Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Filipino's (a's) in Kortrijk

Gestart door Raftie, maandag 25 februari 2013, 08:50:43

Vorige topic - Volgende topic

Raftie

Op 9 april komen mijn Filippijnse vrouw en dochter aan in België. Ik vind het belangrijk voor haar dat hier mensen uit haar land leert kennen. Iemand weet van verenigingen in het Kortrijkse?

bigfoot12345

Ik ben ook van de regio en heb geen weet van zulke verenigingen in de buurt,maar ook nog niet achter gezocht want mijn vrouw is daar niet echt voorstander van.
Maar ook zonder zo een vereniging kom je al snel via via in contact met andere fillipina's uit de buurt.
:hoedjeaf:

Ronny55

Citaat van: Raftie op maandag 25 februari 2013, 08:50:43
Op 9 april komen mijn Filippijnse vrouw en dochter aan in België. Ik vind het belangrijk voor haar dat hier mensen uit haar land leert kennen. Iemand weet van verenigingen in het Kortrijkse?
Neem het van mij aan : warme kleren kopen ...Veel voornamer  :lachen:
Die vrienden komen wel vanzelf....  :denk: Trouwens ,ze komt toch voor U voornamelijk ....Allee hoop ik.  :jajaja:
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Pjottr

@ Raftie wees gewaarschuwd. Filipinas in het buitenland zijn iets anders dan in eigen land Niet allemaal maar wel veel van die vrouwen veranderen en ik zal je uitleggen waarop ik dat baseer.
Bij ons destijds op het dorp zat ook zo'n groep pinays. Ik dacht net zo als jij. Leuk voor mijn vrouw maar dat werkte totaal averechts.
Er werd heel veel geroddeld en alle aswawa's gingen over de tong en  niet bepaald positief.
Dat schrok mijn vrouw zo af, dat ze geen of zo weinig mogelijk contact wilde. Ik heb helaas ook gezien dat Pinays verkeerd beinvloed werden en nu van hun man af zijn terwijl dat in
mijn ogen niet had gehoeven.
De grote boosdoeners zijn achterklap en jalousie. Met dit laatste zijn veel Pinays overgoten en het maakt  een heleboel kapot.
In de jaren, dat we in Ned woonden hadden we wel contacten, maar zeer zeer oppervlakkig. We hadden onze business contacten en daar bleef het bij.
Ik neem me zelf maar als voorbeeld. Er lopen hier veel buitenlanders rond.
Denk je nou echt dat ik contact met iedereen heb ? Geen behoefte aan Heb het een paar keer geprobeerd en
dat was een grote teleurstelling. Een hoop bla bla van mijn huis is groter dat van jou en mijn portemonnaie is ook beter gevuld dan die van jou. Allemaal lulkoek en praatjes. Maar wel groot doen
Geen behoefte aan.Zo zal jou vrouw ook haar eigen weg moeten vinden en jij moet uitkijken dat je haar geen contacten op gaat dringen omdat jij denkt dat dat wel goed voor haar is.
Doe er mee wat je wilt
Gr
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

Michaela

Citaat van: Ronny55 op maandag 25 februari 2013, 13:03:11
Citaat van: Raftie op maandag 25 februari 2013, 08:50:43
Op 9 april komen mijn Filippijnse vrouw en dochter aan in België. Ik vind het belangrijk voor haar dat hier mensen uit haar land leert kennen. Iemand weet van verenigingen in het Kortrijkse?
Neem het van mij aan : warme kleren kopen ...Veel voornamer  :lachen:
Die vrienden komen wel vanzelf....  :denk: Trouwens ,ze komt toch voor U voornamelijk ....Allee hoop ik.  :jajaja:




Ja.....maar zij wilt ook iemand anders zien dan altijd maar hem  :floet:

Cosyns Guy

Wat ik mij eigenlijk afvraag of de pinays van de streek rond Manila zo verschillend zijn van mentaliteit dan die van Davao,Leyti...of de provincie ?
We kennen vijftal pinays hier,Eentje van de kanten van Manila en de anderen een beetje van overal in de Filipijnen en eigenlijk gaat dat goed tussen hun,maar
ik moet er wel bij zeggen dat we elkaars deur niet platlopen,ik wil dat niet en mijn vrouw nog minder.

Ronny55

Citaat van: resscy_jalac op maandag 25 februari 2013, 13:28:35
Citaat van: Ronny55 op maandag 25 februari 2013, 13:03:11

Die vrienden komen wel vanzelf....  :denk: Trouwens ,ze komt toch voor U voornamelijk ....Allee hoop ik.  :jajaja:




Ja.....maar zij wilt ook iemand anders zien dan altijd maar hem  :floet:
Als ik in de PH kwam wonen heb ik ook zelf mijn kennissenkring uitgebouwd, daar had ik niemand voor nodig....Sterker nog , mijn asawa heeft er nu enkele vrienden bij .
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Johan En Elvie

Er is in Kortemark een vereniging die elk jaar bijvoorbeeld een Filippijnse markt organiseert, en geld collecteerd waarmee ze in de filippijnen verschillende projecten steunen
Cadaatan Kortemark
http://www.cadaatan.be/

Deze mensen leveren heel goed werk.

Aan diegene die op dit topic reeds hebben iets neer geschreven
ANTWOORD toch gewoon op deze persoon zijn vraag.
Het is aan iedereen afzonderlijk om daar iets mee te doen, als deze mensen graag contact met anderen zoeken gun hem dat dan.
Balik Bayan Box "Door to door service"-www.balikbayan.be
Wij zenden uw dozen naar de Filippijnen.-We send your boxes to the Philippines.

Pjottr

@ Johan vlgs mij heb ik dat ook gedaan.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.