik heb zo'n lte ding dat werk beneden niet bovver voor het raan wel en ook nog goed,maar alleen avond's  tot nachts +_4 uur niks en ook in het weekend zowat niks.omdat het gewoon een ouderwets kxtsysteem is .als je een waterstraal hebt en er moeten 1 miljoen van drinken blijft er weinig over.paar jaar terug werkte het nog redelijk ,maar nu loopt iedereen met smartphone of tablet rond voor 2000 p koop je al zo'n ding.ze moeten dat internet total vernieuwen ,er komt een chinees bedrijf bij ,misschien wordt het dan sneller.








tjenn

Het probleem is buiten de steden, in Manila is het internet redelijk ok niet supersnel maar doenbaar ook hier in Tagbilaran maar aan de rand van t'stad en daarbuiten is het huilen met de pet op. En zoals innka al vermeld moeten ze dringend upgraden en investeren in nieuwe masten en kabel maar daar wringt het schoentje. En zelfs die Chinese telecom zal waarschijnlijk ook investeren in de steden resorts en hotels maar de rest......