Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Makati Januari

Gestart door pepefrombelgium, dinsdag 18 december 2012, 14:14:41

Vorige topic - Volgende topic

gosternokke

Citaat van: pepefrombelgium op dinsdag 18 december 2012, 21:47:49
Erica komt me samen met haar beste vriendin ophalen, dus ik hoop 'goedkoop' in Makati te geraken :)
Haha...het lijkt erop dat ik me inderdaad niet ga vervelen, super!

Is het realistisch om 3 dagen ergens naar een mooi strand te gaan?
Eventueel met een binnenlandse vlucht, niet al te duur?
3 dagen naar White beach op Boracay  doe je denk ik je vriendien groot plezier mee. Boracay is voor de meeste pinays toch wel het strand nummer 1.     Boracay is maar een uurtje vliegen van Manila.  Er zijn mooiere stranden dan boracay,maar die zijn niet zo populair bij pinays

bananacreek

Citaat van: Baron op woensdag 19 december 2012, 00:11:35
:hoedjeaf:

We gaan verder: vanaf de Remedios cercle zijn met name 2 straten interessant. Remediosstreet die vanaf het plein gaat naar de Malatekerk met het parkje ervoor en dan ben je meteen ook bij de wandel bouleard, de Baywalk dus. In deze straat staat het vol met terrasjes, eetgelegenheden enz. Een voudig, veel Pinoy, wel gezellig.

Een andere arm van de Remedios cercle ster die interessant is is de Adriatrico street. ps cafee Adriatico is het oudste cafee van Malate.

IN Adriatico street is enkele tientallen meters verder het Bedrock cafee (Bedrock is de woonplaats van de Flintstones). Binnen natuurlijk eten en drinken en !! de hele avond verschillende bands, met wat ruiger repertoire maar echt goed. Deze week op zomaar een avond zelfs na 12.00 nachts nog een band van 3 meiden en 5 mannen, en dat swingde de pan uit !!!! Dit cafee is een beetje gemaakt alsof je in een grot sit. (Bed-rock).

Weer enkele tientalle meters verder zit Freddy Aquilar, die samen met zijn zoon in hun eigen zaak dus hier zingen, optreden. Freddu aquilar is beroemd vanwege zijn song anak (= kind) Zijn  zoon is meer Jimmy Hendrix figuur.

Stukje verder zit Asian massage waar geen sex te krijgen is dus wel leuk voor een gezamenlijke massage. Kost ong 250 peso pp
Erenaast ligt Casa armas (Spaans) waar het goed eten is en waar ik graag een keuze maak uit de kleine hapjes kaart (30 peso stuk) Ales wat hartig en dan een stuk of 6 dan heb je ook gegeten. Ook leuk. Verder liggen hier in malate nog honderden restorants, specialiteiten enz. dus je ziet het maar.


[yt=640,505]-n-2lPzH7Do[/yt]

pepefrombelgium

Baron, recht door zee, i like it! ;)

Hey allemaal bedankt voor de reacties, ik ben hier wel ff zoet mee om alles wat verder op
te zoeken en te bekijken.

Begin me meer en meer te realizeren aan welk avontuur ik begonnen ben :)
We tellen af...nog 3 weken.

Baron

Citaat van: Baron op woensdag 19 december 2012, 00:21:41
:hoedjeaf:

Er komt geen einde aan. wat jij ook kan doen met je mppp is wat wij vandaag gaan doen. Je kunt met de boot een boottocht maken van 75 minuten vanuit malate voor 550 peso. DAT IS INCL.  BUFFET aan boord. Ze varen dan door de Bay, laat at weten en ik zal vanaf het balkon op jullie zwaaien. Tussen 4 en 9 's avonds vaart men 3 maal uit.

Dezelfde company gaat ook naar dat eiland hier voor ons, waar in de oorlog zwaar gevochten is. Eiland is Corregidor Island, de bootfirma die dit alles doet is Sun cruises. OP het eiland kan je vanalles doen zoals raften, 4 wheel driveen weet ik wat, een atief programma. Sommige aktiviteiten moet je bijbetallen zie hun site. Ook wandelingen onder begeleiding van guide enz. Er zijn restorantjes enz. Kost 2300 peso. Ook weer incl buffet hele dAG UIT.

Je kunt er ook overnachten: kamer 2 pers. incl ontbijt voor 2 pers. 2000 peso dus ..........




:hoedjeaf:

We zijn alweer veilig terug na de boottocht met dinner en band hier op de Bay bij ons voor de deur.
Kosten 550 peso. DE band was  een persoons maar wel leuk, het buffet was gewoon een maaltijd: sopeje, aardappels, rijst, stukje kip en stukje varkensvlees in champignon roomsaus. Soft drinks 50 peso. De vaart duurde 75 minuten. Er is een bovendek en een airconditioned benedendek.

Al bij al een heel leuke ervaring, die ik graag bij jullie aanbeveel.

:applaus: :applaus:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

pepefrombelgium

En iemand die Panglao Island kent?

yepyep

Citaat van: pepefrombelgium op woensdag 26 december 2012, 04:53:02
En iemand die Panglao Island kent?

Ja, dat is Bohol. Ik vond het er heel fijn vertoeven daar.

Prijzen van de resorts zijn redelijk aan de prijs, maar je kunt er ook goedkoper verblijven.



yepyep

Dit topic kwam ik net nog tegen met allerhande tips voor Metro Manila.

http://www.filippijnen.org/index.php/topic,10380.0.html


Baron

Citaat van: gosternokke op woensdag 19 december 2012, 09:12:25
Citaat van: pepefrombelgium op dinsdag 18 december 2012, 21:47:49
Erica komt me samen met haar beste vriendin ophalen, dus ik hoop 'goedkoop' in Makati te geraken :)
Haha...het lijkt erop dat ik me inderdaad niet ga vervelen, super!

Is het realistisch om 3 dagen ergens naar een mooi strand te gaan?
Eventueel met een binnenlandse vlucht, niet al te duur?
3 dagen naar White beach op Boracay  doe je denk ik je vriendien groot plezier mee. Boracay is voor de meeste pinays toch wel het strand nummer 1.     Boracay is maar een uurtje vliegen van Manila.  Er zijn mooiere stranden dan boracay,maar die zijn niet zo populair bij pinays


:confused2: :confused2: :confused2:

Ja, een uurtje vliegen. En dan nog 2 uen met de bus een slingerweg volgen en dan nog een uur met de boot waar je met gevaar voor eigen leven op moet opstappen.
Was dus vorige week.

:neeneenee: :neeneenee: :neeneenee: :neeneenee:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Yoshi

Je moet niet 2 uren met de bus als je naar Caticlan vliegt, maar wel duurder en je mag maar 10kg baggage meenemen

yepyep

Voor de goede orde:

Als je rechtstreeks op Caticlan/ Aklan vliegt dan hoef je alleen een overtocht van 10 minuten te maken met de boot.

Als je op Kalibo vliegt, dan wordt je met een busje naar Caticlan/ Aklan gebracht en reis je 1.5 tot 2 uur  en mag je alsnog de overtocht met een bootje maken naar Boracay island.