Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

vereniging

Gestart door cebulovers, zaterdag 16 februari 2013, 05:42:59

Vorige topic - Volgende topic

Ronny55

Citaat van: Luc op woensdag 20 februari 2013, 00:58:33
Mijn ervaring na al die jaren.

Een tijdje is alles "friends forever"  :dance: totdat er een paar in de groep ruzie krijgen   :kwaad19rm5:

Dan krijg je de "weet je wat die over U allemaal vertelt"   :blahblah:  :fluestern: totdat er bijna wordt  :shoot13lj7:

:hoedjeaf:
Volledig mee eens .  :agreed: Een zeer realistisch senario

Wij hangen goed samen en zijn van buiten uit niet gemakkelijk(eerder helemaal niet) beinvloedbaar...Soms denk ik dat dat een hoofdreden is voor een geslaagde relatie.  :happy:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

cebulovers

ben ik het ook mee eens, ben gewoon jezelf en doe je eigen ding en laat je niet gek maken door niemand, dan hou je het idd het langste vol  :thumb:

Michaela

Ben nooit een lid geweest van een filippijnse vereniging. Ik ben ook echt niet actief filippijnse vrouwen op te zoeken. Wel is het fijn ze soms tegen te komen. Wanneer ik feestje geef nodig ik ze uit. Maar omdat ik ook nederlandse gasten heb spreek ik liever nederlands. Slechts af en toe in filippijns wanneer ik ze bij toeval ontmoet in de keuken bijvoorbeeld. De filippijnse vrouwen die ik nu ken wonen vlakbij, toch zijn het geen vriendinnetjes, een kennis noem ik ze graag. Ik deel geen geheim met ze.
Onlangs hebben wij ontdekt dat wij uit kunnen gaan zonder mannen. Wij gingen wokken, kletsen (niet roddelen  :neeneenee:) elkaar mooi maken met make up, en allerlei herinneringen ophalen van ons thuisland.
Onlangs ben ik bij een fil. disco geweest in Dordrecht. pffff....heb niet lang volgehouden. Waarom moet ik zonodig sexy kleren en hoge schoenen aantrekken? Ik kon niet eens bewegen en lopen! Ik ben ook vroeg naar huis gegaan.
Uiteraard doen vele fil. vrouwen dat. Ze willen sexy en uitdagend uitzien. Op zich heb ik geen bezwaar tegen. Maar ik vind dat je dat niet moet doen wanneer je naar een normale feest gaat. Toon respect naar je mede-vrouwen toe. Ga niet met een diepe decollete en korte rokje naar een verjaardagsfeest. Tenzij het afgesproken is natuurlijk. Ik word niet gemakkelijk jaloers, maar het is niet fijn als je je man ziet kijken naar die uitdagende geklede fil. vrouw. Je wordt er onzeker van als een vrouw.  Ik heb ook sexy kleren, die draag ik alleen maar s avonds, speciaal voor mijn man :applaus:. Ik zou het niet fijn vinden bekeken te worden door een vreemde man, wanneer ik sexy kleren aan heb. Ben misschien te ouderwets.
Ik vind een fil. vrouw leuk wanneer die:
niet roddelt (ook als de roddel waar is),
rechtsreeks aan mij zegt, wanneer er iets is die haar niet bevalt,
nederlands spreekt wanneer er een nederlandse is in de kring
niet snel aangevallen voelt wanneer een ander een andere mening heeft dan zij
"normale" ( dus niet altijd sexy)  kleren draagt......
en zo kan ik nog door..........vul het maar zelf in.

Yoshi

Ik had er eerst ook aan gedacht om eens bij zo'n vereniging te gaan kijken eens mijn vriendin hier is. Bij haar is het dan niet echt te doen om eens tagalog te praten ofzo (ze is nu zelfs al volop bezig met Nederlands te leren), maar gewoon om nog eens mensen van haar eigen land te zien. Ik kan me voorstellen dat ze het daar ook wel erg gaat missen. Maar ik denk dat zo een vereniging toch niets voor ons is, en zeker niet na al wat ik hier gelezen heb  :happy2: . Ik denk dat het voor haar gewoon fijn zou zijn, moest ze hier 1 of meerdere Filipijnse mensen in de buurt kennen, waar ze ook eens mee kan praten (alvast niet roddelen, daar houdt ze niet van  :biggrinn: ). Ook in zo'n vereniging zijn de meeste mensen toch al wat ouder, 30+, terwijl eens zij hier zou komen wonen we rond de 25j zijn.  :floet:

Ronny55

Citaat van: Yoshi op donderdag 21 februari 2013, 23:43:38
Ik had er eerst ook aan gedacht om eens bij zo'n vereniging te gaan kijken eens mijn vriendin hier is. Bij haar is het dan niet echt te doen om eens tagalog te praten ofzo (ze is nu zelfs al volop bezig met Nederlands te leren), maar gewoon om nog eens mensen van haar eigen land te zien. Ik kan me voorstellen dat ze het daar ook wel erg gaat missen. Maar ik denk dat zo een vereniging toch niets voor ons is, en zeker niet na al wat ik hier gelezen heb  :happy2: . Ik denk dat het voor haar gewoon fijn zou zijn, moest ze hier 1 of meerdere Filipijnse mensen in de buurt kennen, waar ze ook eens mee kan praten (alvast niet roddelen, daar houdt ze niet van  :biggrinn: ). Ook in zo'n vereniging zijn de meeste mensen toch al wat ouder, 30+, terwijl eens zij hier zou komen wonen we rond de 25j zijn.  :floet:
Heb ook eens een "poging" gedaan om bij zo'n nederlandstalige ( :belgiesmiley: :nederlandsevlag: ) vereniging te gaan hier in CDO....Was er wel even snel uit....Daar waar ik nog graag feest en pret maak was dat een zielige bedoening van geklaag en gejank. Het enige komische aan de hele zaak: Mijn vrouw die zich in alle bochten wrong om me duidelijk te maken dat ze daar liever niet bij was en ik die van de andere kant niet goed wist hoe haar te vertellen dat ik het maar niks vond... :lachen: :lachen: :lachen:

Ken hier wel een paar Belgen...Eentje daarvan is al wat ouder en komt zelden nog het huis uit , we gaan die wel al eens bezoeken .De andere is van mijn ouderdom maar wordt zo'n beetje door zijn asawa gegijzeld in huis onder de mom...."Het is levensgevaarlijk voor U in CDO". Heeft enkele maalen met mij afgesproken eens "uit" te gaan...Telkens kreeg zijn vrouw een aanval van hysterie..OMG. Het is er dus nooit van gekomen.
Zelf zette ik nog al eens (2x per week is nu wel iets minder) een stapje in de wereld. Ken daardoor een nederlander ,prima vent, dik in orde ,en een zwitser, woont bij mij in de geburen. Das zowat mijn heel buitenlandse vriendenkring....Als ik eerlijk ben, mis echt niet zoveel de "Belgen" ....... :happy: :happy: :happy: :happy:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Luke

Hoeveel BE/NE's zitten er dan wel in CDO??  :denk:

Ronny55

Citaat van: Luke op vrijdag 22 februari 2013, 01:45:51
Hoeveel BE/NE's zitten er dan wel in CDO??  :denk:
Eerlijk gezegt , heb geen idee,  :weetikniet:  toen bij de meetings was ik de enige  :belgiesmiley: met zo'n 20  :nederlandsevlag: ook van buiten CDO
Maar mijn schatting is 5 a 6  :belgiesmiley: en een 20 tal  :nederlandsevlag: in CDO zelf, maar nog, het is een gok.  :weetikniet:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Michaela

Citaat van: Yoshi op donderdag 21 februari 2013, 23:43:38
Ook in zo'n vereniging zijn de meeste mensen toch al wat ouder, 30+, terwijl eens zij hier zou komen wonen we rond de 25j zijn.  :floet:

Helaas, er zijn niet zoveel fil. twintig plusser, zowel in belgie en nederland. Toen ik hier kwam was ik 25, nu na 12 jaar, ben ik dus al 37 jaar. Leeftijd doet er niet toe, als het maar klikt. Mijn fil. kennissen hebben gevarierde leeftijd.Vorig jaar kwam een 27 jarige fil, erbij. Zij is nu het jongste, het oudste heeft de 50 gepasseerd, denk ik.

Johan En Elvie

Graag wil ik op alles wat hier geschreven word reageren.
Aan Cebulovers, laat u niet van de wijs brengen als u graag naar filippijnse bijeenkomsten gaat dan doe je dit ook.
Op zo'n feestjes zullen er in het verleden wel al eens zaken gebeurd zijn waardoor koppels in de problemen komen maar is dit niet overal zo.
Als belgen onderling uit gaan naar de disco jongeren of ouderen gebeuren net dezelfde zaken.
Maar moet je u daarom opsluiten en niet meer buiten komen zoals sommigen hier je de raad willen geven.
Ik denk dat die personen een heel erg saai leven hebben.

Je moet u zich eens in de plaats stellen van die filippijnse vrouwen die door hun man thuis aan de haard gelaten worden en hun alle verzetje afgepakt word.
Kijk ook deze vrouwen hebben contact met filippijnse vriendinnen via internet facebook ed.
Ook daar kan er geroddeld worden tussen filippijnse onderling en wat geschreven wordt kan daarenboven veel harder aankomen dan indien je dit persoonlijk op een meer vriendelijke toon zegt.
Dat merk je hier zelfs op het forum, er wordt iets geschreven en het springt in het verkeerde keelgat, welnu indien de personen dit persoonlijk tegen elkaar zouden zeggen zou het al een veel andere kijk op de zaak werken met woord en tegenwoord (onmiddellijk).
Hier kan je ook wel tegenwoord geven maar dan schriftelijk zodat het opnieuw verkeerd begrepen kan worden.

Ik heb hier al veel meer relaties verkeerd zien aflopen (en ik kom met heel veel koppels in contact, zo'n 50 tot 100 per maand via onze dozen business) tussen koppels die altijd thuis blijven onder dwang dan bij koppels die samen af en toe eens een verzetje nemen op een filippijnse bijeenkomst of dat de vrouw af en toe eens de stad intrekt gaan winkelen met ander filippijnse vriendinnen.

Dat je op uw hoede moet zijn op feestjes of uitjes is wel zo er zitten altijd rotte appels bij die de boel willen verzieken door hun geroddel maar dat is nu eenmaal eigen aan het leven, tussen  :eu: onderling gebeurd net hetzelfde.

Nu kan je daar zelf ook iets aan doen hé, je kan uw vrouw daarop voorbereiden en haar duidelijk meegeven dat als iemand over iemand anders komt roddelen ze daar kortaf moet op reageren en zeggen dat haar dat niet interesseert dat ze daar is om haar eens te amuseren en niet om te roddelen, waarschijnlijk keert die vrouw haar met de staart tussen haar benen de rug toe en zal ze er nooit geen last meer van hebben.
Weerbaar zijn op dat vlak is de boodschap.
En als ze daar niet weerbaar tegen is dan doet ze mee aan geroddel en is het niet de fout van anderen maar is ze zelf schuldig hieraan, misschien zorgt uw vrouw er dan zelf voor dat relaties op de klippen lopen terwijl je denkt dat het anderen zijn.
Wil maar zeggen dat als je vrouw een goede instelling heeft je helemaal niet bang moet zijn, als je echter denkt dat je vrouw wel eens de aanleiding zou kunnen geven tot geroddel dan hou je ze best weg van zo'n feestjes dat is waar.

Elkaar jaloers maken is gemakkelijk hoor en zeker als jij zelf je vrouw alles ontzegt en andere vrouwen haar vertellen wat voor een goed leven ze wel hebben met hun man.
Ja dan heb je zelf een probleem hé maar aan wie ligt het dan?, juist aan jezelf omdat je uw vrouw niet geeft waar ze recht op heeft en dan ben je daar zelf de schuld van hé en niet die andere voorbeeldige koppels die wel doen zoals het hoort.

Dus aan allen die hier afraden ergens naartoe te gaan en te genieten van het leven denk eens na en leg uw hand op uw eigen hoofd waarom je zo reageert ? heb je schrik misschien?

Kijk bij ons zijn er goede afspraken die je op voorhand kan maken, mijn vrouw houd zich weg van roddel tantes en heeft een heel uitgebreide vriendenkring van dames waar ze heel goed mee om kan gaan, ze amuseren zich rot op zo'n feestjes en ze is altijd heel tevreden dat ze er is geweest en ikzelf ook, als we naar huis toe rijden zijn we gelukkig en voldaan wat onze relatie ook ten goede komt.

Het is natuurlijk dan ook zo dat ik op dat vlak een heel goed vrouwtje heb die met iedereen heel goed overweg kan omdat ze zelf nooit staat te stoefen tegen anderen hoe goed ze het wel heeft.
Door onze zaak en haar werk mag ik zeggen dat wij niets te kort komen maar ze zal daar nooit mee te koop lopen en steeds heel erg normaal doen tegenover alle anderen.
Ze heeft eigenlijk geen enkele jaloerse tegenstander om het maar zo te zeggen, iedereen respecteert haar van kop tot teen.
Ze verloochend dan ook nooit haar afkomst en heeft door een beter leven hier geen dikke nek gekregen wat je soms wel ziet bij anderen eens ze hier wonen.
Wat ik merk is het volgende, meisjes die uit de stad komen (manila of kort bij in luzon) hebben het meestal hoger in hun bol dan meisjes die uit de provincie komen (visayas, mindanao)
Daar is wel degelijk een verschil tussen en ik spreek uit ervaring als ik dozen ga halen bij manila girls of visaya, mindanao girls is er een heel groot verschil.
Manila girls zijn afstandelijk en vertrouwen je niet waar door je een hele uitleg moet doen en hun gerust stellen dat alles wel vlot verloopt bij ons.
Visaya of mindanao girls hebben dit niet of zelden en zijn altijd op hun gemak als we gaan en steeds heel erg vriendelijk.
Natuurlijk kan ik hier nu reacties krijgen dat het bij hun niet zo is en het zou maar spijtig zijn ook als er geen andere tussen zitten waar alles wel heel goed gaat, maar dit is wat je toch in het algemeen ziet.

Dus aan cubulovers ga gewoon met je vrouwtje naar bijeenkomsten en heb er vooraf een goed gesprek mee dat ze direct roddellen de kiem moet insmoren en dan zal je geen probleem hebben maar zal ze veel respect oogsten bij de anderen die het wel goed menen want die zijn in de meerderheid en het zijn altijd dezelfde die roddelen.

Volgens mij doe je er uw relatie meer goed me dan verkeerd door te gaan en je te amuseren maar het ligt aan u en je vrouw hoe je hier mee omgaat.

Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Luke

Als ik hier tussen regels lees hebben alle forumleden de beste filipina!  :daag: