Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

LTO miserie...

Gestart door Fonzie3300, dinsdag 5 februari 2013, 14:08:54

Vorige topic - Volgende topic

Deep Throat

Citaat van: josv op donderdag  7 februari 2013, 04:08:50
Citaat van: Kano op woensdag  6 februari 2013, 23:09:18
Dan moet er ook met de papieren worden geknoeid, want bij de LTO kunnen ze toch wel het verschil tussen de gefotografeerde kentekenplaat en de registratiepapieren zien.

:lachen: jij zal nooit een goeie fixer worden !!

De kentekenplaat is van de te registreren motor. Misschien iemand die geen tijd had, misschien was ie bang dat ie niet door de test zou komen etc. etc. Door een andere motor te gebruiken voorkom je dit.
Misschien lukt dat met die FITte Honda ook wel zo.  :daag:  :benweg:

Ketelbinkie

Citaat van: Kano op woensdag  6 februari 2013, 23:09:18
Dan moet er ook met de papieren worden geknoeid, want bij de LTO kunnen ze toch wel het verschil tussen de gefotografeerde kentekenplaat en de registratiepapieren zien.

Heb niet gevraagd naar het hoe en waarom. Het viel me slechts op toen ik met mijn motorfiets stond te wachten dat het mijn beurt was. Werd ook helemaal niet geheimzinnig gedaan, zoals b.v. aan de achterkant van het gebouw uit het zicht van iedereen. Ik heb het slechts op het forum gezet omdat ik een beetje raar vond :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:.

Pjottr

Citaat van: bananacreek op woensdag  6 februari 2013, 13:05:29
Citaat van: Pjottr op woensdag  6 februari 2013, 05:48:16
Citaat van: bananacreek op dinsdag  5 februari 2013, 14:30:37
Dit is een Honda Horizon en ook als surplus uit Japan geimporteerd maar hetzelfde als Isuzu Bighorn en ook als zodanig als Isuzu op de LTO geregistreerd en ik ga dat morgen navragen bij een surplus importer hier............


Lijkt meer op een Isuzu Trooper Ben trouwens weer op zoek naar een jongere Trooper Fantastische wagen Isuzu is sterk en ik heb er nooit ellende mee

Honda Horizon, Isuzu Trooper en Isuzu Bighorn zit in principe geen verschil in alleen de Horizon is gebouwd door Honda met licentie van Isuzu  en er zit alles in wat Isuzu is en het alleen de afwerking..........

Nooit geweten Weer wat geleerd Waarvoor dank. Laat onverlet, dat ik het echt een hele mooie wagen vind.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

bananacreek

Vandaag naar de eigenaar van KEN's Trading geweest en met hem gesproken en inderdaad er was (is) een probleem met Honda FIT en deze wagen kan niet meer worden geregistreerd bij de LTO in Cebu city/ Mandauewe en een paar andere plaatsen in Region 7.

Reden: Na problemen met de invoer van Isuzu's en andere SUV's begon men met het importeren van Honda FIT  en op een gegeven moment werden er zoveel geinporteerd dat HONDA Philippines een zaak aanspande en won en dat daarom deze wagens niet meer door de LTO mogen worden geregistreerd, maar....................... :jajaja: :jajaja:

Sommige importers van surplus wagens laten deze modellen bijvoorbeeld in Mindanao registreren waar de ban niet zou zijn en zodra die wagens gergistreerd zijn kan je ze makkelijk over laten zetten in andere plaatsen.

Het is normaal dat als je hier een surplus wagen koopt dat de verkoper-importeur eerst de wagen laat registreren op een John Doe naam en na het tekenen van de deed of sale en verkoop kan je die wagen op eigen naam laten zetten, maar normaal gesproken doet de importeur/verkoper dat voor je onder de tafel............. :thumb: :thumb: :happy: :happy:

Toen nog even duidelijk gevraagd of er dan al niet problemen zijn met de registratie (en jaarlijkse verlenging van deze registratie) van andere surplus merken en modellen zoals Isuzu en Pajero en aan mij werd verteld dat er helemaal geen problemen waren naast de genoemde gevallen met de Hondat FIT........




bananacreek

Citaat van: Pjottr op donderdag  7 februari 2013, 13:20:51
Citaat van: bananacreek op woensdag  6 februari 2013, 13:05:29
Citaat van: Pjottr op woensdag  6 februari 2013, 05:48:16
Citaat van: bananacreek op dinsdag  5 februari 2013, 14:30:37
Dit is een Honda Horizon en ook als surplus uit Japan geimporteerd maar hetzelfde als Isuzu Bighorn en ook als zodanig als Isuzu op de LTO geregistreerd en ik ga dat morgen navragen bij een surplus importer hier............


Lijkt meer op een Isuzu Trooper Ben trouwens weer op zoek naar een jongere Trooper Fantastische wagen Isuzu is sterk en ik heb er nooit ellende mee

Honda Horizon, Isuzu Trooper en Isuzu Bighorn, daar zit in principe geen verschil in alleen de Horizon is gebouwd door Honda met licentie van Isuzu  en er zit alles in wat Isuzu is en het alleen de afwerking..........

Nooit geweten Weer wat geleerd Waarvoor dank. Laat onverlet, dat ik het echt een hele mooie wagen vind.

Evenals de Australian 1999 Holden Jackaroo SUV zou in de bovenstaande lijst moeten staan, maar ik kon gisteren niet op de naam komen............


Daarnaast zijn er ook nog een paar andere merken/modellen die overeenkomstig zijn met de Isuzu Trooper, maar al die wagens lopen op een Isuzu motor en transmission enz enz.

Fonzie3300

Thanks Creek. Onze fixer is aan het proberen om te verlengen in Mindanoa maar tot nu toe hebben we nog geen nieuws. Hopelijk lukt het want dit komt me zwaar de strot uit.  

De man van mijn vrouw's beste vriendin is een corporate lawyer en we gaan hem laten uitzoeken of dit allemaal zo maar kan. Eerst een wagen registreren en goed bevinden en dan zonder boe of ba in de ban slaan. Volgens mij viseert me hier de verkeerde personen en kan men FIT eigenaars die op een legitieme wijze een wagen gekocht hebben niet straffen voor de eventuele inbreuken begaan door importeurs, converters enzovoort. Maar we zijn natuurlijk in de Fil en hier gelden de wetten van de logica niet he.  


bananacreek

Citaat van: Fonzie3300 op donderdag  7 februari 2013, 13:49:51
Thanks Creek. Onze fixer is aan het proberen om te verlengen in Mindanoa maar tot nu toe hebben we nog geen nieuws. Hopelijk lukt het want dit komt me zwaar de strot uit.  

De man van mijn vrouw's beste vriendin is een corporate lawyer en we gaan hem laten uitzoeken of dit allemaal zo maar kan. Eerst een wagen registreren en goed bevinden en dan zonder boe of ba in de ban slaan. Volgens mij viseert me hier de verkeerde personen en kan men FIT eigenaars die op een legitieme wijze een wagen gekocht hebben niet straffen voor de eventuele inbreuken begaan door importeurs, converters enzovoort. Maar we zijn natuurlijk in de Fil en hier gelden de wetten van de logica niet he.  

Ok, nu begrijp ik het...het gaat om een verlenging van de bestaande registratie......dus de wagen was al geregistreerd in het verleden en inderdaad dat is smerig.......en ik ga morgen terug naar die man en ga vragen wat hij daar van denkt.....en ik ben erg benieuwd.

Zeeeer vreemd want normaal als je wagen al is geregistreerd dan kunnen ze wettelijk niet zomaar die registratie op een later tijdstip teniet doen...... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Herbie

Citaat van: bananacreek op donderdag  7 februari 2013, 13:58:08
Citaat van: Fonzie3300 op donderdag  7 februari 2013, 13:49:51
Thanks Creek. Onze fixer is aan het proberen om te verlengen in Mindanoa maar tot nu toe hebben we nog geen nieuws. Hopelijk lukt het want dit komt me zwaar de strot uit.  

De man van mijn vrouw's beste vriendin is een corporate lawyer en we gaan hem laten uitzoeken of dit allemaal zo maar kan. Eerst een wagen registreren en goed bevinden en dan zonder boe of ba in de ban slaan. Volgens mij viseert me hier de verkeerde personen en kan men FIT eigenaars die op een legitieme wijze een wagen gekocht hebben niet straffen voor de eventuele inbreuken begaan door importeurs, converters enzovoort. Maar we zijn natuurlijk in de Fil en hier gelden de wetten van de logica niet he.  

Ok, nu begrijp ik het...het gaat om een verlenging van de bestaande registratie......dus de wagen was al geregistreerd in het verleden en inderdaad dat is smerig.......en ik ga morgen terug naar die man en ga vragen wat hij daar van denkt.....en ik ben erg benieuwd.

Zeeeer vreemd want normaal als je wagen al is geregistreerd dan kunnen ze wettelijk niet zomaar die registratie op een later tijdstip teniet doen...... :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp: :ikkeniebegrijp:

Dat had ik ook zo al zitten denken. Of ze moeten hem gewoon afkeuren wegens niet veilig genoeg. Maar dan rijd er geen één jeepny meer rond ook.
Wanneer mensen banken beroven, gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven, krijgen ze een bonus.

Pjottr

Ik ben toen ik mijn wagen kocht met het apparaat naar het Politie crime laboratorium gegaan waar men mijn auto en de registratie hebben onderzocht. Dat was een vereiste alvorens ik hem zou kopen.
en op mijn  naam kon zetten. Hieruit had kunnen blijken of de auto gestolen of gecat zou zijn geweest  en tevens zou blijken of de auto juist of dubbel was geregistreerd.
Met het rapport ben ik toen naar LTO gegaan en die hebben aan de hand hiervan de tenaamstelling gewijzigd. Als mijn wagen eerder al anders geregistreerd zou zijn geweest had dit dus bij Crime Lab al gebleken en had ik hem dus nooit gekocht.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Luc

Schoonzuster had zo een kleine Suzuki multicab in Cebu gekocht met dezelfde miserie. De eerste jaar hadden ze alleen een Xerox van de verkoper in Cebu. Met geen middel een registratie te verkrijgen in Cebu of in Leyte. Uiteindelijk hebben ze ook een registratie kunnen krijgen in Jolo. In 2011 pas een registratie kunnen krijgen in Babay en de auto is pas in 2012 geregistreerd in Ormoc.

Je moet daar ook mee oppassen want in Manila was van die registratie in Jolo niks terug te vinden. Uiteidenlijk bleken die registratiepapieren uit Jolo vervalsingen te zijn.
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.