* Metro Manila rising top destination

Gestart door Kano, zondag 2 december 2012, 23:20:26

Vorige topic - Volgende topic

yepyep

Ja, we denken zeker aan een huis en tuin en dat zal op termijn ook wel gebeuren. Alleen is jouw gebied nog geen optie aangezien we werken in QC.


Baron

 :hoedjeaf:

Werken maakt meer kapot dan je denkt!
En voor de rest ben ik ook overal tegen.

Als ik niet in Malate aan de Bay ben mis ik mijn zee-zicht!


:atyourservice: :atyourservice:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Bulldozer

Citaat van: yepyep op donderdag 27 december 2012, 14:57:55
Alleen is jouw gebied nog geen optie aangezien we werken in QC.
Ohhh, dat wist ik niet. QC is inderdaad te ver voor dagelijks woon werk verkeer. Maar jij gaat dus iedere dag op en neer van BGC naar QC?!  :fietsen: Respect, ik werd al gek van die trip als ik het 2x per week deed, 20 km in een uur.

yepyep

Niet dagelijks, maar wel regelmatig.

Ja, die afstand is frustrerend. Maar als we de spits mijden, zijn we er meestal binnen 30 min.


Amice

Voor of tegen maar per saldo zal iedereen het er wel overeens kunnen worden dat manila simpelweg n klote stad is.  Als je er niet werkt  en enkel van je leven wilt genieten dan zijn er eigenlijk maar n paar dingen: hoeren,vreten en zuipen. Old bacchus life dus maar daarvoor zijn er zelfs in de  :smiley-philippines: nog wel betere plaatsen.

Je hebt hier alles wat je nodig hebt, zelfs internationale goederen, maar het is maar net wat je prioriteiten zijn.

Er waren tijden zoals onder mayor atienza dat manila gigantisch bruisde van de levendigheid met veel vertier maar dat ligt inmiddels ver achter ons en de kans dat de verpaupering een ommezwaai maakt is ook maar gering. Nu moet je dat toch echt verder opzoeken maar uiteraard is dat er nog wel, zoals in pasay/moa etc.

Dat uitgaans leven zegt men vroeg of laat toch gedag en gaat men een gestadig leven leiden. Uiteraard kan dat in manila maar dan beperkt men zichzelf evenredig.

Aangaande toeristische attracties, zie ik eveneens niet zo gauw waarom men daarvoor geld zou moeten spenderen. gezien en meegemaakt zou men Manila echer wel weer moeten hebben, want het is een ervaring op zichzelf.

Kortom: voor vertier en vakantie prima, maar voor levensgenieters op den lange duur....nou nee

Gaat het weer een beetje meneer Amice, och och wat hebben we weer last van een droge hoest.  :ziek:  :happy:
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

bananacreek

Citaat van: Amice op zaterdag 29 december 2012, 12:04:12
Voor of tegen maar per saldo zal iedereen het er wel overeens kunnen worden dat manila simpelweg n klote stad is.  Als je er niet werkt  en enkel van je leven wilt genieten dan zijn er eigenlijk maar n paar dingen: hoeren,vreten en zuipen. Old bacchus life dus maar daarvoor zijn er zelfs in de  :smiley-philippines: nog wel betere plaatsen.

Je hebt hier alles wat je nodig hebt, zelfs internationale goederen, maar het is maar net wat je prioriteiten zijn.

Er waren tijden zoals onder mayor atienza dat manila gigantisch bruisde van de levendigheid met veel vertier maar dat ligt inmiddels ver achter ons en de kans dat de verpaupering een ommezwaai maakt is ook maar gering. Nu moet je dat toch echt verder opzoeken maar uiteraard is dat er nog wel, zoals in pasay/moa etc.

Dat uitgaans leven zegt men vroeg of laat toch gedag en gaat men een gestadig leven leiden. Uiteraard kan dat in manila maar dan beperkt men zichzelf evenredig.

Aangaande toeristische attracties, zie ik eveneens niet zo gauw waarom men daarvoor geld zou moeten spenderen. gezien en meegemaakt zou men Manila echer wel weer moeten hebben, want het is een ervaring op zichzelf.

Kortom: voor vertier en vakantie prima, maar voor levensgenieters op den lange duur....nou nee

Gaat het weer een beetje meneer Amice, och och wat hebben we weer last van een droge hoest.  :ziek:  :happy:

Ik kan Manila alleen wat beter uit de begin jaren '80 en ik denk dat het toen in de buurt van Mabini en Adriatico wat beter was dan nu, of heb ik dat verkeerd? (betreffende nachtleven)

Ik haat Manila als ik er al een paar dagen heen zou moeten.......

yepyep

Citaat van: Amice op zaterdag 29 december 2012, 12:04:12
Voor of tegen maar per saldo zal iedereen het er wel overeens kunnen worden dat manila simpelweg n klote stad is.  Als je er niet werkt  en enkel van je leven wilt genieten dan zijn er eigenlijk maar n paar dingen: hoeren,vreten en zuipen. Old bacchus life dus maar daarvoor zijn er zelfs in de  :smiley-philippines: nog wel betere plaatsen.

Je hebt hier alles wat je nodig hebt, zelfs internationale goederen, maar het is maar net wat je prioriteiten zijn.

Er waren tijden zoals onder mayor atienza dat manila gigantisch bruisde van de levendigheid met veel vertier maar dat ligt inmiddels ver achter ons en de kans dat de verpaupering een ommezwaai maakt is ook maar gering. Nu moet je dat toch echt verder opzoeken maar uiteraard is dat er nog wel, zoals in pasay/moa etc.

Dat uitgaans leven zegt men vroeg of laat toch gedag en gaat men een gestadig leven leiden. Uiteraard kan dat in manila maar dan beperkt men zichzelf evenredig.

Aangaande toeristische attracties, zie ik eveneens niet zo gauw waarom men daarvoor geld zou moeten spenderen. gezien en meegemaakt zou men Manila echer wel weer moeten hebben, want het is een ervaring op zichzelf.

Kortom: voor vertier en vakantie prima, maar voor levensgenieters op den lange duur....nou nee

Gaat het weer een beetje meneer Amice, och och wat hebben we weer last van een droge hoest.  :ziek:  :happy:

Zet er Metro voor en er gaat wereld voor je open

Amice

Als je er metro voor zet is het gebied welliswaar groter en meer te beleven maar dan dus ook in negatieve zin en dat begint al bij het reizen naar dat metro gebied. Afijn dat heb je zelf ook al aangegeven.

Als ik dan al verkies te reizen dan is het bij voorkeur naar buiten het metro gebied, na 8 jaar heb ik die metro ook wel gezien zo langzamerhand.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent