Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

vereniging

Gestart door cebulovers, zaterdag 16 februari 2013, 05:42:59

Vorige topic - Volgende topic

Tinulang_Manok

Citaat van: ronkanters op dinsdag 19 februari 2013, 16:57:19
nou, erg positief zijn jullie niet over filipijnse verenigingen, ik dacht dat dat wel leuk zou zijn om samen te komen en zeker voor de vrouwen om met mensen van hun eigen volk te kletsen
ik dacht dat ze zich dan beter thuis zou voelen en minder snel heimwee zou hebben, maar daar zijn de meningen dus over verdeelt,
andere opties misschien???    ik hoor het wel, groetjes

Dat klopt, filipina's vinden het heel leuk om samen te komen, te ratelen en roddelen onder elkaar, feest vieren en wat niet al.
Mijn eigen ervaringen met filippijnse verenigingen zijn wel positief, aardige mensen, en geen berucht ontvangstcomitee.
Zo'n comitee heb ik al wel eens thuis gehad (maar dan de duitse versie) maar toen was mijn asawa al zo lang in :eu: dat ze weerbaar genoeg was om daar niet naar te luisteren, en die mensen komen er dus ook niet meer in (beslis niet ik, maar de baas).

Ik heb zelf toentertijd niet iets voorbereid op dit punt. Jouw asawa heeft waarschijnlijk al een groter netwerk in :eu: of :belgiesmiley: dan jij vermoed, en ze zal toch ook zelf haar eigen weg moeten en willen vinden.
Of je relatie bestand is tegen een welkomst comitee ligt aan de kwaliteit van je relatie en de weerbaarheid van je asawa, vooral in het begin zal ze alles wat een :smiley-philippines: uitkraamt voor waar aannemen, en hoe meer je er tegenin gaat hoe meer wantrouwen je dan kweekt. Haar zelf dingen laten ondervinden is veel leerzamer en goed voor haar zelfvertrouwen.

Ik kan alleen aanraden wat ikzelf heb gedaan, niets zelf regelen, wat zichzelf toch wel gaat regelen.
En als je naar een bijeenkomst gaat (ikzelf nu ongeveer 2x per maand), biertje drinken, in het zonnetje zitten, praten met de vreemde vogels die in hetzelfde schuitje zitten als jij, en dan heb je zelf ook nog een mooie dag.

Zolang je je asawa maar echt respecteert en zeker ook haar familie, kan er normaal niet zoveel mis gaan :thumb:
Amare et sapere vix deo conceditur

opinie

Citaat van: Tinulang_Manok op dinsdag 19 februari 2013, 17:24:06
En als je naar een bijeenkomst gaat (ikzelf nu ongeveer 2x per maand), biertje drinken, in het zonnetje zitten, praten met de vreemde vogels die in hetzelfde schuitje zitten als jij, en dan heb je zelf ook nog een mooie dag.

De meeste groepen hier zijn " :smiley-philippines: only" en "no children" behalve als die laatste 100%  :smiley-philippines: zijn dan kan het wel.
Venten die na de werkweek denken samen te zijn in het weekend? Nee, geen tijd want ze gaan op stap met de vriendinnen.

Waarom de nood voor  enkel :smiley-philippines: vriendinnen? Via telefoon, Facebook enz is er contact met de familie. De vraag is: "Zouden ze willen over dezelfde kam geschoren worden als sommige van die zogenaamde vriendinnen als ze "gewoon" in de  :smiley-philippines: woonden? In sommige gevallen met een wijde boog eromheen, ja.
We kennen een vrouw, (geen  :smiley-philippines: ) die geen contact zoekt met ex-landgenoten. "Als ik mijn moedertaal wil spreken, bel ik wel even naar mijn moeder." Haar beste vriendin? De vrouw van zijn broer.

Citaat van: Tinulang_Manok op dinsdag 19 februari 2013, 17:24:06
Zolang je je asawa maar echt respecteert

Zolang men elkaar respecteert, één-richtingsverkeer is de basis voor manipulatie. Er zijn (en dat is bij mannen en vrouwen,  :smiley-philippines: en  :eu: ) mensen (mensen??) die er vreugde uit scheppen om relaties te verpesten. Zelfs al is men gewaarschuwd, toch werken hun woorden soms als sluipend gif.

Een goed alternatief is bevriende koppels en dat hoeven niet eens gemende koppels te zijn. Een normale sociale kring. Als er al eens een event is met  :eu: partners erbij dan zie je vaak tafels voor "puti" en tafels voor "wala puti"
Stel je voor dat de vent verraad dat ze weer bluffen over hun rijkdom. :mad1:
Homo doctus in se semper divitias habet.
Phædrus

Ronny55

Citaat van: opinie op woensdag 20 februari 2013, 00:10:14
Een goed alternatief is bevriende koppels en dat hoeven niet eens gemende koppels te zijn. Een normale sociale kring. Als er al eens een event is met  :eu: partners erbij dan zie je vaak tafels voor "puti" en tafels voor "wala puti"
Stel je voor dat de vent verraad dat ze weer bluffen over hun rijkdom. :mad1:
Wij gaan jaarlijks op vacantie naar Belgie, en kom dan terug in mijn toenmalige vriendenkring. Heren en dames 60 plussers,  :eu: koppels, het eerste jaar, een heel warm onthaal voor mijn Asawa....Nu na 4 maal daar geweest te zijn begin je jalouzie bij de dames duidelijk te voelen. Hun mannen worden nauwlettend in 't oog gehouden, ieder te privegesprek met mijn asawa van de heren wordt als een bedreiging ervaren. Dat volledig  :eu: vriendenpaar is dus ook niet zo ideaal.
Gezien mijn asawa niet achterlijk is ,heeft ze ook een zekere graad van vijandelijkheid gevoeld. Kijkt er nu ook niet meer naar uit om naar  :belgiesmiley: te gaan .....Dus dit jaar gooien we het over een andere boeg.
Diverse van haar vriendinnen zijn ook in  :eu: gehuwd, dit jaar gaan we er enkele bezoeken in Duitsland ,  :nederlandsevlag:  :belgiesmiley: en eentje in Frankrijk. 
Volgend jaar misschien enkele bezoekjes in de USA.
Daar waar ik dacht later terug naar Belgie te gaan als mijn asawa stopt met werken(6 jaar),wordt ik nu meer en meer ik overtuigt hier te blijven.                                                         Oost west thuis  :smiley-philippines: best.  :happy:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luc

Mijn ervaring na al die jaren.

Een tijdje is alles "friends forever"  :dance: totdat er een paar in de groep ruzie krijgen   :kwaad19rm5:

Dan krijg je de "weet je wat die over U allemaal vertelt"   :blahblah:  :fluestern: totdat er bijna wordt  :shoot13lj7:

:hoedjeaf:
There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.

cebulovers

zijn er ook nog positieve verhalen over in ned of bel wonende filipijnse vrouwen die wel een leuke vriendschap op willen bouwen met landgenoten??? want nu word iedereen over een kam geschoren
zo zal het toch niet zijn zeker???
lijkt ons toch wel leuk een paar bevriende koppels, maar dat jaloerse gedoe hoeft van mij ook niet
gewoon normaal doen en iedereen respecteren hoe hij/zij is en wat die doen of bezitten, wat maakt het allemaal uit
het gaat toch over de personen denk ik dan
mensen die hier ook zo over denken, die spreken we graag, de jaloerse en ogen uitstekende figuren die kunnen beter niet reageren
wij denken dat het zo zou moeten zijn, dus wie weet spreken we elkaar nog eens, groetjes ron en shirley

vvjoris

Citaat van: Tinulang_Manok op dinsdag 19 februari 2013, 17:24:06
Citaat van: ronkanters op dinsdag 19 februari 2013, 16:57:19


Dat klopt, filipina's vinden het heel leuk om samen te komen, te ratelen en roddelen onder elkaar, feest vieren en wat niet al.


Dat is in de  :smiley-philippines: ook het geval é ...

Ben lichtjes geschokeerd met wat ik hier lees, als de conclusie is dat wanneer er  :smiley-philippines: feestjes zijn met zowel mannen als Filipina's dat gegarandeerd uitdraait op geruzie na verloop van ijd en/of meerdere feestjes.

Ik vraag mij af of dat geruzie er ook komt als het altijd enkel mixed couples zijn? Ik kijk graag naar mooie meisjes/vrouwen, maar ik zal niet jaloers worden als iemand een 'mooiere' Filipina heeft ... de mijne is de mooiste want ik zie ze graag....
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Cosyns Guy

Mijn vrouw wil gewoon niet naar zulke bijeenkomsten gaan. Het begint allemaal heel leuk zegt ze en dan begint na een tijdje het geroddel en nog wat meer.We kennen hier een vijftal Filipinas die in de buurt wonen,gehuwd en eentje weduwe,eentje aan het scheiden van haar filipijnse man ,en daar heeft mijn vrouw genoeg aan zegt ze.Kan haar wel begrijpen ook,als er tussen Belgische bijeenkomsten al geroddel en ruzie voorkomt zal het bij filipinas wel niet anders zijn zeker.

cebulovers

volgens mij bedoelen ze vooral de mixed couples, omdat daar dan vooral geroddeld word over van alles , de filipinas onder elkaar dus en waarom, dat snap ik dus niet, hou het gewoon gezellig met elkaar en laatr iedereen in elkaars waarde, dan is er niets aan de hand

Rich

Wij gaan ook niet regelmatig naar filippijnse verenigingen of zo, en mijn vrouw wil dat ook zelf niet omwille van geroddel en jaloezie.

Maar dat neemt niet weg, dat als er eens iets te doen is ten voordele van of zo, dat ik haar vraag of ze zin heeft om te gaan. Zo zijn we eens naar een bijeenkomst geweest in West-Vlaanderen, en dat was een heel toffe avond met toffe mensen.

Ontvangscomités hoeft voor ons niet, en ze leert vanzelf wel vrienden kennen.  Wij hebben een zestal vrienden met filipina's en dat klikt heel goed.
Rich de Nederbelg.

Luc

Citaat van: cebulovers op woensdag 20 februari 2013, 18:29:00
volgens mij bedoelen ze vooral de mixed couples, omdat daar dan vooral geroddeld word over van alles , de filipinas onder elkaar dus en waarom, dat snap ik dus niet, hou het gewoon gezellig met elkaar en laatr iedereen in elkaars waarde, dan is er niets aan de hand

Ik heb ruzies weten ontstaan over de meest banale zaken zoals over een spelletje Mahjong die dan ontaarden in  :crazy:

Je kunt dat maar met 4 spelen en de 5de voelde zich buitengesloten.

There is a sucker born every minute! Only now they found the internet.