interview belgische ambasade manila

Gestart door stef boss, dinsdag 8 januari 2013, 21:25:47

Vorige topic - Volgende topic

mike-bel

zoals je zelf zegt wordt ganse dossier doorgestuurd naar DVZ, die over jullie een beslissing zal nemen

kan weken duren, zelfs maanden, afhankeleijk van soort visum

als ik mij  goed herinner kan je met het nummer op site van DVZ de stand van jullie dossier volgen
als dat zo niet is,  bel na enkele weken naar dvz en vraag naar jullie dossier

gammaracer, kan je meer specifiek zijn omtrent de 10 blz dat je asawa heeft moeten invullen ?

all the best !

gammaracer

die  vragenlijst  , omvat vele vragen zoals familie , auto-motor en natuurlijk uw motivatie natuurlijk om naar belgie te komen , veel te veel om op te noemen , krijg je 45 min voor volgens mijn asawa , en naar deze gegevens worden dan vragen gesteld en wordt er dieper op in gegaan in het interview .

enkele vragen die aan mijn asawa gesteld werden:
wanneer heb je jezelf voor het eerst helemaal gegeven ?
ben je zeker dat je zijn enige vriendin was toen ze mij ontmoette?

en ze drongen aan op een antwoord , mijn aswa had niet veel meer keus dan te antwoorden

mvg

Ronny55

Citaat van: gammaracer op zaterdag 16 maart 2013, 09:56:34
die  vragenlijst  , omvat vele vragen zoals familie , auto-motor en natuurlijk uw motivatie natuurlijk om naar belgie te komen , veel te veel om op te noemen , krijg je 45 min voor volgens mijn asawa , en naar deze gegevens worden dan vragen gesteld en wordt er dieper op in gegaan in het interview .

enkele vragen die aan mijn asawa gesteld werden:
wanneer heb je jezelf voor het eerst helemaal gegeven ?
ben je zeker dat je zijn enige vriendin was toen ze mij ontmoette?

en ze drongen aan op een antwoord , mijn aswa had niet veel meer keus dan te antwoorden

mvg

Amaai , ben je zeker ze op de  :belgiesmiley: ambassade geweest is .....Dat lijken me vragen die toch zomaar niet mogen stellen.
Heb al 2 x intervieuw gehad ,een voor LC en eens voor de  :belgiesmiley: nationaliteit van mijn vrouw. Geen van de vragen was ook maar in de geburen van een schending van de privacy
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

gammaracer

kwas er natuurlijk nie bij , jammer genoeg niet , weet alles van min asawa natuurlijk , vind dit er ook ver over , maar wat kan je daar tegen doen ?

heb gehoord dat in frankrijk bij haar familie de visa werd goedgekeurd in 3 dagen , en in de USA weet je vlak na het interview al  :ikkeniebegrijp:


nu weet je hoe erg het gesteld is in belgie  :negatief:

Amice

Als dat soort vragen gesteld worden , kan eenieder die weigeren te beantwoorden met de mededeling dat deze vragen wederrechtelijk zijn.

Om de ambassade tot orde te roepen kun je een klacht indienen bij de ombudsman en onderzoek verlangen.

De vragenlijst van 45 minuten, kan de ombudsman opeisen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent

gammaracer

zoals ik al zei had je een vragenlijst met vragen , en aan de hand daarvan werden bijkomende vragen gesteld in het interview , heb dus niet gezegd dat deze vragen letterlijk op papier staan ,maar worden wel degelijk gesteld

ombuds man zal dus niks verdachts vinden , of wat had je gedacht natuurlijk !

gammaracer

hallo allemaal , had gehoopt jullie nieuws te brengen .....maar helaas .....geen  nieuws hopelijk goe  nieuws

mijn  dossier ligt nu bij DVZ sinds 15 april .......nog steeds geen nieuws  :weetikniet:
controleer de website regelmatig

is het verstandig om naar daar te bellen ? , hoe weet ik nu of mijn dossier volledig is ?? :weetikniet:


mvg

gammaracer

btw  , had onlangs nog van iemand gehoord dat haar visa geweigerd werd omwille van dat zijn huis op de zaak stond en niet op zijn naam

dus weze gewaarschuwd hiermee , alleen notariele akten op eigen naam , niet op de firma !
en huurcontracten dienen geregistreerd te worden , veelvuldige fout zo te horen!

mvg

Ronny55

Citaat van: gammaracer op zaterdag 18 mei 2013, 11:51:07
hallo allemaal , had gehoopt jullie nieuws te brengen .....maar helaas .....geen  nieuws hopelijk goe  nieuws

mijn  dossier ligt nu bij DVZ sinds 15 april .......nog steeds geen nieuws  :weetikniet:
controleer de website regelmatig

is het verstandig om naar daar te bellen ? , hoe weet ik nu of mijn dossier volledig is ?? :weetikniet:


mvg

Het kan zeker 6 weken duren ...als je dossier niet in orde is laten ze je dat temet weten ...dat was toch zo bij mij toen ze om bijkomende stukken vroegen.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

josv

Citaat van: gammaracer op zaterdag 16 maart 2013, 20:35:15
zoals ik al zei had je een vragenlijst met vragen , en aan de hand daarvan werden bijkomende vragen gesteld in het interview , heb dus niet gezegd dat deze vragen letterlijk op papier staan ,maar worden wel degelijk gesteld

ombuds man zal dus niks verdachts vinden , of wat had je gedacht natuurlijk !

Helaas komen dit soort verslagen altijd uit 2e hand. Behalve de dames in kwestie weet niemand hoe of wat. Wat ik wel weet is dat dit soort story's altijd vanuit BE komen. Vanuit NE hoor je nooit dit soort verhalen. Ik was er zelf bij met de aanvraag van Cenomar en 2x met visumaanvraag. Ook van Nene's allereerste visum-aanvraag ( toen nog vriendin, we kenden elkaar net 6 maanden ofzo ) nooit wilde verhalen gehoord, hoe zenuwachtig ze ook was.

Stel : als het mij was overkomen dat mijn vriendin op de NE ambassade werd gevraagt hoe vaak ze klaar is gekomen o.i.d. dan stond binnen de kortste tijd een of ander flut-tv-programma daar op de stoep van de ambassade om met een verborgen camera eens te laten zien hoe het e.e.a. daar aan toe gaat. Echt niet moeilijk om te regelen hoor, smeuige tv is altijd welkom.

Dus belgen, vereenigt u !
Het land zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvel....