Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Cathay Pacific

Gestart door Yoshi, vrijdag 25 januari 2013, 15:26:00

Vorige topic - Volgende topic

joost


Hallo.
Ik heb rechtstreeks bij Cathay Pacific geboekt. Amsterdam - Cebu. 29 Maart tot 26 April. 1058 Euro.
Ik zou eigenlijk van 1 Februari to 1 Maart gaan maar door trieste familie omstandigheden heb ik deze reis moeten annuleren dus ik heb nu nog wat tegoed.

Groeten Joost

Yoshi

Weet iemand hoe dat zit met de combinatie van een DragonAir vlucht met Cathay Pacific. Ik heb eens gekeken en de combinatie voor de terugweg Manila - Hong Kong met Dragon Air en dan Hong Kong - Amsterdam met Cathay Pacific is toch wel praktisch 200 euro goedkoper dan alles met Cathay Pacific. Van de baggage weet ik dat ze zo op de volgende vlucht terecht komt, maar hoe zit dat met boarding tickets enzo. Als ik vorige keer op NAIA incheckte, kreeg ik mijn 2 tickets reeds (voor MNL - HKG en HKG - AMS). Dat is handig aangezien je bij aankomst in HKG gewoon de pijltjes voor transfers moet volgen, maar hoe zit dat als je DragonAir en Cathay boekt? Krijg je dan ook meteen je 2 boarding pasjes of niet?

yepyep

Wij hebben deze keer Cathay geboekt voor september dit jaar van MNL naar AMS.
De wachttijden in Hong Kong zijn 2 uur op de heenreis en 1,5 uur op terugreis.

Het scheelde met KLM maar liefst 800 dollar in die periode voor 3 personen.

Ronny55

 Connecting flight...geen probleem
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieƫn vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

yepyep


Yoshi

Oke bedankt!
Dus bij het inchecken in NAIA gewoon met mijn e-ticket/afgedrukt papiertje naar de DragonAir balie gaan en dan krijg ik mn twee boarding tickets  :happy: ?
Cathay en DragonAir die delen ook zowat hetzelfde deel van de luchthaven neem ik aan? Vorige keer moest ik nooit ver wandelen in HKG, maar ik weet dat sommige mensen daar treinen in de luchthaven moeten nemen  :ikkeniebegrijp:

Luke

Citaat van: Yoshi op vrijdag  8 februari 2013, 12:35:22
Oke bedankt!
Dus bij het inchecken in NAIA gewoon met mijn e-ticket/afgedrukt papiertje naar de DragonAir balie gaan en dan krijg ik mn twee boarding tickets  :happy: ?
Cathay en DragonAir die delen ook zowat hetzelfde deel van de luchthaven neem ik aan? Vorige keer moest ik nooit ver wandelen in HKG, maar ik weet dat sommige mensen daar treinen in de luchthaven moeten nemen  :ikkeniebegrijp:

Moet ik meegaan om je handje vast te houden?  :biggrinn:

vvjoris

Citaat van: Yoshi op vrijdag  8 februari 2013, 12:35:22
Oke bedankt!
Dus bij het inchecken in NAIA gewoon met mijn e-ticket/afgedrukt papiertje naar de DragonAir balie gaan en dan krijg ik mn twee boarding tickets  :happy: ?
Cathay en DragonAir die delen ook zowat hetzelfde deel van de luchthaven neem ik aan? Vorige keer moest ik nooit ver wandelen in HKG, maar ik weet dat sommige mensen daar treinen in de luchthaven moeten nemen  :ikkeniebegrijp:

Treintje van ene terminal naar de andere, dat is in Singapore, en verloopt probleemloos (de treintjes hebben geen chauffeur, alles computergestuurd)

In HKG moet je uit de grote terminal, onder de weg aan departures/arrivals, langs de busterminal, en dan met roltrap naar de andere terminal, waar zest, seair en airphil express vertrekken, dus voor de low-cost airlines (behalve Cebu Pacific, die vliegen van de 'grote terminal'. Dat is een eindje stappen, maar niet echt een probleem alles is goed ingericht en proper;

Voor Dragonair echter geen probleem, die gaat ook vanuit de 'grote' terminal
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Rich

Citaat van: vvjoris op vrijdag  8 februari 2013, 14:34:05
Citaat van: Yoshi op vrijdag  8 februari 2013, 12:35:22
Oke bedankt!
Dus bij het inchecken in NAIA gewoon met mijn e-ticket/afgedrukt papiertje naar de DragonAir balie gaan en dan krijg ik mn twee boarding tickets  :happy: ?
Cathay en DragonAir die delen ook zowat hetzelfde deel van de luchthaven neem ik aan? Vorige keer moest ik nooit ver wandelen in HKG, maar ik weet dat sommige mensen daar treinen in de luchthaven moeten nemen  :ikkeniebegrijp:

Treintje van ene terminal naar de andere, dat is in Singapore, en verloopt probleemloos (de treintjes hebben geen chauffeur, alles computergestuurd)

In HKG moet je uit de grote terminal, onder de weg aan departures/arrivals, langs de busterminal, en dan met roltrap naar de andere terminal, waar zest, seair en airphil express vertrekken, dus voor de low-cost airlines (behalve Cebu Pacific, die vliegen van de 'grote terminal'. Dat is een eindje stappen, maar niet echt een probleem alles is goed ingericht en proper;

Voor Dragonair echter geen probleem, die gaat ook vanuit de 'grote' terminal


* Ook in Hongkong als je aankomt uit Manila of elders en aansluiting neemt naar Amsterdam.

Rich de Nederbelg.

vvjoris

??? ik heb nog nooit een treintje gezien in de luchthaven van HKG .... (was laatst daar sep 2012)
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.