Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

panglao uitverkoop...

Gestart door jaco2702, woensdag 23 januari 2013, 11:54:18

Vorige topic - Volgende topic

Ketelbinkie

Citaat van: Rich op woensdag 23 januari 2013, 17:41:32
Citaat van: jaco2702 op woensdag 23 januari 2013, 17:31:48
oei oei,

ik ben benieuwd... zal goed blijven volgen.
toch wel spijtig daar ik vroeger had gelezen dat bohol zo veilig was...
maar of het echt zo erg is betwijfel ik. in brussel was een mannelijke student ( bij wijze van grap verkleed voor iets op de unif ) verkracht in de buurt van brussel nieuwstraat. daar word ook van gezegd 's avonds weg blijven als de winkels dicht zijn.
en wie durft er van het noord naar de midi (station) na donker ?? dat is al van kinds af zo dat ze dat zeggen.

panglao death squad dan maar oprichten he

opleiding in davao  :lachen:

Ja, maar daar gaat het in feite niet over. Het gaat om afpersing, en vooral bij zakenmensen. Daarom is het beter om 2x na te denken vooralleer een zaak te beginnen.
Al zou dan enkel zakenlieden target zijn van allerlei criminele activiteiten, ongemerkt sluipt dit toch door in de samenleving en het maakt dat het allemaal niet meer zo relaxed zal zijn. Bovendien voor je het weet worden dat soort praktijken toegepast op andere doelgroepen.
Hoe dan ook, een slechte ontwikkeling die onmogelijk kan bijdragen aan een positieve beeldvorming als toeristen bestemming.

jaco2702

 :ikkeniebegrijp:,

zakenmens of niet wat ik las in de link eerder geplaatst is ook waar. vooral afpersing , hold ups, drugs.... vooral langs alona beach en daus... er was zelfs een zoon van ik denk een politieshef ( alleszins toch een belangrijk persoon ) voor zijn deur overvallen. daarmee dat die chef zo kwaad was en extra manschappen vroeg maar ze verkrijgen moeilijk hun arrestatiebevelen enz dus dat duurt te lang en het zou ook hit and run zijn dat ze komen doen op panglao , dus die komen van voorbij tagbilaran. daarvoor de death squad zoals in davao. 2 keer boyscamp en nog is gepakt ..... bij vrijkomen geraken die zelfs ninaar huis . bang bang zodoende dat ze later niet plaats in de gevangenis moeten nemen. dus bij de wortel uittrekken.
maar een commentaar van iemand is ook waar. langs alona beach zijn het vooral de blanke en de hotels die de vraag voor illegale drugs in stand houden. dat beweerde hij toch ... hoewel ik da niet echt geloof want welke blanke wil nu dansen op michael jackson in de gevangenis?? dat filmpje dee hier de ronde ... heel dat plein vol gevangenen die dansen als micheal jackson. ( of anders geen eten krijgen zei mijn vrouw of slaag of geen bezoek... )
ah ja het zal wel zo erg niet zijn... hier zijn ook weer 2 schoolkinderen af gestoken ( geen levensgevaar ) twee belgische turken door koerden ---- of omgekeerd----  :jajaja:

gosternokke

Die  :nederlandsevlag:  man die ik sprak vorige week was helemaal geen zakenman, maar een gepensioneerde die dacht zijn laatste jaren daar in alle rust te kunnen doorbrengen.   Man in kwestie had naar eigen zeggen geen grote villa, maar een simpel  huisje van hollowbloks, en niet in een subdivision, maar gewoon tussen de pinoys in.   Het was volgens hem onleefbaar daar.   

opinie

Klinkt bekend!

Een Filippijnse vertelde ons enkele jaren geleden het volgende verhaal uit haar regio in de buurt van Cagayan d'Oro:
Een Duitser en zijn vrouw bouwden er een huis en toen hij gepensioeneerd was, gingen ze er definitief wonen. Alles leek in orde tot "een groep" zich aanmeldde met het nieuws dat ze een verzekeringspremie dienden te betalen tegen "onaangename gebeurtenissen". De premie was in eerste instantie PhP 7.000 per maand. Inflatie en index deed al gauw de premie stijgen.

Resultaat:
  • de heimat werd hun uiteindelijke thuis want er restte uiteindelijk niet veel meer van het maandelijks budget en dat waren dus geen ondernemers.
  • huis te koop en nu maar hopen dat de koper een roze bril en geld heeft

Doodseskaders:
Ja, fantastisch tot je naast een lid ervan woont. Untouchables noemen ze dat want wie zal iets kunnen, willen of durven doen als ze hun status misbruiken? Juist, niemand.
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

buizesmurf

Citaat van: yepyep op woensdag 23 januari 2013, 12:42:30
Aan zoiets dacht ik ook, maar jij bevestigd het dus.

Dat zou toch gekkenwerk zijn.

Na al die jaren op de filipijnen kom ik maar tot een conclusie;;;een ding is zeker op de filipinen en dat is ....DAT NIETS MAAR DAN OOK LETTERLIJKK NIETS IS ZEKER HIER..

Het is en blijft een derde wereld land...met een mooie natuur....maar al de rest....
Three switched swiss withes watch three swiched swiss swatch watches, witch  switched swiss witch watch to wich swiched swiss swach watch

yepyep

Citaat van: buizesmurf op vrijdag 25 januari 2013, 00:44:34
Citaat van: yepyep op woensdag 23 januari 2013, 12:42:30
Aan zoiets dacht ik ook, maar jij bevestigd het dus.

Dat zou toch gekkenwerk zijn.

Na al die jaren op de filipijnen kom ik maar tot een conclusie;;;een ding is zeker op de filipinen en dat is ....DAT NIETS MAAR DAN OOK LETTERLIJKK NIETS IS ZEKER HIER..

Het is en blijft een derde wereld land...met een mooie natuur....maar al de rest....

Inderdaad, niks is zeker hier.. Het kan op ieder moment alle kanten op.


Ronny55

Wilde nog eens effe over Panglao hebben , meer bepaald "Alonabeatch" Een vriensd van mij vroeg inlichtingen bij een zakenman daar , ziehier het antwoord.

My name is Chris.  I own 5 restaurants in Alona.  I can tell you this... It's a bloody mess.  The biggest problem is the government who changes the rules at the drop of a hat.  You can invest tens of thousands into a project and they can arbitrarily make a ruling that can put you out of business.  This is not the case in all of the Philippines, but here its a political football.  If I had to give someone considering opening a bar here in Alona, it would be this... DON'T

Is er hier misschien iemand die me daar meer over weet te vertellen....Mijn vriend , momenteel in Houston Texas had het idee om daar een zaak overtenemen te leasen o.d.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Kano

Het is zaak om uit te zoeken waarom de zaak wordt verkocht of verhuurd. Ik weet alleen maar van horen zeggen dat sommige bars en restaurants niet de vereiste papieren hebben en te dicht op het strand zijn gebouwd.  De hotels, restaurants en bars schieten daar als paddenstoelen uit de grond en houdt volgens mij geen gelijke tred met stijging van het aantal toeristen.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ronny55

Citaat van: Kano op woensdag 16 oktober 2013, 09:15:47
Het is zaak om uit te zoeken waarom de zaak wordt verkocht of verhuurd. Ik weet alleen maar van horen zeggen dat sommige bars en restaurants niet de vereiste papieren hebben en te dicht op het strand zijn gebouwd.  De hotels, restaurants en bars schieten daar als paddenstoelen uit de grond en houdt volgens mij geen gelijke tred met stijging van het aantal toeristen.
Bedankt voor de info, mag ik dat zo naar mijn vriend doorsturen?
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Kano

Ja hoor, maar schrijf er wel bij dat het "hear say" is.
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn