Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

vereniging

Gestart door cebulovers, zaterdag 16 februari 2013, 05:42:59

Vorige topic - Volgende topic

cebulovers

weet iemand of de kpa in turnhout nog bestaat omdat ik zag dat het laatste evenement in 2010 was
zijn er ev ook andere verenigingen in de kempen, ik woon in brecht en zoek alvast contacten voor als mijn vrouw hier is
groetjes ron en shirley

cebulovers

weet iemand ook hoeveel leden de kpa oud turnhout heeft ongeveer
wel leuk om te weten, groet ron en shirley

Ronny55

Denk effe na .....Das de beste manier om van je lieve schatige Phillipina een Belgische feeks te maken....
Uiteraard moet het niet zo zijn , maar het in  :belgiesmiley: wonen verhoogt al dat risiko . Dan wil je ze ook nog samenbrengen .
Enkele agendapunten: Wat zijn mijn rechten.....Wat in geval van scheiding.....Waar en waarvoor kan ik klacht indienen....enz

In de jaren 70 had ik een vriend van Poolse afkomst...We gingen regelmatig verlengde weekends (4 a 5 dagen) naar Poznan(Polen) . Goedkoop en heerlijk, enorm lieve meisjes en "warme nachten". Hij leert een lief meisje kennen ....Smoorverlieft......2 jaar later getrouwd en mee naar  :belgiesmiley: ,in die tijd geen probleem. Na 1 of 2 jaren kreeg zijn vrouwtje heimwee, miste het kletsen met andere vrouwen ....Dus hij ook zo'n Poolse vereniging opgezocht met alle gevolgen vandien.....Nu 40 jaar later is hij al 35 jaar gescheiden van zijn " ongelofelijk lief, schattig en volgzaam " poolse liefde . Het hoeft zo niet te gaan maar....

Zet een lief vrouwtje bij een feeks .....denk niet dat de feeks plots lief wordt....maar de kans dat het lief vrouwtje een feeks wordt is enorm groter.

Ben misschien wel een zwartkijker , maar dat is de realiteit.....

Je zou het % tage scheidingen tussen :belgiesmiley: :nederlandsevlag: en :smiley-philippines: hier en in europa kunnen nemen.
Hier in de   :smiley-philippines: , is het meer de mannen die gaan lopen en in  :eu: de vrouwen  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

huisman45

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 19 februari 2013, 01:27:31

Je zou het % tage scheidingen tussen :belgiesmiley: :nederlandsevlag: en :smiley-philippines: hier en in europa kunnen nemen.
Hier in de   :smiley-philippines: , is het meer de mannen die gaan lopen en in  :eu: de vrouwen  :jajaja:


Zal ook de financiele reden om de hoek komen,hier geen flikker in de  :smiley-philippines: en in   :eu: een zak met geld en uitkering
Hier adem ik vrij en ben gelukkig

yepyep

Citaat van: Ronny55 op dinsdag 19 februari 2013, 01:27:31
Denk effe na .....Das de beste manier om van je lieve schatige Phillipina een Belgische feeks te maken....
Uiteraard moet het niet zo zijn , maar het in  :belgiesmiley: wonen verhoogt al dat risiko . Dan wil je ze ook nog samenbrengen .
Enkele agendapunten: Wat zijn mijn rechten.....Wat in geval van scheiding.....Waar en waarvoor kan ik klacht indienen....enz

In de jaren 70 had ik een vriend van Poolse afkomst...We gingen regelmatig verlengde weekends (4 a 5 dagen) naar Poznan(Polen) . Goedkoop en heerlijk, enorm lieve meisjes en "warme nachten". Hij leert een lief meisje kennen ....Smoorverlieft......2 jaar later getrouwd en mee naar  :belgiesmiley: ,in die tijd geen probleem. Na 1 of 2 jaren kreeg zijn vrouwtje heimwee, miste het kletsen met andere vrouwen ....Dus hij ook zo'n Poolse vereniging opgezocht met alle gevolgen vandien.....Nu 40 jaar later is hij al 35 jaar gescheiden van zijn " ongelofelijk lief, schattig en volgzaam " poolse liefde . Het hoeft zo niet te gaan maar....

Zet een lief vrouwtje bij een feeks .....denk niet dat de feeks plots lief wordt....maar de kans dat het lief vrouwtje een feeks wordt is enorm groter.

Ben misschien wel een zwartkijker , maar dat is de realiteit.....

Je zou het % tage scheidingen tussen :belgiesmiley: :nederlandsevlag: en :smiley-philippines: hier en in europa kunnen nemen.
Hier in de   :smiley-philippines: , is het meer de mannen die gaan lopen en in  :eu: de vrouwen  :jajaja:


In het begin zijn alle relaties toch rozegeur en manenschijn? Dat noemen ze verliefd zijn en na verloop van tijd verdwijnt de adreneline, endorfine, Fenylethylamine, Dopamine (http://www.leerwiki.nl/Verliefd_zijn) en maakt het plaats voor de realiteit. Juist dan is het de kunst om de relatie te doen slagen. En dat is moeilijk, tenminste dat ervaar ik weleens zo. Maar als de basis goed is, hoef je je geen zorgen te maken dat een welkomscomitee de boel op losse schroeven zet naar mijn mening.

stijn54

Ik heb toch ook ondervonden met mijn eerste Filippijnse vrouw dat zulke ontmoetingen met andere filippijnse koppels op de lange termijn meer kwaad dan goed doen voor je eigen relatie.
Je doet het uiteraard voor je vrouw maar op lange termijn brengt het alleen maar jaloezie met al de problemen daar uit voortvloeiend. :daag:

Ronny55

#6
Citaat van: huisman45 op dinsdag 19 februari 2013, 03:13:43

Zal ook de financiele reden om de hoek komen,hier geen flikker in de  :smiley-philippines: en in   :eu: een zak met geld en uitkering
Nu je het zegt, ben nog een "agendapunt" vergeten.....Hoeveel allimentatie kan ik krijgen...
Citaat van: yepyep op dinsdag 19 februari 2013, 03:29:42
In het begin zijn alle relaties toch rozegeur en manenschijn? Dat noemen ze verliefd zijn en na verloop van tijd verdwijnt de adreneline, endorfine, Fenylethylamine, Dopamine (http://www.leerwiki.nl/Verliefd_zijn) en maakt het plaats voor de realiteit. Juist dan is het de kunst om de relatie te doen slagen. En dat is moeilijk, tenminste dat ervaar ik weleens zo. Maar als de basis goed is, hoef je je geen zorgen te maken dat een welkomscomitee de boel op losse schroeven zet naar mijn mening.

Aan iedere relatie moet gewerkt worden ....Niets voor niets.....Maar als er ware liefde is ,is het zoveel gemakkelijker en zelfs heel plesant om eraan te werken of beter om het "onderhoud" te doen.......(Iedere auto, hoe goed hij ook is ,heeft brandstof nodig en een regelmatige onderhoudsbeurt.)                       
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Kano

#7
Citaat(Iedere auto, hoe goed hij ook is ,heeft brandstof nodig en een regelmatige onderhoudsbeurt.)                       

Jaaa, maaaaaar hoe mooi de auto ook is, er zijn er die veel zuipen en veel dure reparaties nodig hebben en er zijn er die zuinig zijn en niet onderhoudsgevoelig zijn  :jajaja:
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn

Ronny55

Hier zal, mag, kan en krijgt niemand de kans zich met ons huishouden te moeien. Op dat gebied zijn beiden zeer formeel. Het zal trouwens niet de eerste zijn die hier niet meer welkom is die dacht ons te moeten beleren betreffende onze relatie.

Trouw gaat bij ons verder dan niet "vreemd" gaan .....Dat is ook 100% achter u staan en zelfs al ben je, mis nooit partij trekken tegen je.....

Een regel waar ik nooit van afwijk: " Als er 2 meningen zijn is er een de juiste en dat is, juist, de mijne". Democratie is een mooi woord, maar je schiet er gene zak mee op.
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

cebulovers

nou, erg positief zijn jullie niet over filipijnse verenigingen, ik dacht dat dat wel leuk zou zijn om samen te komen en zeker voor de vrouwen om met mensen van hun eigen volk te kletsen
ik dacht dat ze zich dan beter thuis zou voelen en minder snel heimwee zou hebben, maar daar zijn de meningen dus over verdeelt,
andere opties misschien???    ik hoor het wel, groetjes