Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Makati Januari

Gestart door pepefrombelgium, dinsdag 18 december 2012, 14:14:41

Vorige topic - Volgende topic

pepefrombelgium

Begin Januari vertrek ik voor 2 weken, voor de eerste keer naar Manila.
Ik verblijf 2 weken in het Tune Hotel in Makati.
Dankzij vvjoris en dit forum ben ik al heel wat wijzer geworden, niet alleen over  het land, de mensen,
maar ook de verschillende opties om naar ginder af te reizen.

Nu het allemaal concreet wordt, had ik graag jullie advies wat gehad over dingen waaraan ik nog moet denken,
uitstappen die te maken zijn enz.

Wat is in orde : vliegtuigtickets, internationaal paspoort, inentingen.

Wie heeft er tips & traps voor mij?

Bulldozer

Waarom 2 weken Makati? Makati is meer het buisness district en niet echt een vakantie bestemming.
Misschien zou je wat meer info kunnen geven over de bedoeling van je trip en wat je wilt gaan doen daar.

Makati zelf is niet zo heel bijzonder. Ayala triangle is wel aardig en verder heb je er Greenbelt. En dan???
Als je op zoek bent naar dagtripjes zou je naar Tagaytay (vulkaan) kunnen gaan of de andere kant op naar Subic. (strand, maar niet echt heel mooi) safari, dolfijnen show. Dan heb je echter wel vervoer nodig, als je met de bus gaat kan het een langdurig verhaal worden.

pepefrombelgium

Wel.....de persoon waarvoor ik ga, zij woont in Makati.
Het is de eerste keer dat we elkaar ontmoeten, dus dat is de belangrijkste reden waarom ik ga.
Daguitstappen of tripjes uit van 2 a 3 dagen, dat zou kunnen. Maar ik weet niet of het idd zonder vervoer echt haalbaar is.

yepyep

Wil je ook nog reizen naar andere delen in de filippijnen?

Zoals Bohol, Palawan, Boracay, Puerta galera of iets dergelijks?

In metro Manila is op zich voor de eerste keer met je vriendin al een hele happening. Tenminste voor mij wel toen ik hier jaren geleden kwam.

Je kunt in Makati met je meisje lekker relaxed in Greenbelt, de malls overdag en 's avonds kun je eventueel met de taxi richting Manila bay gaan (mall of Asia, Sofitel of gewoon langs Manila bay wandelen op Roxas boulevard)

Tip: Sunset bar in Sofitel. Rond 17.00-17.30 uur zonsondergang
Wel prijzig!

Als je de stad wilt ontvluchten zijn Tagaytay goed te doen en Pagsanjan Falls in Laguna zijn ook mooi. Deze plaatsen kun je idd het beste m.b.v. een auto bezoeken.

Ook kun je Intramuros bezoeken in Manila of een van de parken daar. Allen goed met de taxi te berijden.
Of je kunt Chinatown bezoeken in Binondo (let wel op je spullen)

Als je wilt gokken en een beetje luxe wilt eten of drinken in een lounge of een club, dan is Resort World in Pasay (tegenover vliegveld NAIA 3) een aanrader.

Wil je Singapore in Manila meemaken, dan kun je Bonifacio Global City bezoeken wat achter Makati ligt.

Chinese Kerkhof in Blumentritt op de grens van Quezon city en Manila bezoeken. Hier vind je Chinese graven zo groot als huizen.

yepyep

Tune hotels zit vlakbij het City garden hotel: ga daar maar eens naar het zwembad om een pilsje te drinken. Je hebt daar een heel mooi uitzicht over Makati.

Tune hotels ligt ook achter P. Burgos, het redlight district van Makati. Maar daar zal jij en je vriendin wel geen zin in hebben.

Hardrock cafe makati (Glorietta malls) is ook wel gezellig waar regelmatig live bands spelen.

Manila Ocean park in Manila is ook wel leuk.

Alles is net de taxi te berijden, maar het kost ook allemaal wel geld.

gosternokke

Ja, ik zou geen 2 weken in makati blijven hangen , want dan word het vrees ik toch vooral een shopping vakantie.


Naar puerto galera voor een strandvakantie met eventueel snorkelen of duiken is zonder eigen vervoer wel te doen.

neem dan de sikatbus   http://www.sikatferrybus.com/schedules_rates.php      8 uur vertrek in manila, dan sta je om 1 uur op de pier in  Puerto.

Leuk zijn ook de Tamarawfalls daar kan je dan mert een jeepney heen.  Of misschien nog beter met een tricicle die bij de falls op jullie blijft wachten.

pepefrombelgium

 :happy: laat maar komen al die tips :)
Ik wil niet te veel dingen inplannen, maar tis toch wel leuk om al eens te bekijken wat er allemaal kan.

gosternokke

Avilonzoo is misschien ook wel een leuke dagtrip.     http://www.avilonzoo.ph/     De dierentuin ligt net buiten de stad in de heuvels.    Weet alleen niet of je er makkelijk met openbaar vervoer kan komen   :weetikniet:    Er is een website   van alle bus en jeepneylijnen in metro manila, kan die helaas niet vinden . Iemand op het forum die dat nog weet. ?

gosternokke

Wel een gevaarlijke lokatie dat Tunehotel zo dicht bij Burgosstreet     :lachen:

Yoshi

Ik ben in januari ook een paar dagen in Makati. Maar ik zit dan ergens vlak in de buurt van de Ayala Triangle Gardens. Ik denk dat het wel mooi gelegen is. Ook 1 nachtje in H2O in Manila. Ik denk dat wij voornamelijk wat malls gaan doen, cinema, musea en dat is het zowat daar. We zitten ook 1 dagje in Intramuros, kunnen we daar ook eens rondkijken.