Nederlandse Souvenierwinkel online; Hollandwinkel

Gestart door Quezonboy, donderdag 10 januari 2013, 12:58:45

Vorige topic - Volgende topic

Ronald-D

Leuk online winkeltje.....

Nu ga ik in maart voor het eerst naar Cebu om mijn chatvriendin te bezoeken....en hoop uiteraard dat er meer in gaat zitten.
Ook ga ik haar familie aldaar ontmoeten, en natuurlijk lijkt het me leuk om wat kleine souveniertjes mee te nemen voor hun (vader, moeder, twee zussen en een broer)

Kan iemand mij vertellen wat een klein beetje leuk aan zal slaan om mee te nemen? Natuurlijk, chocola doet het altijd goed....maar iemand wat meer tips?

Alvast ontzettend bedankt!

Herbie

 :dollareyes: :dollareyes: :dollareyes: daar zijn de schoonouders verzot op. Liever dat dan chocolade  :floet: :floet:
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Ronald-D

Citaat van: Herbie op maandag 14 januari 2013, 15:37:36
:dollareyes: :dollareyes: :dollareyes: daar zijn de schoonouders verzot op. Liever dat dan chocolade  :floet: :floet:

Yep.....dát is algemeen bekend...wie niet  :lachen:

Herbie

Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Quezonboy

#5
De klompjes in verschillende vormen (vooral als gebruiksvoorwerp zoals magneet en hangsleutel) doen het goed, ik heb ze gebruikt als fooi en die waren populair. Je bent goedkoper uit als je meerdere besteld zo hebben ze artikel waar ze 10, 12 paar / stuk klompje verkopen. De windmolens zijn ook gewild vooral de musicale (Muziekmolen 15cm hoog, â,¬ 10,50, Bestelnummer: 30270; Delfts blauwe muziekmolen, speelt Tulpen uit Amsterdam.) en de Nederlandse huisjes maar tja dat waren makelaars.
Ik merkte dat de Nederlandse boerenkaas meer in trek was dan de chocolade, als je kaas mee neemt, neem dan ook tenminste een kaasschaaf mee dat kennen ze daar niet, een kaasplank is ook een idee. Als het maar vreemd en Nederlands is dan hebben ze er wel ogen naar.

Ronald-D

Citaat van: Quezonboy op dinsdag 15 januari 2013, 14:57:53
De klompjes in verschillende vormen (vooral als gebruiksvoorwerp zoals magneet en hangsleutel) doen het goed, ik heb ze gebruikt als fooi en die waren populair. Je bent goedkoper uit als je meerdere besteld zo hebben ze artikel waar ze 10, 12 paar / stuk klompje verkopen. De windmolens zijn ook gewild vooral de musicale (Muziekmolen 15cm hoog, â,¬ 10,50, Bestelnummer: 30270; Delfts blauwe muziekmolen, speelt Tulpen uit Amsterdam.) en de Nederlandse huisjes maar tja dat waren makelaars.
Ik merkte dat de Nederlandse boerenkaas meer in trek was dan de chocolade, als je kaas mee neemt, neem dan ook tenminste een kaasschaaf mee dat kennen ze daar niet, een kaasplank is ook een idee. Als het maar vreemd en Nederlands is dan hebben ze er wel ogen naar.

Dank je wel! Hier kan ik wat mee  :thumb:

Baron

#7
 :hoedjeaf:


Hier kopen wij onze meebrengsels: http://www.hollandsouvenirshop.nl/hollandsouvenir/

Effe je aanmelden.

Onder andere 12 paar klompjes van porselein Delts blauw met rood wit blauw lintje voor 6 euro per 12 paar.
We kopen er jaarlijks voor een 100 euro aan meebrengsels, vooral dus die klompjes.
Viola voor haar classmates en vriendinnen.  Ze zijn zeer gewild.

Ik voor serveersters en hoertjes (en hun kinderen). Niet als fooi maar als teken van vriendschap, erkenning en waardering als mens. Dus niet zo maar iedereen.
Ik leg uit wat klompen zijn (geen geld voor schoenen, snijden ze uit hout, extra groot en dan opvullen met stro voor warmte in de winter).
Dan verzin ik er nog bij dat als je een lange reis aangaat of lang van huis bent dat je dan een schoentje thuis laat en het andere mee neemt in je tas of beursje. Dan zal je altijd weer veilig en gezond thuis komen. Ik vertel erbij het is bijgeloof maar in hun ogen verhoogt dit verhaal de "waarde" van het kadootje enorm.

Men vecht er nog net niet voor maar als ze de kans krijgen stelen ze ze van elkaar! Al meegemaakt. En zoals ik al zei: niet iedereen krijgt er, alleen degenen waar ik een betere band mee heb. Vaker geef ik net diegenen die wat lager in de pikorde van de hoereca (haha de combinatie van deze 2 woorden) als opsteker, morele steun, leuk attent gebaar, deze klompjes. Nogmaals men is er echt erg blij mee. Ik doe dit nu al 3 jaren. Voor 50 cent = 26 peso kun je niks mooiers doen !!!! Iemand blij en vooral gewaardeerd laten voelen voor 26 peso!
En dat je ook voor hun kinderern wat geeft! Dat voelt erg goed voor die vrouwen die door de vaders meestal (95 %) in de steek zijn gelaten.

Mannen, gewoon doen !!


:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Baron

 :hoedjeaf:

Ik raad af kaas te geven. In Viola's familie ontdekt dat alle mensen die niet gewend zijn kaas te eten er diarhee van krijgen.
Ook speculaas smaakt daar niet echt. Stroopwafels wel! die zijn er ook zeer geliefd.

:atyourservice:
Ik ben heel open: ik verberg niet dat ik iets te verbergen heb.
Mijn bijdragen zijn ter algemene lering en vermaak.
Laat je niet gek maken en maak vooral jezelf niet gek!
Baron, aka ... Baron van Munchhuizen, Baron in Barong, Baron Biero (= grapje).

Kano

Hollandse stroopwafels kun je vaak in de Filipijnse supermarkt kopen (Rustans 0.a.) Als je kaas wilt meenemen voor familie neem dan jonge of jong belegen, geen belegen  of oude kaas want het zijn zoetekouwen. Drop lusten ze daarom ook niet.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn