Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

panglao uitverkoop...

Gestart door jaco2702, woensdag 23 januari 2013, 11:54:18

Vorige topic - Volgende topic

jaco2702

zijn wij mis ??? of gaan de aliens komen op panglao?

bij het rondkijken op het net komt mijn vrouw tot de bevinding dat alle white guys hun huis verkopen op panglao...
mij is het opgevallen dat een jaar of 4 geleden panglao duurder was om iets te kopen of huren dan de rest van bohol.
nu lijkt het net omgekeerd....
zou dit iets te maken kunnen hebben met de komst van de nieuwe airport ??

hoe kan dit komen?? of heb ik een misdacht???

yepyep

Interessant, ben benieuwd of het echt zo is en wat dan de reden is.

gosternokke

ik sprak hier vorige week in  :nederlandsevlag:  een man die met zijn   :smiley-philippines:  vrouw 8 jaar op Panglao hadden gewoond.  Die vertelden dat ze waren gevlucht naar Nederland.   Reden bedreiging door criminele maffia achtige bendes daar.    Zen huis +inboedels had ie nog aan een austalier weten te verkopen met flink verlies.

Hij zei niet meer tegen de telefonische bedreigingen te kunnen.   Ik vond het maar een raar verhaal, om als gevolg van dreigtelefoontje het op een lopen te zetten.

Maar misschien is er wel meer voor gevallen wat ie niet wil zeggen.

yepyep

Aan zoiets dacht ik ook, maar jij bevestigd het dus.

Dat zou toch gekkenwerk zijn.

Rich

Dat zou inderdaad gekkenwerk zijn. Bohol lijkt, of leek mij nogal rustig en veilig  :weetikniet:

Misschien dat Kano er meer van weet ?
Rich de Nederbelg.

Kano

Ik woon wel op Bohol, maar niet op Panglao dus kan niet uit ervaring spreken. Wat ik zo hier en daar hoor is wel, dat de criminaliteit daar op Panglao inderdaad toeneemt. Dit mede als gevolg van het toenemend aantal buitenlanders dat daar verblijft (geld>drugs>criminaliteit).  De rest van Bohol is in elk geval rustig en veilig te noemen.

Lees ook: http://www.boholchronicle.net/20120404-panglao-rising-crime-haven.html
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ketelbinkie

Mijn laatste meerdaags vakantie verblijf op Panglao dateert al weer uit najaar 2010, daarna niet meer geweest. In 2010 weinig van dat alles gemerkt, maar zoals nu blijkt kan in nauwelijks 2 jaar tijd de situatie, helaas ten slechte, veranderen. Me nog eens goed achter de oren krabben als in de (nabije) toekomst weer een trip in die richting wordt gepland, wat de situatie is.

Kano

Ik zal mijn oren te luisteren leggen en zonodig  informeren
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

jaco2702

oei oei,

ik ben benieuwd... zal goed blijven volgen.
toch wel spijtig daar ik vroeger had gelezen dat bohol zo veilig was...
maar of het echt zo erg is betwijfel ik. in brussel was een mannelijke student ( bij wijze van grap verkleed voor iets op de unif ) verkracht in de buurt van brussel nieuwstraat. daar word ook van gezegd 's avonds weg blijven als de winkels dicht zijn.
en wie durft er van het noord naar de midi (station) na donker ?? dat is al van kinds af zo dat ze dat zeggen.

panglao death squad dan maar oprichten he

opleiding in davao  :lachen:

Rich

Citaat van: jaco2702 op woensdag 23 januari 2013, 17:31:48
oei oei,

ik ben benieuwd... zal goed blijven volgen.
toch wel spijtig daar ik vroeger had gelezen dat bohol zo veilig was...
maar of het echt zo erg is betwijfel ik. in brussel was een mannelijke student ( bij wijze van grap verkleed voor iets op de unif ) verkracht in de buurt van brussel nieuwstraat. daar word ook van gezegd 's avonds weg blijven als de winkels dicht zijn.
en wie durft er van het noord naar de midi (station) na donker ?? dat is al van kinds af zo dat ze dat zeggen.

panglao death squad dan maar oprichten he

opleiding in davao  :lachen:

Ja, maar daar gaat het in feite niet over. Het gaat om afpersing, en vooral bij zakenmensen. Daarom is het beter om 2x na te denken vooralleer een zaak te beginnen.
Rich de Nederbelg.