Nieuws:

eTRAVEL CARD via https://etravel.gov.ph

Hoofdmenu

Ziekte verzekering

Gestart door lorre_love_10, woensdag 27 maart 2013, 06:43:08

Vorige topic - Volgende topic

lorre_love_10

Heeft er iemand positieve ervaring met een ziekte verzekering in de Filippijnen?
Is kankerbehandeling inbegrepen?
Deze verzekering zou dienen voor mijn Filipijnse schoonmoeder en omdat ik grote risico's wil uitschakelen.

Groeten Laurenzo.

Ronny55

Citaat van: lorre_love_10 op woensdag 27 maart 2013, 06:43:08
Heeft er iemand positieve ervaring met een ziekte verzekering in de Filippijnen?
Is kankerbehandeling inbegrepen?
Deze verzekering zou dienen voor mijn Filipijnse schoonmoeder en omdat ik grote risico's wil uitschakelen.

Groeten Laurenzo.
Met verzekeringen in het algemeen heb ik geen goede ervaringen als het er op aan komt iets vergoed te krijgen.
De ziekte verzekering steek er dan ook nog kop en schouder bovenuit.
De prijs hangt af van de ouderdom van je schoonmoeder.
Dan wordt voor de terug betaling van een behandeling rekening gehouden met de medical historie....iedere ziekte ten gevolge een voorgeschiedenis wordt niet vergoed
Ook moet je rekening houden met de max vergoeding.
Persoonlijk ook navraag gedaan voor een verzekering....toen 57 jaar oud en diabetisch...kosten 8700 peso/maand ...Het enige wat ik eventueel terug betaald krijg is ...Bv Gebroken been of iets in die aard tengevolge van een ongeval....maar geen enkele ziekte niks .....zou allemaal gekatologeerd worden als gevolg van.
Dus nu ben ik mijn eigen verzekeraar en zet iedere maand 5000 aan de kant op een spaarrekening..... mijn laatste hospitaalrekening was Keizersnede voor mijn vrouw 150000 peso met de "glimlach" betaald..
Goede raad , kijk hoe hoog de premie is en zet dat aan de kant, vergt dicipline uiteraard .....Verzekeringen zijn ook geen filantropische instellingen.....wil je iedere claim aanvechten kost dat ook pakken geld, daar komt het gewoonlijk op uit. vb. het zoonyje van Jan loopt een "dengue"  infectie op bij bezoek in Bohol....hospitaal kosten 125000 peso....bloed, 4 weken kliniek, buitenlander...enz  verzekering 0,0 niks ....hij had zich vrijwillig bloot gesteld aan het risiko op die infectie door naar Bohol te reizen. Intussen al 65000 uitgegeven aan gerechtskosten...   
Alles gaat, zelfs kiekens gaan en die hebben hun knieën vanachter .
Het komt er niet op aan WAT je kent maar WIE je kent.

Marinero

Helemaal mee eens ronny...

Dat is anders wel veel geld waar je het over hebt, in een priveziekenhuis rekenen ze ongeveer 2000 pesos per etmaal voor een normale kamer, en 10890 pesos voor bloed per unit.
De dokter krijgt 4000 voor moeilijk kijken en de kin vasthouden. :jajaja:

En zo'n dengue geval is volgens mij dan wel de ergste variant die je kan hebben, als het 125000 pesos kost.... heeft hij een maand aan de dextrose gehangen?


Al met al stukken goedkoper dan in nederland en echt niet heel veel minder in kwaliteit.

PeterVL

Philhealth kost 200 peso per maand voor het hele gezin, dus dit is niet duur, men betaalt uiteraard niet alles terug in mijn geval betaalden ze eens 35 procent, een andere keer 55 procent van de kosten terug; daarnaast heb ik Caritas: die betalen terug tot een limiet van 80,000 peso(dus met het percentage van Philhealth en er bovenop 80,000 van caritas ben je toch al een stap verder), je betaalt 5 jaar premie en bent tien jaar verzekerd na het tiende jaar storten ze 70 procent van wat je betaalde aan premies terug(er zit in de premie ook een ongevallen en overlijdensverzekering begrepen) Nu Caritas is enkel voor mijn echtgenote en mijn kinderen omdat de leeftijdslimiet van verzekering afsluiten 55 jaar is en je dus maar tot je 65 verzekerd bent en ik zit al enkele jaartjes over de 65; maar philhealth zou ik toch iedereen aanraden..

Paring Belga

Ja, in de Filipijnen is het heel wat anders dan in Belgie of Canada, zelfs in Nederland.  De ziekteverzekeringen betalen zeker niet al te veel uit.  Wat kan je verwachten van een eeuwlang gierig volk voor hun mensen?

vvjoris

Citaat van: PeterVL op woensdag 27 maart 2013, 22:29:21
Philhealth kost 200 peso per maand voor het hele gezin, dus dit is niet duur, men betaalt uiteraard niet alles terug in mijn geval betaalden ze eens 35 procent, een andere keer 55 procent van de kosten terug; daarnaast heb ik Caritas: die betalen terug tot een limiet van 80,000 peso(dus met het percentage van Philhealth en er bovenop 80,000 van caritas ben je toch al een stap verder), je betaalt 5 jaar premie en bent tien jaar verzekerd na het tiende jaar storten ze 70 procent van wat je betaalde aan premies terug(er zit in de premie ook een ongevallen en overlijdensverzekering begrepen) Nu Caritas is enkel voor mijn echtgenote en mijn kinderen omdat de leeftijdslimiet van verzekering afsluiten 55 jaar is en je dus maar tot je 65 verzekerd bent en ik zit al enkele jaartjes over de 65; maar philhealth zou ik toch iedereen aanraden..

Ik veronderstel dat het dit hier is dat je voor je gezin hebt?

http://www.caritashealthshield.com.ph/products.php

Is het dan het prime plus plan?
Is dit mogelijk zolang ik nog geen permanent residency heb in  :smiley-philippines:?
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Pjottr

Hebben ze een leeftijds grens?
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin.

vvjoris

Citaat van: Pjottr op donderdag 28 maart 2013, 14:22:20
Hebben ze een leeftijds grens?

PeterVL zegt 55 jaar ... vandaar mijn interesse, ik ben er 53 ...

Ik ga ze eens contacteren, aangezien mijn permanent residency vermoedelijk pas voor binnen enkele jaren is ... mogelijk kan ik nu al een polis afsluiten, met in het achterhoofd dat DOSZ (Dienst overzeese sociale zekerheid) héél veel kost om dezelfde rechten als in  :belgiesmiley: te behouden. Ik weet niet hoe dat voor  :nederlandsevlag:-ers zit.
Ik blijf trouw aan mijn roots en principes, en pas me aan waar nodig of wenselijk, waar ik het vanuit mijn hart kan doen, en ik verwacht van anderen hetzelfde.

Guadalupe

Caritas accepteerd tot minimaal 60 jaar.
Mijn vrouw die diabetes is willen ze zelfs accepteren.
Wie lacht niet wie de mens beziet.

Kano

#9
De website van Caritas is alles behalve duidelijk en is typische Filipijnse bla bla. Geen leeftijdsgrens te vinden, ook geen andere voorwaarden en ook geen premies.

Tot nu toe kan ik alleen bij Blue Cross online betere info vinden. Deze hebben ook een plan voor 65+ (premier) Zie http://www.bluecross.com.ph/ . Met de service en de uitbetaling van claims heb ik geen ervaring. Wellicht een van de forumleden?
Daar waar de regenboog eindigt daar zal ik nooit komen totdat ik daar ooit zal zijn