Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Makati Januari

Gestart door pepefrombelgium, dinsdag 18 december 2012, 14:14:41

Vorige topic - Volgende topic

Jango007

hARD ROCK CAFE IN MAKATI ,ZEKER DE MOEITE OM EEN AVONDJE NAARTOE TE GAAN . Tagaytay mooi om te zien, mall of asia in manila en voor de rest zult ge wel ogen te kort hebben  :lachen: Ben er in het begin van het jaar nog zeven weken in makati geweest. Als ge bij aankomst in Manila de luchthaven uitgaat,staan ze klaar om u een taxi te roepen.Dus hou al maar wat pesos gereed lol..Koste mij eerste keer 1000 en tweede keer 800 peso om van manila naar makati te komen.
Geniet ervan ,het vliegt voorbij !

pepefrombelgium

Erica komt me samen met haar beste vriendin ophalen, dus ik hoop 'goedkoop' in Makati te geraken :)
Haha...het lijkt erop dat ik me inderdaad niet ga vervelen, super!

Is het realistisch om 3 dagen ergens naar een mooi strand te gaan?
Eventueel met een binnenlandse vlucht, niet al te duur?

yepyep

H2o hotel moet ook mooi zijn ja.

Pepe, ik denk dat goedkoopste is om naar Puerta Galera te gaan met de bus.
Verblijf daar is ook goedkoop.

Baron

 :hoedjeaf:

Nu, dan zal ik jhe wat op weg helpen.

Je gaat dus naar een (mogelijk potentiele potente  :happy2:) partner.
Maar Makati is een bussinessstad.

Gelukkig zit je vlakbij de toeristbelt vlak buiten makati. Zo zitten wij in Malate aan de Bay.
Geen strand maar wel een mooie promenade langs de zee.
Dat is een 40 min taxi rit (150 peso) van Makati.

Wat zou je hier met een mogelijk potentyieel potente partner (mppp verder genoemd) kunnen doen.
Zonder mppp is er veel nightlife in verschillende bars, maar dat slaan we dan even over.

Winkelen kan je zat in Makati, dus dan noem ik alleen Robbinson Mall Ermita (ligt tegen Malate aan) en de Mall of Asia. Ligt iets buiten Malate maar ook nbiet ver van Makati. Hier kun je ook 's avonds eens lekker uit eten, muziek bands, terrasjes (vooral nu lekker want winter dus wat koeler). Vuurwerk enz.
Allemaal wat sjieker en netjes.

Wil je wat meer authentiekers maar niet direct de hoer-eca dan adviseer ik je neem een taxi naar de Remedios cercle. Op de hoek van dit pklein, rotonde zitten oa Cafee Adriatico war je ook boven kunt eten en drinken voor de grote ramen met zicht op het lebvendige plein. Ook aan het plein ligt cafee havanna, dat ook een dependance heeft in Makati. Dit is echter het eerste van de beiden. Er liggen nog meer uitgaans en eetgelegenheden,

Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Baron

 :hoedjeaf:

We gaan verder: vanaf de Remedios cercle zijn met name 2 straten interessant. Remediosstreet die vanaf het plein gaat naar de Malatekerk met het parkje ervoor en dan ben je meteen ook bij de wandel bouleard, de Baywalk dus. In deze straat staat het vol met terrasjes, eetgelegenheden enz. Een voudig, veel Pinoy, wel gezellig.

Een andere arm van de Remedios cercle ster die interessant is is de Adriatrico street. ps cafee Adriatico is het oudste cafee van Malate.

IN Adriatico street is enkele tientallen meters verder het Bedrock cafee (Bedrock is de woonplaats van de Flintstones). Binnen natuurlijk eten en drinken en !! de hele avond verschillende bands, met wat ruiger repertoire maar echt goed. Deze week op zomaar een avond zelfs na 12.00 nachts nog een band van 3 meiden en 5 mannen, en dat swingde de pan uit !!!! Dit cafee is een beetje gemaakt alsof je in een grot sit. (Bed-rock).

Weer enkele tientalle meters verder zit Freddy Aquilar, die samen met zijn zoon in hun eigen zaak dus hier zingen, optreden. Freddu aquilar is beroemd vanwege zijn song anak (= kind) Zijn  zoon is meer Jimmy Hendrix figuur.

Stukje verder zit Asian massage waar geen sex te krijgen is dus wel leuk voor een gezamenlijke massage. Kost ong 250 peso pp
Erenaast ligt Casa armas (Spaans) waar het goed eten is en waar ik graag een keuze maak uit de kleine hapjes kaart (30 peso stuk) Ales wat hartig en dan een stuk of 6 dan heb je ook gegeten. Ook leuk. Verder liggen hier in malate nog honderden restorants, specialiteiten enz. dus je ziet het maar.




Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Baron

 :hoedjeaf:

Er komt geen einde aan. wat jij ook kan doen met je mppp is wat wij vandaag gaan doen. Je kunt met de boot een boottocht maken van 75 minuten vanuit malate voor 550 peso. DAT IS INCL.  BUFFET aan boord. Ze varen dan door de Bay, laat at weten en ik zal vanaf het balkon op jullie zwaaien. Tussen 4 en 9 's avonds vaart men 3 maal uit.

Dezelfde company gaat ook naar dat eiland hier voor ons, waar in de oorlog zwaar gevochten is. Eiland is Corregidor Island, de bootfirma die dit alles doet is Sun cruises. OP het eiland kan je vanalles doen zoals raften, 4 wheel driveen weet ik wat, een atief programma. Sommige aktiviteiten moet je bijbetallen zie hun site. Ook wandelingen onder begeleiding van guide enz. Er zijn restorantjes enz. Kost 2300 peso. Ook weer incl buffet hele dAG UIT.

Je kunt er ook overnachten: kamer 2 pers. incl ontbijt voor 2 pers. 2000 peso dus ..........

Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Baron

#16
 :hoedjeaf:

Ook nog wel apart ne vermeldenswaard vind ik hert prachtige manila hotel. Buffet 1700 peso maar je kunt er ook na 21.00 gewoon in de bar wat drinken (150 peso) en naar hun band luisdteren en kijken.

BijnA OVER HET HOOFD GEZIEN HAD IK ONZE LILIPUTTERTJES, JE WEET WEL, DIE KLEINE MENSJes. Zij hebben en runnen een eigen horeca gelegenheid in Adriatico street.

Wandel eens van Remdios cercle door Remediosstreet, bezoek Malate church en kapel, steek het parkje met de fontein over en loop langs de zee naar rechts tot Rizal parc, bezoek daar de diverse tuinen, steek weer over en drink iets bij Manila hotel. Je komt dan ook langs de USA embassy en het H2O gebeuren. Dat laatste is ook een bezoek waard.

Een fijn verblijf en misschien zie ik je nog wel!
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Baron

 :hoedjeaf:

Met de bus naar Baguio kost 600 peso, kamers daar 2 pers. vanaf 2500 peso.
Tagatay kun je op en neer met de bus.
Maar dit soort dingen zal je mppp toch ook wel weten.

Wat doet ze zo-al voor de kost?

Veel plezier  :thumb: :atyourservice: :daag:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

yepyep

Corregidor Island en een diner rondvaart zijn inderdaad goede tips Baron.

Laat je even weten hoe het eten is? Ben benieuwd en wil dat ook wel doen binnenkort.

Luke

@pepefrombelgium
Dan kunnen we gerust es een pint pakken aan den toog buiten in, Tappella, Greenbelt5 (1 EUR voor een pintje tot 19:00 uur). Je ziet dan dan ook heel de wereld voorbij wandelen. Geef maar een seintje. Ik woon op loopafstand.